Muusikoiden.net
05.12.2016

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 16 biisiä taskussa
1
_makke_
13.02.2010 19:05:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt tiedä mihin palstalle pitäis laittaa tämä viesti. No laitanpa tänne Aloittelijat palstalle.

Olen säveltänyt noin 10 vuotta melodista metallia. Soittimina kitara, syna, rummut, basso. Ohjelmina käyttänyt cubase, guitar pro, wavelabs.. Viimiset 16 biisiä on aika kovia omasta mielestäni. Nyt tässä jälkeenpäin mietin että voiko näitä myydä johkuun? Tosin voisin perustaa bändin myös. Olen nääs synan soittaja. Vaikea kuitenkin löytää soittajia, koska hyvät soittajat kuitenkin taitaa olla aika harvassa. Tai muuten vaan olen laiska etsimään niitä. hehheh No mutta kaveri pystyy soittamaan kitarat tai bassot. Riippuen kumpaa se halua tehdä. Ainakin yksi kitarista/basisti ja rumpali tarvittais soittamaan biisejä, jos bändin perustaisi.

Nettiin en ole vielä lähetellyt biisejä. Mihin niitä kannattaa lähettää, just jos etin bändin soittajia?

latuska90
13.02.2010 22:35:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muusikoiden.netin oma bändi- ja soittajahakupalsta olis ehkä järkevin paikka, jonka avulla voi koota bändin kasaan:

http://muusikoiden.net/wanted/

Omia biisejä voi uploadata vaikka maihinnousu.nettiin tai mikseri.nettiin. Ihan miten vaan.

http://maihinnousu.net/

http://www.mikseri.net/

Nämä jutut olis silti pitänyt jo tietää... melkosen itsestäänselviä juttuja nääs.

"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
Kalmo
15.02.2010 19:34:09

Harvasta maasta löytyy enemmän tasokkaita soittajia, kuin Suomesta. Etäisyydet voivat tietysti muodostua ongelmaksi. Sitten muutama vuosi keikkailua fanipohjan kasvattamiseksi jne.

Jos haluat myydä nimenomaan biisejäsi, niin se voi tuossa genressä olla tosi vaikeaa. Jokainen itseään kunnioittava heavybändi säveltää biisinsä itse.

Biisien myynnin mahdollistavilla nettisaiteilla homma tietysti onnistuu ihan omaan pussiin, muttei kannata odottaa tienaavansa muutamaa euroa enempää, ellei kama ole sitten todella niin uniikkia, että viidakkopuhelimet alkavat heti soida..
Muussa tapauksessa;kaiken piratismin keskellä on aika paljon odotettu, että porukka maksaisi tuntemattoman tyypin biiseistä, elleivät ne ole tajunnan räjäyttäviä.

Mutta mutta...yrittänyttä ei laiteta, ja jostain on aloitettava! Go for it - johonkin suuntaan.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
_makke_
17.02.2010 00:49:37

Ok. No kiitti tiedoista. Selvää että hevibändit just haluaa tehdä omia biisejä. Niille ei myyminen onnistu mitenkään. hehheh

Pitää katsella jos vaikka myis sitte johonkin mainokseen tai vastaavaan 3e kipale heh.

Tietty kiinnostaisi bändi touhu. Jos vaikka pääsis biisien kautta soittamaan johonkin bändiin. Soittotaitoni on aika keskiluokkaa. Eli perus melodioita / taustoja voin soittaa. Säveltäminen ja kokonaisuuden hahmottaminen tuntuu olevan mun parasta puolta. Pakkohan tässä on kait oma bändi ennemmin perustaa kuin joinisin toisten bändiin missä on omat kriteerit biisien suhteen.

Mikseri ei ole ainakaan tuottanut mulle tähän mennessä mitään edistysaskeleita, vaikka sivusto on suomen tunnetuimpia. Tosin uusimpia biisejä en ole sinne laittanut. Melkeen parimpi mennä kysymään bändin jäseniä joka toiselta hevityypiltä joka tulee vastaan.

Mietin kuitenkin jos youtubeen alkaisi laittamaan omia viisuja. Olisko liian riskialtista?

_makke_
17.02.2010 01:03:04

Lisäys edelliseen:

Joo pitää tutustua tuohon maihinnousuun myös.

Kukkis 77
17.02.2010 10:24:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_makke_: Mikseri ei ole ainakaan tuottanut mulle tähän mennessä mitään edistysaskeleita, vaikka sivusto on suomen tunnetuimpia. Tosin uusimpia biisejä en ole sinne laittanut.

Kannattaa myös ottaa huomioon että siellä on niin paljon matskua, että erottuminen saattaa olla vaikeaa, varsinkin ilman minkäänlaista promoamista.

Mietin kuitenkin jos youtubeen alkaisi laittamaan omia viisuja. Olisko liian riskialtista?

Riskialtista?

Kyllähän niitä sinne kannattaa laittaa, Youtubella on kumminkin himpun verran enemmän käyttäjiä kuin Mikseri.netillä..

"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
Kalmo
18.02.2010 10:35:23

Netin voimasta oman musan tunnetuksi tekemisessä on mielestäni monella turhan ruusuinen käsitys. Parinsadan tuhannen bändin joukosta erottuminen ei ole ihan helppoa.
Inha totuushan on, että kun puhutaan bändeistä, jotka ovat nousseet kansainvälisille listoille nettilatailun kautta, unohdetaan, että sen on mahdollistanut ison rahan mainoskampanja alan suurimmissa lehdissä.

Mutta kuten sanottu, jostain on aloitettava. Eihän se paljon ota, jos ei annakaan.
Ja ainakin teoriassa voi tärpätä.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti