Muusikoiden.net
03.12.2016

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Zoom, latenssi?
1
drums123456
12.11.2011 00:16:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli vain mietittyä että onko se mahdollista että jos käyttää äänityksessä pelkkää zoom r16 "ilman tietokonetta" niin voiko silloin tulla latenssia/ääni tulla myöhemmin? Minun teoriani mukaan, niin ei voi käydä sillä tietokone ei ole käytössä, eli käyttää pelkkää zoom r16 raituria, voiko tulla latenssia/ääni ennemmin?

nisumaka
24.11.2011 20:11:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mösjöö. Latenssi tarkoittaa käytännössä sitä, että äänilähteen (esimerkiksi kitaran kieli) ja toiston/taltion välille syntyy "hallitsematon" viive. Mulla on Zoom R16 ja mitään latenssia ei ole, kun sillä äänitän. Jos äänitän midi-USB virityksellä tietokoneelleni Sibelius Firstille, jonka pitäisi kirjoittaa nuotit, niin vakuutan, että homma on tuskaa. Siinä jos jossain näkee, mitä latenssi on, kun soitat tahdissa biisin ja katsot nuotteja jälkikäteen, niin latenssia piisaa. Eli kirjoitetut nuotit on jotain ihan muuta, mitä soitit, karkeasti sanoen. Tosin tollakin on sosiaalinen tilauksensa, sillä saa tehtyä tosin hyvin pohjia, kun soittaa pitkiä ja monimutkaisia sointukulkuja. Huomaa= soittaa = sormitus onnistuu = kirjoitetut nuotit ovat todella kirjoitettu kitaralle. Onhan se toikin jotain. Toivottavasti tästä oli edes jotain hyötyä. Kun audiosignaali muunnetaan Zoomin toimesta ja lähtettän WAV tiedostomuodossa (oletan) tietokoneelle, voi tulla ongelmia, mutta luulen, että ei. Jos äänität zoomilla ja toistat tietokoneesta, niin tossa välillä voi olla latenssia, mutta kontrolliraita todennäköisesti pitää huolen, että lopputuloksessa ei latenssia ole, en ole varma, pitänee itsekin kokeilla.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti