Muusikoiden.net
08.12.2016

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Singstar mikrofonit
1
spaze
15.04.2011 09:45:57 (muokattu 15.04.2011 09:54:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ennen kuin nauratte mulle niin vähän taustaa:

Haluaisin kokeilla josko mun likat innostuisivta ajateukseen että jos iskä soittaisi pianolla lastenlauluja niin he laulaisivat mikkiin ja koko setti nauhoitettaisiin tietokoneelle.

Ennen kuin menen ja ostan huntin mikrofoneja haluaisin kokeilla Pleikan Singstar mikrofoneilla tätä asiaa ja nyt tulikin mieleen onko joku kokeillut Singstar mikkejä laulutarkoitukseen? Itse pääsen käsiksi mikkeihin vasta muutaman päivän päästä ja olisi kiva tietää.

Audacityllä ajattelin ekaksi soittaa pianoraidat (grand paino + stringit) ja sen jälkeen kukin tyttö omalle raidalle.

Murgo
15.04.2011 11:23:16 (muokattu 15.04.2011 11:32:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Singstar-mikeistä ei ole kokemusta kuin singstar-käytössä mutta eikös noissa liene ihan normaalisti kytketyt 3,5 mm plugit? Eli pitäisi mennä suoraan ihan normaaliin tietokoneen äänikortin mikkiliitäntään joten kunhan koneen asetukset on kunnossa niin ei liene mitään syytä miksei pelittäisi. Saattaa olla elektreetti vaikka onkin rakennettu dynaamisen näköiseksi jolloin tarvitsee "plugin-powerin" eli matalajännitteisen "phantomin", mutta ainakin omien tietokoneideni äänikortit tarjoavat ko. käyttöjännitettä joten elektreetinkin pitäisi kyllä pelata.

Ääänenlaadun suhteen lienevät samalla viivalla halpahalleissa myytävien kympin "karaokemikkien" kanssa eli kyllä siitä varmaan selvän saa mutta mitään hifiä tuskin on odotettavissa.

Täällä on myös ohje miten voi käyttää sitä singstarin omaa "äänikorttia" PC:n kanssa. http://www.youtube.com/watch?v=z3q5JBAiX-g&feature=related

Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
spaze
15.04.2011 13:29:37

Kiitos vinkeistä, täytyypi kokeilla sitten kun pääsen niihin käsiksi.

spaze
15.04.2011 18:49:11

Kokeilin juuri nauhoittaa tyttöjen laulua ja eipä se nyt niin kauhea ole, toisaalta mä en ole mikään hifi-korva joten käy ihan hyvin mun tarpeeseen.

Ja mikit meni suoraan 3.5mm plugilla läppärin mic-inputtiin mutta toimi suoraan sillä USB adapterillakin.

Ssyba
19.04.2011 09:02:47

Olen minäkin joskus, parempien laitteiden akuutissa puutteessa käyttänyt vaimon singstar mikkiä kitaravahvistimen nauhoitukseen. Siveellisellä volumella toimii itseasiassa yllättävän hyvin. Huomattavasti paremmin kuin nuo anttilan mikrofonit.

Vähääkään enempää hifiin sitten omat laitteensa...

http://kaikkinakevasilma.blogspot.com/
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti