Muusikoiden.net
07.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran skaala
1
Bossi
12.01.2011 02:31:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu elikkäs olen aloittamassa kitaransoittoa ja katselin nettikaupoista kitaroita. Sitten tuli vastaani alennuksessa oleva Ibanezin RGD320 hintaan 244€ (kun normaali ovh 538€) Mutta kun tutkin kitaraa paremmin niin vastaani tuli tällainen teksti: Extra long scale. Tuossa skaala on 26.5 tuumaa kun normaali on käsittääkseni 25.5" tai jotain sinne päin. Ja mitä se edes tarkalleen ottaen tarkoittaa tuo skaala? Joten haittaako tuo normaalia pidempi skaala mitään kitaran soiton aloittelussa vai pitääkö ruveta katselemaan 25.5" skaalaisia? Kun ei millään haluaisi heittää tuollaista tarjousta hukkaan =)

Antti1
12.01.2011 02:34:02

Bossi: Juu elikkäs olen aloittamassa kitaransoittoa ja katselin nettikaupoista kitaroita. Sitten tuli vastaani alennuksessa oleva Ibanezin RGD320 hintaan 244€ (kun normaali ovh 538€) Mutta kun tutkin kitaraa paremmin niin vastaani tuli tällainen teksti: Extra long scale. Tuossa skaala on 26.5 tuumaa kun normaali on käsittääkseni 25.5" tai jotain sinne päin. Ja mitä se edes tarkalleen ottaen tarkoittaa tuo skaala? Joten haittaako tuo normaalia pidempi skaala mitään kitaran soiton aloittelussa vai pitääkö ruveta katselemaan 25.5" skaalaisia? Kun ei millään haluaisi heittää tuollaista tarjousta hukkaan =)

Ei toi ole mikään tarjous, vaan aivan normaali Thomannin hinta. Monet Ibanezit saa vielä Suomesta jopa halvemmalla.

Skaala tarkoittaa kielen soivan osan pituutta, eli satulan reunasta tallapalan reunaan. Samalla myös pidempi skaala tarkoittaa suurempia nauhavälejä. Joillekin se tarkoittaa helpompaa soitettavuutta, joillekin taas vaikeampaa.

Listen motherfucker you're about to pay your dues!
Bossi
12.01.2011 03:04:21

Nyt olen sitten hieman viisaampi taas :D Menee aika lailla offtopiciksi mutta kysyn kumminkin. Miul olisi kaksi vaihtoehtoa, ibanez RGD320 tai ESP LTD M50. Espissä on vain 22 nauhaa mutta haittaako tämä? Ja kumpi olisi parempi aloittelijalle?

Bossi
12.01.2011 03:15:57

Niin ja sitten olisi vielä ESP LTD MH50

Antti1
12.01.2011 03:31:36 (muokattu 12.01.2011 03:32:04)

Onko tuossa kaikki vaihtoehdot ja jos on, niin millä perusteilla sä olet nimenomaan noihin päätynyt? Ulkonäkö pelkästään? Jos muutkin vaihtoehdot kelpaavat, niin mikä sun maksimibudjetti on?

Listen motherfucker you're about to pay your dues!
Bossi
12.01.2011 03:37:29

Ei ole kaikki vaihtoehdot, joitain vain. Budjetti on todella pieni, siinä 250-270 maksimissaan

Jeszse
12.01.2011 09:07:52 (muokattu 12.01.2011 09:08:12)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossi: Ei ole kaikki vaihtoehdot, joitain vain. Budjetti on todella pieni, siinä 250-270 maksimissaan

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=484210
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=484738
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=484453
Siinon halapoja M-viiskymppisiä, jos siihen on pakko päätyä. En tosin omilta kokemuksilta suosittele.

Kyl niitä muitaki hyviä alotuskitaroita löytyy. Eiköhän nuo palstan gurut osaa suositella paremmin ku minä.

Sun mutsillas on niin tuuheat viikset, että niiden alle mahtuu koko perhe sateensuojaan.
Johann Onn
12.01.2011 16:16:31 (muokattu 12.01.2011 16:21:43)

Bossi: Budjetti on todella pieni, siinä 250 - 270 maksimissaan

Sillä irtoaa vaikka:

http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … edot/tuote_id/9814&kategoria_id=593

Ehkä vähän paremmat mikit (2x Seymour Duncan) ja virittimet, kuin niissä halpa LTD:eissä tai Ibanez:eissa.
Ja riippuen missä asuu, noita voi käydä ihan itse testaamassa.

Jos siinä Ibanez RGD320:ssä on se perus 3-palainen Wizard II kaula, niin sitä todellakin kannattaa testata ensin. Voi olla ettei miellytä. Itse en ole tottunut siihen, oma RGR:n kanssa, että tuntuu kuin kädessä oli puinen kulho eikä kitaran kaula. Keskimmäinen niistä kolmesta palasesta, kun on lähinnä suora.

elsewhere
12.01.2011 17:19:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossi: Ei ole kaikki vaihtoehdot, joitain vain. Budjetti on todella pieni, siinä 250-270 maksimissaan

Tuollaisella budjetilla lähtisin ehdottomasti hankkimaan käytettyä. Hyväkuntoisia aloittelijakitaroita liikkuu todella paljon, kun harrastuksen aloittaneet joko lopettavat tai siirtyvät vähän parempiin peleihin, enkä näe mitään järkeä maksaa sellaisesta uuden hintaa. Käytettynä ostamisessa on sekin hyvä puoli, että sitten aikanaan sen voi itse laittaa eteenpäin suunnilleen ostohinnalla.

~ Love broke out and I forgot it's war.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti