Muusikoiden.net
06.12.2016

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sellon koosta, ja sellosta kysymyksiä vailla vastausta
1
I.W
05.02.2011 03:04:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis, en tiedä sellosta juuri mitään, mutta todella kiinnostunut olen. Voisiko joku ystävällisesti selittää selko kielellä tälle urpolle mitä seuraavat merkinnät käytännössä tarkoittavat:
ALFRED STINGL BY HÖFNER CELLOSET( AS 060 C 1/2)
tai esim.( AS 160 C 3/4 jne.?)
Kuinka monessa eri koossa selloa saa? Katsotaanko sellon koko soittajan pituuden, vai minkä mukaan? Mitä kaikkea eri tyylejä sellolla voi soittaa? Mitä ominaisuuksia ''vaaditaan'' sellon soittajaksi mielivältä? Kestääkö kauan oppia perus asiat, eli onko kuinka vaikea oppia oikeanlainen tekniikka yms. yms.?

Tekstiä vaan asiasta tietäviltä tulemaan! Mielellään oppisin uutta. :--D

Post Scriptum: Oon kyllä todella kateellinen teille, jotka osaatte ilmaista itseänne musiikin avulla. ;D

blackmore81
05.02.2011 20:51:09

Kyllähän ne soittajan koon mukaan valitaan. Tuossa tietoa sellojen koosta: http://musiced.about.com/od/lessonsandtips/a/cellosizes.htm

What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
Jaava
07.02.2011 14:28:41 (muokattu 07.02.2011 14:29:52)

I.W: Eli siis, en tiedä sellosta juuri mitään, mutta todella kiinnostunut olen. Voisiko joku ystävällisesti selittää selko kielellä tälle urpolle mitä seuraavat merkinnät käytännössä tarkoittavat:
ALFRED STINGL BY HÖFNER CELLOSET( AS 060 C 1/2)
tai esim.( AS 160 C 3/4 jne.?)
Kuinka monessa eri koossa selloa saa? Katsotaanko sellon koko soittajan pituuden, vai minkä mukaan? Mitä kaikkea eri tyylejä sellolla voi soittaa? Mitä ominaisuuksia ''vaaditaan'' sellon soittajaksi mielivältä? Kestääkö kauan oppia perus asiat, eli onko kuinka vaikea oppia oikeanlainen tekniikka yms. yms.?

Tekstiä vaan asiasta tietäviltä tulemaan! Mielellään oppisin uutta. :--D

Post Scriptum: Oon kyllä todella kateellinen teille, jotka osaatte ilmaista itseänne musiikin avulla. ;D

Käytännössä aikuisella ihmisellä on täysikokoinen sello. Ne pienemmän on tarkoitettu pääasiassa lapsille. Kokoja on jotain 1/32 - täysikokoinen.

Soittaa voit mitä haluat. Todistettavasti olen soittanut klassista, bluesia, heviä, rokkia ja vähän jazzia. Oikeastaan kysymys tyylilajeista on aika kummallinen. Mitä tyylilajeja kitaralla voi soittaa? Tai pianolla?

Jos haluat oppia soittamaan selloa, tarvitset opettajan. Voin sanoa sen kohtuullisella varmuudella. Oppiminen on suhteellinen asia. Opit muutamassa vuodessa soittamaan kohtuullisen nätisti. Jos haluat osata hyvin, siinä menee sitten semmonen kymmenisen vuotta varmaan. Riippuu omasta aktiivisuudesta.

Erityisiä ominaisuuksia ei vaadita.

''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti