Muusikoiden.net
06.12.2016

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Multiefekti lattialle kitaralle ja bassolle
1
Jaaba
28.02.2010 12:37:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö mitään sopivaa kompromissia multiefektiksi kotikäyttöön/treeneihin sekä kitaralle että bassolle?

Soittelen kavereiden kanssa kotioloissa biisistä riippuen joko bassoa tai kitaraa. Vahvistimina toimivat Behringerin GMX110 ja vanha Voxin T60 Bass. Tarvetta olisi multiefektipedaalille, jossa löytyisi perusefektit sekä kitara- että bassokäyttöön. Lennosta vaihdettavat efektit ja expession pedal tulee löytyä.

Vahvistinmallinnuksille ei juuri ole käyttöä. Niitä käytän sitten nauhoittaessani Line6 Toneport UX1:llä, jonka POD Farmiin olen hankkinut kaikki model packit. Sitä vain ei pysty näppärästi käyttämään livekäytössä.

Behkusta löytyy efektejä, mutta säätövaraa on tosi vähän ja ääni on bassolle vähän tuhnu. Siksi ainakin bassolla toimiva kompura tulisi tarpeeseen Voxin edessä. Samoin perussäröt, chorukset ja delayt molemmille soittimille tulisivat tarpeeseen.

Budjetti kotikäyttöön sopiva max 200e.

Speksien puolesta ainakin seuraavia haarukoinut:
- Boss ME-25 (uusi malli, ei näytä olevan vielä kaupoissa)
- Boss ME-20B
- Vox Tonelab ST (tämä tosin tuntuu painottuvan turhan paljon vahvistinmallinnuksiin)
- käytettynä voisi ehkä löytyä Boss ME-50 tai Tonelab SE tähän hintaluokkaan.

Havittelenko turhia vai löytyykö jotain ratkaisua tarpeeseen?

weelie
28.02.2010 14:44:42 (muokattu 28.02.2010 14:46:29)

Moi, Jaaba, long time no see. :D

Bassokaverini osti Digitechin BP-200:n ja on ollut kyllä tyytyväinen. Mutta ostipa sittemmin vielä erikseen behringerin kompura ja overdrivenkin. Fender jazzbasso-käytössä kaikki.

Mulla on erillispedaalit, kompura, OD ja echo. Mutta en käytä kuin tuota kompuraa. Ja bassoa soittaessa en ole efektejä edes käyttänyt (mulla basso on kakkosoitin).

Laitan yv:tä nauhotusjutuista, kiinnostaisi jotain joskus yhdessä soitella narulle.

http://pickingjjcale.blogspot.com/
Jaaba
01.03.2010 10:48:13

Kiitos Weelie. Pitääkö tuosta lukea rivien välistä, että hamuilemaani laitetta ei hevin löydy?

Vapour
03.03.2010 21:23:37

Lähtisin itse hakemaan laitteita nimenomaan bassopuolelta. Niissä kun taajuuskaistan pitäisi riittää, mikä saattaa kitaralle suunnatuissa laitteissa olla ongelma. Säröpuolella saattaa tosin tällöin tulla kompromisia kitaralla vedettäessä.

Yksi mietinnän arvoinen on EHKÄ Zoomin G2.1uB (vai mikä senyoli) ja sen lisäksi jokin pätevähkö säötin kitaralle. Tai jotain.

If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
Jaaba
04.03.2010 21:04:45

Lopputulos: en oikein löytänyt tuohon budjettiin mitään. Hankin näillä näkymin lähinnä kitarakäyttöön tuon Boss ME-25:n ja bassolle kompuran tyyliseksi Behringer BLE-100:n.

Niillä nyt lähden liikkeelle ja katson jos tulee lisätarpeita, etenkin bassonsoiton puolelle.

Mismatch error
11.03.2010 16:19:30

Repesin tolle otsikolle, mä en tiedä millä sais efektejä jotka toimis sekä lattialle, bassolle että kitaralle. :D

"Koska kahvia ei voi nauttia rajattomasti täytyy luoda illuusio sen jatkuvasta juomisesta." -Kerkko Koskinen
Jaaba
19.03.2010 09:09:17

Mismatch error: Repesin tolle otsikolle, mä en tiedä millä sais efektejä jotka toimis sekä lattialle, bassolle että kitaralle. :D

Hoho, jos siitä jotenkin saisi hyvän komppi-pomppisoundin lattian rummuttamiseen.

Boss ME-25 tuli ja olen tyytyväinen. Toimii hyvin bassollakin lähes suoraan preset-asetuksilla. Behringerin kompressoria en ole vielä ehtinyt kokeilla.

Nyt vain huomasin, että minun Behringer-kitaravahvistimeni kautta tuleva kitarasoundi kuulostaa tosi aneemiselta kuulokkeilla kuuluvaan verrattuna. Pitänee ruveta soittamaan jatkossa kitaraakin tuo Voxin bassovahvarin läpi.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti