Muusikoiden.net
03.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Foxtex vf80 + tietokone
1
dongari
19.03.2012 22:23:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sori jos on kysytty tämä moneen kertaan. Mulla on Fostex vf80 tallennin josta haluaisin materiaalin, valmiit sekä keskeneräiset tietokoneelle, valmiita sain siirrettyä jo mutta ääni tulee hiljaa. Tallentimesta kuunneltuna ok, tietokoneesta kuunneltuna hiljaa. Eli onko tämä liitäntä paras.. Tallentimen st out L R > vahvistimen auxiin, vahvistimen tape out > tietokoneen line in? Rca-piuhoilla.

Vai sp/dif out > tietokone line in, sp/dif piuhalla?

Käykö kummatkin? On hakusessa nää jutut, ja kyllä olen yrittänyt etsiä, en ole vaan löytänyt tietoa. Linjatulot on tietokoneelta täysillä, en tiedä? Kiitti etukäteen!

ravensoul
20.03.2012 15:02:23

dongari: Tallentimen st out L R > vahvistimen auxiin, vahvistimen tape out > tietokoneen line in? Rca-piuhoilla.

Mikä vahvistin siinä välissä on ja miksi? Eiköhän tuo Fostexin stereo out ole ihan valmis analoginen linjasignaali. Suoraan koneen linjatuloon pitäs toimia. Fostexista varmistaa, että lähtövolaa on tarpeeksi (mikäli siis lähdölle on tasonsäätö) ja koneen line in tarpeelliselle tasolle.

Se on digitaalisignaali ja vaatii digitaalisen tuloliitännän. Mikäli koneessa ei ole jotain tavallista äänikorttia kummempaa vermettä niin sellaista tuskin löytyy.

"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
dongari
20.03.2012 16:37:45

Kiitti paljon vastauksesta! Joo paremmin tulee, hyvä. Vahvistin on Sansui AU-3900, vahvistimen oon laittanu, kun olen kuunnellu stereoiden kautta, en omista vielä aktiiviskobeja. Mut ei se mitään, tää olikin helppo homma, niinkuin monet asiat. Kiitti vielä kovasti.

Ukkovaari
20.03.2012 16:41:50

dongari: Sori jos on kysytty tämä moneen kertaan. Mulla on Fostex vf80 tallennin josta haluaisin materiaalin, valmiit sekä keskeneräiset tietokoneelle, valmiita sain siirrettyä jo mutta ääni tulee hiljaa. Tallentimesta kuunneltuna ok, tietokoneesta kuunneltuna hiljaa. Eli onko tämä liitäntä paras.. Tallentimen st out L R > vahvistimen auxiin, vahvistimen tape out > tietokoneen line in? Rca-piuhoilla.

Käykö kummatkin? On hakusessa nää jutut, ja kyllä olen yrittänyt etsiä, en ole vaan löytänyt tietoa. Linjatulot on tietokoneelta täysillä, en tiedä? Kiitti etukäteen!

Tuossa jo tulikin ylempänä vasausta ja jos tarkoitat siirrolla sitä, että pyörität sitä ääntä sieltä fostexista käsin ja reaaliajassa siirrät sitä kuuluvaa ääntä tietokoneelle niin suoraan fostexin L / R ulostuloista Y-kaapleilla laita tietsikan Line-In liitäntään kytkien tietysti ja säädät volyymit molemmista käsin sopivalle.

Mutta eikös tuossa ole kovalevyllä ne äänitykset ja myös USB/Firewire liitäntä, jolla saapi tietsikaan kytkettyä eli sitäkin kautta saisit ne Fostexissa olevat tuotokset (wav-tiedostot) siirrettyä ilman, että niitä samalla kuuntelee ja reaaliajassa siirtää esim. Y-kaapelilla tietsikaan.

dongari
20.03.2012 20:05:25

Moi, ei oo usb:tä. Laitteen takana vain Midi out ja in, Sp/dif out ja in. Meinasin et on kytketty stereoihin kuunnellakseni sitä kautta, vaikka ei äänittäisikään tietokoneelle. Sain siirettyä äänitteitä tietsikalle, jopa muunnettua ne mp3:s, ihan ok mun korvalle. Ei täs ole näköjään vielä peli menetetty, nuoremmillehan nää on peruskauraa.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti