Muusikoiden.net
09.12.2016

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kysymys viulunjousista
1
Ikosaedri
06.08.2011 18:00:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!

Ostin thomannilta halvan sähköviulusetin*, mutta unohin löysätä jousen käytön jälkeen ja lähdin viikoksi muualle. Jouhet ovat nyt löysät ja haittaavia sivuääniä on paljon enemmän.

Voiko noita kiristää jotenkin tai onko se kannattavaa? Jos ei, niin onko noissa 15-30 euron jousissa merkittäviä eroja? Tämä tässäkin paketissa mukanatullut on vastannut sitä, mihin tyydyn, vaikka ovatkin varmaan maailman huonoimpia.

*http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbv_840bk_evioline.htm

Ukulelehan tunnetusti on se maailman paras soitin.
Jaava
08.08.2011 15:23:58

itse tekeminen on vähän turhan hankalaa ja jouhituksen korjaaminen ammattilaisella maksaa enemmän kuin uusi tuommoinen halpajousi. Mutta sä voit itse tutkia, miten ne jouhet on siinä. Yleensä ne on kiilattu paikalleen puupaloilla.

Mutta mä sanon, että hanki parempi jousi. Hyvä tai edes kelvollinen jousi ei olisi mennyt miksikään muutaman päivän jännityksestä.

"...Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi." - M. Wa
Ikosaedri
08.08.2011 16:31:36

Jaava: ...Mutta mä sanon, että hanki parempi jousi. Hyvä tai edes kelvollinen jousi ei olisi mennyt miksikään muutaman päivän jännityksestä.

Ajattelin, kun ebayssa myyvät uusia jouhia halvallakin, että ne saisi jotenkin helpostikkin vaihettua =). Kokeilin avata vähän ja päästä lähti muovinen palanen irti.

Mihinkä hintaan taas sitten saa semmosen paremman jousen? Jotain suositusmerkkiä? Onko oikein olettaa, ettei noilla alle 50 euron jousilla ole eroja?

Viulunsoitto on mulle vielä täysin leikkimisvaiheessa, kun en saa muutakun helppoja melodioita aikaan, niin ei tekis omaisuutta laittaa kiinni jouseen. Pelotteli joku klassinen, että puhutaan viisinumeroisista luvuista =D

Jaava
08.08.2011 19:17:15

Ikosaedri: Ajattelin, kun ebayssa myyvät uusia jouhia halvallakin, että ne saisi jotenkin helpostikkin vaihettua =). Kokeilin avata vähän ja päästä lähti muovinen palanen irti.

Mihinkä hintaan taas sitten saa semmosen paremman jousen? Jotain suositusmerkkiä? Onko oikein olettaa, ettei noilla alle 50 euron jousilla ole eroja?

Viulunsoitto on mulle vielä täysin leikkimisvaiheessa, kun en saa muutakun helppoja melodioita aikaan, niin ei tekis omaisuutta laittaa kiinni jouseen. Pelotteli joku klassinen, että puhutaan viisinumeroisista luvuista =D

4-5 numeroisista luvuista puhutaan sitten, kun olet ammattilainen. Huippujouset tehdään yleensä ihan helvatan kalliista pernambuco puusta ja eurooppalainen käsityö maksaa pirusti. Kyllä mä silti voisin pari sataa jouseen käyttää, jos enemmän soitetaan. Itse en edes koskisi noihin alle 50e jousiin tositarkoituksella. Mutta saattaa siellä löytöjä tehdä.

Yksi kaveri jonka kanssa soitin aiemmin osti raskaan musan soittamiseen halpoja hiilikuitujousia ja käytti niitä sitten loppuun suunnilleen yhden per keikka. Itse soitin kohtuullisen hyvällä (hintaa n. 800e) jousella, joka kesti ilman uudelleen jouhituksia useita vuosia vastaavassa käytössä. Soittimena tosin oli sello. Viululla voi olla vähän hankala saada niin paljon voimaa jouseen, että ne oikeasti hajoaisi parin tunnin soitossa.

"...Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi." - M. Wa
Ikosaedri
09.08.2011 19:43:50

Olimpas ovela ja laitoin jousen yönajaks venymään toiseen suuntaan ja nyt menee taas tiukalle. Ehkäpä näillä selviää siihenasti, kunnes loppuu opiskelu ja on rahaa parempaan =)

Kiitos kaikille tärkeistä tiedoista!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti