Muusikoiden.net
07.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaramikki hajalla?
1
IlariO
13.12.2010 18:26:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender Squier Telecaster Classic Vibe -merkkistä kitaraa oon tässä soitellu puolisen vuotta, ja nyt on ilmennyt ongelma. Nimittäin toinen mikeistä (en oo varma, onko tää nyt aktiivi- vai passiivimikki) ei toimi. Saundi on semmoinen "bassoinen" mikin valintanupin asennosta riippumatta, paitsi että kun napsautan sen alas, ei kuulu mitään.

Kysymys kuuluisi siis, mikä vika tähän nyt on voinut tulla? Olen kerran puhdistanut ja vahannut koko kepin, ja vaihtanut kielet, mutta kitara kyllä soi aivan täydellisesti viime torstain keikalla. Eilen huomasin ongelman. Voiko esim. pienet kolaukset vaikuttaa asiaan, vai pitääkö tässä nyt kuulustella muita talossa asuvia, että onko joku vähän heitellyt tätä joskus?

Ja missä ongelma sitten lieneekään, kannattaako sitä lähteä itse korjaamaan (oon kitaran- ja bassonsoitossa täysin itseoppinut, että opettajiin en voi nyt turvautua), vai vienkö ihan suosiolla huoltoon?

WnbPunk
15.12.2010 19:40:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos Tone-potikka on nollassa niin saundi on tosi tunkkainen ja basso on korostunut...

Onko näin?
Muuki
15.12.2010 20:24:05

WnbPunk: Jos Tone-potikka on nollassa niin saundi on tosi tunkkainen ja basso on korostunut...

Taisit mennä mehtään ja pahan kerran? Mutta jos tuo on oikea vastaus niin minä menen.

Eio
RamoQ
23.12.2010 21:31:12

Muuki: Taisit mennä mehtään ja pahan kerran? Mutta jos tuo on oikea vastaus niin minä menen.

Itselle kävi fenderin kanssa oikeastaan näin että kitaran Tone potikka hajosi (Luultavasti jostain kolahduksesta seuraten) jonka takia jumiutui nollalle. Ihmettelinkin siinä hetken että missä vika. Lopulta kaverini löysi vian kun annoin hänelle korjattavaksi. Minä en ole sähköhommissa kovin lahjakas..

"Kannattaa välttää huonoja floikkakitaroita, niissä ei oo floikkaa"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti