Muusikoiden.net
09.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aloittelijalle sähköviulu
1
nthDream
28.06.2012 09:22:16 (muokattu 28.06.2012 11:53:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heippa.

Olen siis ostamassa sähköviulua, ja aloittelija olen siinä mielessä, että viulua ei ole tullut soitettua n. 14 vuoteen kun nuorempana lopetin. (Silloin käytin vielä 1/2 kokoista..) Ja sähköviulu koska asun kerrostalossa ja on yöduuni, niin ei ihan viitsisi naapureita herätellä ties mihin aikaan akustisella soittimella.
Muutamaa viulua olen ehtinyt jo katsoa ja löytänyt välillä ristiriitaista tietoa ja eriäviä mielipiteitä asioista, mutta lähinnä seuraavista viuluista/merkeistä haluaisin tietää vähän enemmän:

Höfner Electric Violin http://www.hofner-strings-bows.com/ … violins-violas/electric-violin.html Myytävänä mm. Thomannilla.

Sähköviulu, George Hennesey http://www.best2music.fi/shop/sahkoviulu-george-hennesey-3279p.html

Plug'n'Play http://www.sharmusic.com/Shop-Shar/ … 4-String-Electric-Violin-Outfit.axd

Höfneristä löytyy lähinnä tanskalaisia/norjalaisia sivuja, siitä George Hennessey'stä löytyy tuskin mitään. Olen myös avoin muille sähköviuluille (kuitenkin mielellään alle 600€), jos joku niitä osaa ehdottaa. Toki myös muut vinkit ja neuvot ovat tervetulleita.

oksatboys
29.06.2012 09:50:26

NS design tekee kelpo sähköjousisoittimia, mitä olen netistä lukenut ja kuullut tutulta. http://www.thomann.de/fi/ns_design_wav_4_violine_ab.htm

Mulle on tulossa postissa ns design sello :)

"Makkara ilahduttaa, kun se on niin perkeleen hyvää." -vvaltsu
Jaba
20.07.2012 04:25:30

Itsekin olen pohdiskellut sähköviulun hankkimista. Onko nuo Harley Bentonin viulut ihan kuraa?

http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbv_870bk_evioline.htm
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbv_840vw_44_evioline.htm

Tosikäyttöön ei siis ole tulossa, lähinnä vain "silloin tällöin"- soitteluun sekä äänimaailmojen tekemiseen efektien avulla.

Musahullu98
15.11.2012 18:55:54

"Itsekin olen pohdiskellut sähköviulun hankkimista. Onko nuo Harley Bentonin viulut ihan kuraa?"

Mitä itse olen kuullut niin eivät ole kauhean hyviä ja muutenkin nettikaupoista ostetut todella halvat sähköviulut ovat ihan huonoja.

Onko kenelläkään kokemusta yamahan silent s 130 luokan sähköviulusta?

Murgo
17.11.2012 14:22:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on HB:n vanhempi sähköviulumalli jossa ei ole aktiivielektroniikkaa, satunnaiseen hupisoitteluuni toimii, pitää vireen ja sopivilla efekteillä kuulostaa jopa suhteellisen mukavalta. Pieneen säätöön noiden halppisten kanssa saa aina varautua, omastani muistaakseni hioin tallaa matalammaksi, laitoin virittimiin tappipastaa kun tahtoivat luistaa sekä vaihdoin kielet parempiin.

Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Lena.
25.12.2012 23:07:33

Tässä jotkut pohtimat Thomannin sähköviuluja ja olisin itsekin kiinnostunut niiden toimivuudesta. Itselläni on ihan akustinen viulu,jolla soittelen, mutta sähköviulu olisi kieltämättä mukava kerrostalossa asuvalle. Ei akustinen viulunikaan ollut kuin 200 € luokkaa (soitinliikkeestä ostettu kylläkin) ja tappien vahailun ja kielten vaihdon jälkeen ihan toimiva peli ja kuulostaa ihan ammattiviulistin toteamana todella kauniilta. Uskaltaako siis näihin Thomannin halpoihin sähköviuluihin luottaa, jos varautuu vähän fixailemaan soitinta soittokuntoon?

Musahullu98
26.12.2012 09:41:13

Lena.:Uskaltaako siis näihin Thomannin halpoihin sähköviuluihin luottaa, jos varautuu vähän fixailemaan soitinta soittokuntoon?

Luehan ylempi kommentti niin siitä selviää..
Miten ajattelit soitinta soittaa? Ihan omaan vingutteluun kotona vai sitten johonkin keikoille yms vaativampaan käyttöön? En näe ongelmaa kotona huviksi soittamiseen, mutta jos aiot vaativampaan käyttöön niin lämpimästi suosittelen jotain vähän tasokkaampaa. Itselleni ostin yamahan joululahjaksi ja on muuten hyvän laatuinen!

Ei myönnetä mitään, syytetään mediaa!
Lena.
26.12.2012 14:44:02

En sentään varsinaisia keikkoja tee, mutta haaveina se kyllä joskus olisi. Joskus minulle tarjoutuu mahdollisuuksia soittaa kirkossa/erilaisissa juhlatilaisuuksia/yms. Tällaisissa esityksissä olen kyllä käyttänyt akustista viuluani, sillä eihän minulla sähköviulua olekaan ja se on helpompi kuljettaa. Ja taitaapi parempi olla, että säästää kerralla kunnolliseen soittimeen!

Musahullu98
26.12.2012 15:55:55 (muokattu 27.12.2012 21:59:09)

Lena.: En sentään varsinaisia keikkoja tee, mutta haaveina se kyllä joskus olisi. Joskus minulle tarjoutuu mahdollisuuksia soittaa kirkossa/erilaisissa juhlatilaisuuksia/yms. Tällaisissa esityksissä olen kyllä käyttänyt akustista viuluani, sillä eihän minulla sähköviulua olekaan ja se on helpompi kuljettaa. Ja taitaapi parempi olla, että säästää kerralla kunnolliseen soittimeen!

Olen samaa mieltä. Kun on kunnollinen soitin niin soittointo on parempi. Eipä tarvitse ostaa kahta soitinta kun ostaa kerralla kunnollisen! ;)

Ei myönnetä mitään, syytetään mediaa!
Heltsi
08.05.2013 13:25:39

Ajattelin nyt jatkaa tähän viestiketjuun, sillä tämä taisi olla "tuoreimpia" samaisesta aiheesta.

Minulla on sama ongelma kuin viestiketjun aloittajalla. Muutan kämppään, jossa on seinänaapuri, joten koska olen aloittelija ja soittoni ei kuulosta kovin kauniilta. Haluaisinkin ostaa sähköviulun.

Olen nyt näitä ketjuja lueskellut, enkä vieläkään ole siis varma riittäisikö minulle sähköviulu kuulokkeilla. Pitääkö se meteliä siltikin kuulokkeiden ulkopuolella? Nuo silent sähköviulut on niin karmean hintaisia Suomessa ja Thomannillakin.

-------------
Sordiinoista

Jonkun mukaan yösordiinoja olisi vielä supertehokkaitakin. Minulla on siis akustinen viulu, jossa on mahtava ääni. Olen siihen yhden yösordiinon ostanut ja se ei kyllä kovin hyvin peitä E-kielen ääntä. Muutenkin ääni kuuluu melko selkeästi.

Arttuli
16.05.2013 14:50:53 (muokattu 16.05.2013 14:54:20)

Hiljaisin mahdollinen viulu on sähköviulu, missä ei ole ollenkaan kaikukoppaa, joissain malleissa tuo on. Eli umpipuuta/muovia/mitälie, niin on hyvä.

Iso, rautainen sordiino hiljentää akustista viulua ihan ok, muttei pärjää noille. Esim meillä mun sordiino-soitto omakotitalossa kuuluu selvästi yläkertaan lattian läpi.

Muistaakseni yksi thomannin halvimmista aktiivimalleista oli umpinainen, saattaisi olla hiljainen. Eri asia kuinka onneton se on soittimena muuten...

tuubista löytyy demonstraatio:
http://www.youtube.com/watch?v=xN5PXGitVu4

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti