Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kymysys?
1 2
Funkånaut
06.09.2011 15:56:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Edellisen bändin kans toisinpäin, rankempaa musaa ni rankemman näköset soittimet. :D
 
No nyt on kyl pouseria menoa, ku soittopelit valitaan ulkonäön perusteella... :)
 
Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 9. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko
ravensoul
07.09.2011 14:51:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Kira: Ja siis ku nyt puhutte "alottelian kitarasta" kitaran nyt minkä aion ostaa pitäis sit olla sellanen kitara millä voin soittaa seuraavat 10 vuotta...joten mitäs mieltä ootte tuosta? --> http://www.thomann.de/fi/ibanez_grg121exjbkn_jumpstart.htm
 
Jos aiot tosissasi harrastaa soittamista etkä vain satunnaisesti rämpytellä niin sä et jaksa kymmentä vuotta katella yhtäkään halpiskitaraa; hyvä jos vuoden tai pari. Ja halpafloikat tuskin edes kestävät soittokuntoisena niin kauan.
 
Väistä halvimmat mallit ja panosta johonkin kohtuullisen laadukkaaseen kiinteätallaiseen, josta on tod.näk. iloa pidemmäksikin aikaa. Mallimieltymyksiä kun ei erikseen mainittu niin pari ehdotusta:
 
http://www.thomann.de/fi/epiphone_sg400_ch.htm
http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_standard.htm
http://www.thomann.de/fi/ibanez_rga32mol.htm
http://www.thomann.de/fi/ibanez_s420bbs.htm (tuossa on kyllä floikkatyyppinen systeemi mutta hyvä sellainen, eikä tarvi aloittelijankaan pelätä säätämistä)
 
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
japekitara
11.10.2011 14:16:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ollu n80 euroo maksava kitara jo noin 2 vuotta ja se on mahta
Se on (oli, se maalataan uudestaa) O.C.C:n logolla varustettu Peavey 00564980 ja mun eka kitara.No pakko myöntää siitä on kaula katkennu ja liimautettu kerran se on ihan naarmuilla(oli) ja klommoilla, sen mikin johtokin on katkennu monta kertaa,
!!Mutta!! Se on mun eka kitara, joten sillä on paljon tunnearvoo mulle ja tulee aina oleen!! Joten se on (huom! mun mielestä) paras kitara aina !!
 
strophe
12.10.2011 13:21:18 (muokattu 12.10.2011 13:23:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

japekitara: Mulla ollu n80 euroo maksava kitara jo noin 2 vuotta ja se on mahta
Se on (oli, se maalataan uudestaa) O.C.C:n logolla varustettu Peavey 00564980 ja mun eka kitara.No pakko myöntää siitä on kaula katkennu ja liimautettu kerran se on ihan naarmuilla(oli) ja klommoilla, sen mikin johtokin on katkennu monta kertaa,
!!Mutta!! Se on mun eka kitara, joten sillä on paljon tunnearvoo mulle ja tulee aina oleen!! Joten se on (huom! mun mielestä) paras kitara aina !!

 
Itsehän löin ensimmäisen kitarani (akkarin) kallioon hajalle, kun festareilla meni kieli poikki, eikä ollut varasettiä mukana. Noissa halpiskepeissä on vähän se, että korjauttaminen tulee melkeinpä kalliimmaksi kuin uuden ostaminen. Sitten, kun on kokemusta vyöllä, alkaa arvostaa sellaisia juttuja, joita ei alkuvaiheessa edes huomaa. Sustain, kaulan lakkaus, elektroniikka, vireen pito, huollon helppous, oikea soittimen paino jne.
 
Mitä tulee ensimmäisiin kitaroihin; komppaan edellisiä siinä, ettei kannata ostaa Floyd Rose-tallaista kitaraa. Eka keppi pysyy kädessä todnäk kolmisen vuotta ja siinä ajassa ei kyllä mitään sellaista opi, mihin floikkaa tarvitsisi. Mieluummin opettelee perusasiat ja vasta sen jälkeen alkaa käyttää pelastuspatukkaa.
 
Mulla oli toi G400 toisena kitarana, kesti varmaan viitisen vuotta aktiivikäyttöä. Hyvä peli, mutta vähän etupainoinen. (Tarkoittaa siis sitä, että kaula painaa suhteessa runkoon melko paljon ja liukkaan hihnan kanssa tuppaa keikkaamaan virityskoneisto kohti lattiaa, jos irrottaa kädet kitarasta) Soitannollisesti kuitenkin hyvä peli.
 
Ja mitä vielä tulee "niin hyviin kitaroihin, ettei tarvitse kymmeneen vuoteen ostaa uutta", niin voin sanoa, että oma ykköspelini on tällä hetkellä 1,5 vuotta vanha 1500 euron Ibanez, mutta haluan paremman. Nälkä kasvaa syödessä. Tuskin tällä foorumilla pyörii kovinkaan monta pitkään soittanutta, jolla olisi alle viisi kitaraa...
 
I am the black wizards.
Jeszse
12.10.2011 13:23:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

strophe: pitkään soittanutta, jolla olisi alle viisi kitaraa...
 
Kuinka pitkään? T: 8 vuotta ja kolme kitaraa.
 
Hilirimpsis.
 
Funkonaut: Hevi paskan uliulia!
strophe
12.10.2011 13:24:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Kuinka pitkään? T: 8 vuotta ja kolme kitaraa.
 
Hilirimpsis.

 
Lasketaan myös ne, jotka ovat kulkeneet käsien kautta. Myydyt ja rikkoutuneet.
 
I am the black wizards.
Jeszse
12.10.2011 14:39:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

strophe: Lasketaan myös ne, jotka ovat kulkeneet käsien kautta. Myydyt ja rikkoutuneet.
 
Tekee sit neljä. :P
 
Funkonaut: Hevi paskan uliulia!
strophe
12.10.2011 15:59:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Tekee sit neljä. :P
 
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! Teoriani sortui kuin Halmeen poliittinen ura.
 
(Mulla luku on nimittäin 15 vuoden jälkeen jotain välillä 10-13...)
 
I am the black wizards.
Jeszse
13.10.2011 12:41:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

strophe: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! Teoriani sortui kuin Halmeen poliittinen ura.
 
(Mulla luku on nimittäin 15 vuoden jälkeen jotain välillä 10-13...)

 
Hoh! Joo, en oo paljo kamarunkannu. Neljä kitaraa ollu ja yhen oon myyny pois. Nyt olis viides tulossa kuun lopussa, ja sit ite tehty rojektikitara on pintakäsittelyvaiheessa.
 
Funkonaut: Hevi paskan uliulia!
japekitara
22.10.2011 18:26:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei oon hankimassa uutta kitaraa voitteko jelppiä kirjotuksessa:
Kitarakamat
Kumpi kitara? jelppi
 
JnZm
31.10.2011 12:56:18 (muokattu 31.10.2011 12:56:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

strophe: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! Teoriani sortui kuin Halmeen poliittinen ura.
 
(Mulla luku on nimittäin 15 vuoden jälkeen jotain välillä 10-13...)

 
11 vuotta, 4 kitaraa joista 1 akustinen.
 
Vussia, kompuraa ja plaastkomppia | Afterburner
Ronttimus
02.11.2011 10:02:37 (muokattu 02.11.2011 10:02:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JnZm: 11 vuotta, 4 kitaraa joista 1 akustinen.
 
11 vuotta soittoa, 2 kitaraa, 1 kerrallaan olemassa. Vedin pohjat.
 
"Heh heh-mies iskee jälleen. Annoin -:ksen." -Kailis
MOT
04.11.2011 09:02:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ronttimus: 11 vuotta soittoa, 2 kitaraa, 1 kerrallaan olemassa. Vedin pohjat.
 
Soittoa reilu 20 vuotta takana (tosin kitara pääsoittimena vain 10 vuotta). Koko aikana 3 kitaraa, joista 1 sähköinen ja 2 akustista. Bassoja on 2. Näistä kaikki yhtäaikaa olemassa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «