Muusikoiden.net
09.12.2016

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aloittelijalla neuvoa kosketinsoittimesta
1
Dwarffed
09.06.2010 20:39:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pienempänä olin innokas soittelemaan erittäin vanhalla pianontapaisella. En ole ikinä ennen sellaista nähnyt enkä sen jälkeenkään. Ilmeisesti joltain kivikaudelta. Opettelin nuotitkin ihan vain voidakseni soittaa koulun paperinkeräyksestä poimituista enemmän tai vähemmän hajoinneista musiikki kirjoista kaikenlaista. Ajattelinkin hankkivani pianon, mutta niiden hinta ylittää budjetin reilusti. Mieleeni tuli sitten että ehkäpä kosketinsoitin olisi hyvä vaihtoehto. En kuitenkaan tiedä niistä mitään. Budjetti ei todellakaan kärsi mitään kunnon peliä, joten pakko olisi tyytyä johonkin 150 marketti kamaan. Mietenkin että onkohan niistä mitään hyötyä kun tarkoitus on lähinnä soittaa omaksi iloksi. Olisi tarkoitus soitella James Bluntin You're Beautifulin tyyppistä musiikkia. Meneekö rahat harakoille jos menen marketista ostamaan?

PS. Tarkoitushan ei ole tästä mitään jokapäiväistä harrastusta saada, vaan lähinnä soittaa silloin kun huvittaa.

turboruuvi
10.06.2010 07:51:33

Kun aikoinaan itse hommasin pienet sähköurkujen tapaiset, ostin soitinkaupasta, kun markettivempeleissä oli aina "vajaa" koskettimisto ja kapeat koskettimet.
Niihin aikoihin ääni ei halvoissa sähköuruissa ollut kummoinen, mutta silti
olin valmis tinkimään äänistä saadakseni täysleveät koskettimet ja ainakin sen 5 oktaavia. Ihan vain, jottei sormien lihasmuisti mene pilalle.

Niillä kapeilla koskettimilla oli mielestäni hankala soittaa, kun soinnuissa sormi ei mahtunut kahden mustan koskettimen väliin.

Kaikki pidätetään oikeudetta.
Dwarffed
10.06.2010 09:02:29

turboruuvi: Kun aikoinaan itse hommasin pienet sähköurkujen tapaiset, ostin soitinkaupasta, kun markettivempeleissä oli aina "vajaa" koskettimisto ja kapeat koskettimet.
Niihin aikoihin ääni ei halvoissa sähköuruissa ollut kummoinen, mutta silti
olin valmis tinkimään äänistä saadakseni täysleveät koskettimet ja ainakin sen 5 oktaavia. Ihan vain, jottei sormien lihasmuisti mene pilalle.

Niillä kapeilla koskettimilla oli mielestäni hankala soittaa, kun soinnuissa sormi ei mahtunut kahden mustan koskettimen väliin.

Ihan hyvä pointti. Katselin tuossa vähän musiikkiliikkeiden nettisivuja ja törmäsinkin budjettiin sopivaan laitteeseen. http://www.f-musiikki.fi/kosketinso … 30_casio_kosketinsotin_/_casio.html

Ainoa asia joka nyt painaa mieltä on tuo koskettimien lukumäärä. Ei sitä nyt kuitenkaan viitsisi ostaa mitään sellaista, millä ei sitten voikkaan soittaa.

Sergei Fallinen
11.06.2010 12:59:36

Kai tol jotain toivelauluja soittelee itekseen mut ei sit kyllä mitään mielenkiintosempaa. Kannattaa tuumia tarkkaan, mitä siltä soittimelta ja harrastukselta kaipaa. Ei siinä paljon menetä vaikka sen harrastuksenalotuksen vakavamminkin ottaisi. Silloin voi jopa oppia jotain ja jatkossa olla selvästi hauskempaa.

suck, baby, suck, with the CD of Chuck Berry, Chuck
turboruuvi
12.06.2010 14:12:04 (muokattu 12.06.2010 14:18:28)

Se mun vekotin on tällainen, mutta ilman jalkoja (ostin joskus 80-luvulla):
http://annonces.ebay.fr/viewad/Pian … -electrique-Fujiha-F2000/5008032692
Tuolla kyllä pyydetään kovaa hintaa, mutta jos löytyisi jotain
tuota vastaavaa mutta nykyaikaisempaa...

Ai niin, alimman 1,5 oktaavia saa jaettua erilliseksi ja sille eri soundit ja efektit
kuin lopulle sormiolle. En ehkä kutsuisi sähköpianoksi vaan pikemminkin
sähköuruiksi.

(Muistaakseni Fujiha oli jonkin isomman puljun alamerkki -olisko ollut peräti Yamaha)

Kaikki pidätetään oikeudetta.
Kaakatus
22.07.2010 12:45:42 (muokattu 22.07.2010 12:49:34)

http://www.f-musiikki.fi/kosketinso … _grand_kosketinsoitin_/_yamaha.html

Tuolla budjetilla voisi olla ihan asiallinen. Pianosoundi kuullostaa yllättävän hyvältä ja koskettimistokin on parempi, kuin noissa ihan halvimmissa. Soitinääniä tuossa ei montaa ole, mutta eipä se 100e casion määrä laatua korvaa.

Edit: Budjetti olikin puolet.. Noh, joku kosketusherkkyyden tunnistuksella varustettu kiippari sitten.

Soitetaan nopeammin kuin osataan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti