Muusikoiden.net
10.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kannettava nauhuri laulajalle bändissä
1
Sehany
29.01.2011 22:41:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nojoo,
olen katsellut näitä Zoom H1, H2 ja jopa H4N mobile recordereita thomannilta ja ystävältämme studioteciltä. Mutta en osaa valita omaan tarpeeseeni oikeaa välinettä. Ja mikä se tarve on?

Laulan isossa harrastelija jazz-bändissä. Meitä on kymmenkunta. On 3 saksofonistia, trumpetisti, huilisti, vibrafonisti, pianisti,kitara, rummut ja minä laulaja siinä piirongin päällä. Eikä kai ihmetytä, että meinaan jäädä jalkoihin tämän tykityksen alla.

Mietin siis, että millä nauhurilla saisin ääneni kuuluville.

Näillä nauhureilla on erilaisia ominaisuuksia (ja perin teknisiä ovatkin). Minulle riittäisi, että saisin sellaisen värkin, että saisima bändin soimaan loistavasti ja minun ääneni kuulumaan kantavasti., Siis mikäpä noista vaiko ihan joku muu?

Tietääkö joku?

Seiccu
BubbleBob
30.01.2011 01:57:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luenkohan asiaasi oikein ?

Nauhureiden osalta kyse on vain tuon H1/H2,.. sijoittamisesta, eli oikea etäisyydellä äänesi kuuluu kyllä - Siis äänittäessä!

Mutta jos ongelmana on laulusi kuuluvuus harjoituksissa, silloin voisi pieni vahvistin auttaa - esim.:
Tumma äänenväri ja tällainen trubaduurivahvistin jolla voitte sijoittaa "laulun instrumenttina muiden joukkoon": http://www.ibanez.com/electronics/model-T35
Tai kirkkaamalle äänelle riittää pienempi Rollekin: http://www.roland.fi/products/productdetails.aspx?p=900&c=687
Kokeile liikkeessä ja jos jo omistat mikrofonin niin ota mukaan. Harjoituksissa etsitään sopiva korkeus ja paikka vahvistimelle. Näin ikäänkuin tuplataan oman äänesi voima. Tällaisen pikkulaitteen etuja ovat helppo sijoittelu ja kuljetettavuus.

Ammattimaisemmin - keikkoja varten - hommataan mikrofoneja, mikrofonitelineitä, mikseri (mikserivahvistin) ja (aktiivi-) kaappeja. Mutta niiden hommaaminen on sitten koko orkesterin "ongelma" ja keskustelun paikka.
Äänentoistojärjestelmällä pyritään tasaamaan äänenvoimakkuudet. Samaan voidaan pyrkiä soitannollisestikin; rumpalille vispilät käteen ja pyritään yhdessä parempaan akustiseen balanssiin niin että kaikki kuulevat toisiaan. Huom. Tähän vaikuttaa myös soittajien sijoittuminen tilassa.

Tiilet ja Muurit - Sanat ja Lauseet. Lapsus errorem minorem et latine et finnice significat.
Sehany
30.01.2011 04:17:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos BuubleBob. En ehkä osannut asiaani oikeen muotoilla. On mikrofonit ja vahvistimet. ja tässä yön pimeinä tunteina tullut noita kannettavia nauhureitakin tutkittua jotta ihan innostuin. Luulen että kallistun tuohon zoomin H4n-laitteeseen, vaikkakin siinä on yli satasivuinen manuaali...,hoh,hoh. Ei se kuitenkaan ollutniin vaikea selkoinen ja onhan siinä laitteessa moneen lähtöön vaikka tullee sieltä kohta kutonen.. :-)) luullen

Seiccu
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti