Muusikoiden.net
10.12.2016

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kielen katkeaminen.
1
simbo
28.05.2012 21:10:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tuossa koittanut opetella kitaran soittelua vanhalla Landola C-65:lla. Kaula on suora ja kitara pitää jopa vireen pienen tauon jälkeen. Ongelma on A-kielen katkeaminen tallapalan kohdilta. Kielet katkeavat muuten aina yöaikana, kun kukaan ei ole edes 5m säteellä. Kertaakaan ei ole soittaessa mennyt.

Tallapalassa oli alunperin pieni lohkeama. Hion tallapalan sileäksi 240 hiekkapaperilla, tämän jälkeen 0000-teräsvillalla ja vielä jynssäsin puuvillakankaalla. Eikö tällä pitäisi saada terävät pois?

Kielet ovat Arenjuaz High Gauge. Kannattaisiko koettaa mediumia? Jotenkin olen vain pitänyt noiden soundista. :-)

Jos vielä kielet uusisi ja jos vielä sama napsahtaa, niin puugrilli saa ruokaa.

htm
05.06.2012 11:02:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla katkeilee klasarista samalla tavalla. Kevyempi kielisatsi helpotti tilannetta ja hidasti katkeamisfrekvenssiä, mutta ei tuonut lopullista ratkaisua.

Ongelma ei välttämättä ole tallassa, vaan niissä rei'issä, joiden läpi kielet pujotetaan tallan alla. Niiden reunat voi olla liian terävät, kokeile viilaa.

www.signumfreud.com
arppah8
10.06.2012 13:56:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi kielen katkeaminen nyt vaan on jostain syystä (halpojen?) nylonkielisten ominaisuus. Yleisimmin se on D-kieli (todnäk ohuen sisuslangan vuoksi) mutta A-kieltä menee kanssa jonkin verran. Näin niinko musakaupan myyjän näkövinkkelistä, mitään muita kieliä ei nimittäin naikkareihin irtona oikeastaan myydä.

Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Gabe
12.06.2012 22:39:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla aikoinaan landola katkoi juuri samalla tavalla d kieltä. Ongelma poistui kun vaihdoin kitaraa..

Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti