Muusikoiden.net
09.12.2016

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kunnollisia taustoja ja vinkkejä äänen muokkaukseen?
1
drownedworld
16.11.2011 12:53:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heippa!

Olen laulanut muutaman vuoden, ja vihdoin päässyt siihen pisteeseen, että olen laittanut cover-kappaleitani nettiin. Olen siinä surullisessa pisteessä, että laulan ainoastaan, joten taustat on löydettävä netistä/jonkun soittamana. Oletan, että lähes kaikki netistä löytyvä on laitonta. Onko mitään kanavaa, mistä saisi laillisia suht hyvälaatuisia instrumentaaleja taustoja pop/rock? Karaoketaustat ovat naurettavia.

Kaikkein helpointa tietenkin olisi, jos olisi kitaristi tai pianisti, mutta sellaisia on turhan vaikea löytää. Tuntuu typerältä laittaa nettiin covereita, joiden ääniäkään en osaa miksata samalle tasolle kunnolla. Nauhotan iMacilla, Ozonen mikseripöydällä ja mikillä. Olisiko teillä vinkkejä kunnon taustoihin, äänen editoimiseen jne? :)

Time goes by so slowly for those who wait, no time to hesitate! -Madonna
Harrastelija
16.11.2011 20:25:15 (muokattu 16.11.2011 20:25:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei aivan kaikki netistä löytyvä taustaraita ole laitonta.

Kirjoita googleen "backing tracks" niin johan alkaa löytyä ihan hyvääkin tavaraa jopa laillisena.

Itse kitaran kanssa olen käyttänyt tuollaista kuin: "http://www.guitarbackingtrack.com/

Se nyt on lähinnä kitaralle ja raidoista poisteltu sooloja ym. Eri tasoisiakin nuo tuppaavat olemaan mutta tutkimalla löytää hyvääkin.

Tämän nyt ei ollut tarkoituskaan olla täydellinen vastaus kysymyksiisi, lähinnä vaan se, että kyllä niitä taustaraitoja löytyy. Muusta saa sitten neuvoa joku osaavampi.

Harrastelija

Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen..... Jaa miksen tiluta? En halua kuulostaa äänenmurroksesta kärsivältä katuporalta.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti