Muusikoiden.net
03.12.2016

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Justinguitar - Beginners's songbook
1
pupuza
11.09.2011 13:52:41 (muokattu 12.09.2011 20:41:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viime viikolla tuli kyseinen opus hankittua ja äkkiseltään en keskustelualueelta löytänyt mainintoja kirjasta. Itse olen kuitenkin sen verran vakuuttunut kirjasta, että ajattelin jakaa kokemuksiani niille, jotka ovat aikeissa opuksen hankkia tai muuten ovat kirjasta kiinnostuneita.

Taustaa sen verran, että olen 24 vuotias ja aloitin kitaran soiton yamaha c40:llä n. 9 kk takaperin ja soittamaan olen opetellut täysin justinguitar.com beginner's coursen perusteella. Tällä hetkellä etenen stage 7:llä.

Mutta sitten kirjaan. Kirjan hinta postikuluineen 19.00€ ja toimitus tapahtui omalla kohdalla 5pv tilauksesta ja paketti tuli kotiin asti. (Hyvin mahtui oven postiluukusta.)

Kirja on erittäin laadukkaasti tehty ja jo siihen nähden omasta mielestä edullinen. Käytännössä kirja etenee siten, jokaisella aukeamalla on esitetty yksi kappale. Jokaisesta kappaleesta löytyy sanat ja soinnut, pieni esittely kappaleesta, vinkkejä soittamiseen ja suositeltu komppi. Kappaleet etenee kirjassa beginner's coursen mukaisesti.

Itse koin positiivisena yllätyksenä sen, että myös alkupään kappaleissa on neuvottu kuinka kappaleisiin saa lisää vaikeutta esim. vaikeammalla kompilla. Näin ollen sointukierrolta helppoihin kappaleisiin voi palata uudestaan kun komppaustaito on parantunut.

Kitaransoiton opettelemiseen kirja on mielestäni yksi parhaista ellei paras laulukirja. Muutamia outojakin kappaleita kirjaan mahtuu mutta itselle n. 90% on ainakin jollain tavalla tuttuja. Laulamisen kannalta taas omalla kohdalla englanti tuo sen verran haastetta ääntämiseen, että parempi pitää suu kiinni soiton aikana :) Mutta sittenpä voi hankkia suomalaisia laulukirjoja kun soittotaito on riittävällä tasolla.

Toivottavasti tämä kirjoitus antaa helpotusta päätöksentekoon niille, jotka ovat kirjan hankkimista pohtineet. Olisi ihan mukava jos saataisiin muiden kirjan hankkineiden kanssa keskustelua aikaiseksi. Ja kysymyksiä kirjasta voi tietysti laittaa.

PS. justinguitar.com foorumilta löytyy myös keskustelua kirjasta ja soittovinkkejä kappaleisiin, in english, of course.

E:Tulipahan todistettua tuo englannin taito otsikossa vaikka kyseinen kirja kirjoitushetkellä 20cm näppiksestä... Jos tässä enemmän keskustelua herää niin ylläpito varmaan voi editoida otsikon :) Löytyispä keskustelu sillon google haullakin.

weelie
12.09.2011 08:56:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oppimista edistää kun keskittyy yhteen asiaan kunnes se on oikeasti opittu. Oikeanlaisen oppikirjan ostaminen voi mielestäni siinä auttaa, ...joten onnittelut onnistuneesta ostoksesta!

http://pickingjjcale.blogspot.com/
Haltsi
28.09.2011 08:04:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoin minäkin ko. opuksen tilaukseen eilen. Justinin sivustoa olen seuraillut itsekin. (Sähkö)kitara tuli hankittua maaliskuussa, mutta käytännössä semiaktiivista soittelua on ehkä muutama kuukausi akselilla maalis-elokuu. Nyt tässä kuussa olen taas saanut motivaatiot kohdilleen ja koettanut soitella lähes joka päivä jonkin verran, heti on lähtenyt paremmin liikkeelle. :) Vaimo, vauva ja työ vaativat kyllä oman aikansa joten olen tyytyväinen jos pääsee 20-45 min rämpyttelemään päivässä. Tehdaskieletkin sain viikonloppuna vaihdettua uusiin (olivat ilmeisesti 009-settiä, nyt on kympit), onnistui jopa!

Olen itse vasta Stage 3:ssa menossa, enkä siinäkään ole kuin G:n ja C:n vasta ottanut työn alle. Hitaasti mutta toivottavasti varmasti, tämä on nimittäin kolmas kerta kun olen tarttunut kitaraan opiskeluaikeissa.. Nyt on viimein edes kohtuullinen kitara omana (Yammun Pacifica 112, vasuri). Ensimmäisen kerran kokeilin opetella n. kymmenen vuotta sitten lukioiässä, ei jatkunut montaa kuukautta. Toinen kerta kolme vuotta sitten keväällä muutama kuukausi. Taas katosi motivaatio. Molemmat halvalla ja huonolla akustisella. Ehkä se kolmas kerta toden sanoo, ja motivaatiota riittää oikeastikin opetella jotain. Ja kyllähän minä aina olen ollut sähkökitarasta enemmän kiinnostunut. =)

Vähän lirahti sivuraiteille, palaan mahdollisesti asiaan kun kirja on hyppysissä.

This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti