Muusikoiden.net
04.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ukuleleen virittäminen
1
ukulaura
03.06.2012 13:33:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,

Oon uusi ukuleleen soittaja. Hankin ukuleleen noin kk sitten. Opettelu on lähtenyt hyvin käyntiin, perussoinnut on hanskassa, mutta.. eilen virittäessäni en löytänyt enää C-kieltä..

Minulla on digitalalinen tunner ja C- tä virittäessäni löydän B, joka hyppää suoraan D:ksi, vaikka kuinka hitaasti kääntäisin namiskaa virityskoneistossa, sama juttu jos koitan tulla alaspäin D:stä. C:tä ei näy, vaan B vain löytyy.

Muut kielet G, E ja A, löytyy ongelmitta..

Voisiko joku antaa vinkkiä, miten C löytyisi. Kiitokset etukäteeen!

JoKo
03.06.2012 13:54:15

Viritä se C-kieli muiden kielten mukaan. Ylimmän kielen 3. ääni on C.

ukulaura
03.06.2012 15:50:45

Kiitos.
Täytynee siis luottaa omaan sävelkorvaan... tuner ei tosiaan anna kuin B tai D...
mutta mielestäni kuulostaa melko samalta, jos painaa ylimmän kielen kolmatta väliä ja pelkkää C:tä..

tällä mennään :)

urbancowboy
07.06.2012 18:42:46 (muokattu 07.06.2012 18:44:38)

Ite soitellu Ukulelea pari vuotta, ja netistä löytyy kyl hyviä online tunereita. Mulle ei ainakaan ollut ongelmaa saada se vireeseen korvakuulolta. G-C-E-A. :) Kandee ainakin kokeilla ni kehittyy sävelkorvakin. Mut toi on kyl tosi hauska soitin ja kun hanskaa perussointuja, ni sit vaan katot jotain lempparibiisin skittatabeja ja siirrät soinnut ukelle. :)

Kefiiri
07.06.2012 22:21:39

ukulaura: Minulla on digitalalinen tunner ja C- tä virittäessäni löydän B, joka hyppää suoraan D:ksi, vaikka kuinka hitaasti kääntäisin namiskaa virityskoneistossa, sama juttu jos koitan tulla alaspäin D:stä. C:tä ei näy, vaan B vain löytyy.

Muut kielet G, E ja A, löytyy ongelmitta..

Voisiko joku antaa vinkkiä, miten C löytyisi. Kiitokset etukäteeen!

Vaikuttaa siltä että sulla on kitaran virittämiseen tarkoitettu mittari, joka tunnistaa vain kitaran vapaiden kielten sävelet E, A, D, G, B (ja toinen E).
Löytyisikö mittarista valintaa kromaattiselle asteikolle?

weelie
12.06.2012 14:55:03 (muokattu 12.06.2012 14:59:40)

Lataa "AP tuner", se on ainakin kromaattinen. Puhelimiin myös saa kromaattisia virittimiä (ainakin S60 puhelimiin ja Androideihin).

Niin tai opettele korvakuulolta: My DOg has Fleas. :D

Ja ukulelen voi virittää tietty myös ADF#B. :D Soi kovempaa kun on kirreempi!

http://pickingjjcale.blogspot.com/
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti