Muusikoiden.net
08.12.2016

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten käytetään syntikkaa tai rumpukonetta tietokoneen kanssa?
1
Analog Sound
15.11.2010 15:38:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
Olen opetellut käyttämään fl-studiota, mutta oikeasti minua kiinnostaa musiikin teko esim. syntikoita, rumpukonetta ja sampleria hyödyntäen. Ennen kuin ostan mitään synaa, niin haluan tietää, saanko yhdistettyä syntikan fl-studioon ja käytettyä synan OMIA ääniä? Onnistuuko tämä midi-liitännöillä? Koneesta löytyy midi-interface.

Ja sitten, miten onnistuu jonkun sämplerin tai rumpukoneen hyödyntäminen, niin että saan tietokoneella tallennettua tuotokseni? Jotain mahdollisimman edullisia laitteita olen hankkimassa.

PS. En kaipaa seuraavaa neuvoa: "Osta midikiippari ja käytä softan vsti-plugineja".

Kalmo
15.11.2010 22:37:53

En ole käyttänyt Fl-studiota (en tiedä, onko siinä MIDI-out), mutta noin yleensä:

Syntikan äänien käyttämiseen sekvensserisoftaan tallentamasi midin toistoon:

- tallennat midin softan raidalle
- toistat midin softan "Midi outin" kautta syntikkaan, ja äänität sen samanaikaisesti audiona synan "Audio outista" softan audioraidalle.

Toinen vaihtoehto on äänittää suoraan synan audio outista, jolloin tietysti MIDIn editoitavuus menetetään.

Tarvitset tietysti joko USB-liitäntäisen syntikan tai äänikortin, jossa on MIDI-liitäntä.
Jälkimmäiset toimivat luotettavammin.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Analog Sound
16.11.2010 22:27:43

Kiitos! Tämä auttoi. Täytyy palata näihin asioihin kunhan pääsen syntikkaa/moduuleja käyttämään.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti