Muusikoiden.net
05.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitarakaappi ja Nuppi, laitteiston perusluonteesta ja valinnasta
1
Prk157
12.08.2010 10:34:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!

Näin jonkun vuoden soiteltuani olen alkanut siirtyä niistä hevipoijan ajoista vähän tuollaiseen jammailevaampaan musiikkiin, kitara vaihtui hevikeihäästä telecasteriin ja vanha fenderin transistorikombo on nyt suunnitteilla vaihtaa putkinuppiin ja kaappiin.

Pääasiallisena tavoitteena olisi löytää hyvä funkin, bluesin ja soulin soittamiseen soveltuva saundiltaan pehmeä nuppi. Kuitenkin kaapin ja nupin yleisestä käytöstä ja toiminnasta tunnustan olevani täysin pihalla, joten ajattelinkin kysellä muutaman perusasian täällä.

Saundiltani luulen hyvän nupin löytäneeni:
http://www.thomann.de/fi/peavey_classic30_tweed_head.htm
Vastaavaa kitarakomboa olin soitonopettajani kanssa soitellut ja saundi miellytti korvaa aina. Youtubesta löytyy matskua -> http://www.youtube.com/watch?v=28Sxrhpes40&feature=related

Nupin ja 2x12 kaapin haluaisin roudattavuuden ja keikkameininkien puolesta (yleensä keikoilla riittää se yksi paikalle roudattu kaappi ja itse voi tuoda vain nupin ja soittimen ^^) Reenikämpälle kaapin voisi sijoittaa vaikka pöydän päälle niin pidempikin soittaja kuulisi oman soittonsa.

En kuitenkaan tiedä paljoakaan sopivan kaapin löytämisestä ja yhteensopivuuskysymyksistä. Vaikuttaako kaapin valinta merkittävästi saundiin, ja pitääkö kaapin ja nupin täsmätä ohmitasoiltaan? Onko kaappivalinnalla muuten paljoa väliä?

Myös vaihtoehtoisia ehdotuksia nupin valinnalle otetaan vastaan!

Music_Fighter
16.08.2010 11:04:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikuttaako kaapin valinta merkittävästi saundiin, ja pitääkö kaapin ja nupin täsmätä ohmitasoiltaan? Onko kaappivalinnalla muuten paljoa väliä?

Kaapissa ja nupissa pitää olla samat ohmit. Basson kannalta kannattaa katsoa, että löytyy tarpeeksi ilmaa kaapissa (pienimmissä 2x12-kaapeissa basso kärsii kovilla volyymeillä).

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti