Muusikoiden.net
05.12.2016

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sormissa vikaa ?
1
G O
02.12.2009 21:36:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro

Olen kuullut kun joillakin sormet tavallaan naksahtavat tietyssä asennossa kun niitä liikuttaa ja siksi esimerkiksi kitaransoitto on vaikeaa jos kaikissa sormissa on sama vika.

Itsellä on tuollainen pikkusormessa ja siksi on hankala soitella kun ei meinaa päästä käsiksi ylempiin nauhoihin pikkusormella. Tästä johtuen lähinnä soolojen harjoittelu on perustunut lähinnä 3 sormen soittoon.

Mistä tällainen johtuu ja voiko sitä lievittää / saada pois kokonaan ?

Antti1
02.12.2009 21:41:52

Kyllä mullakin sormet muljahtelevat, kun niitä vääntelee tietyllä tapaa. En ole koskaan kokenut siitä missään asiassa minkäänlaista haittaa ja se ei varsinkaan kitaransoittoa häiritse.

Tiedä sitten, jos on eri hommasta kyse, mutta treenin puutetta mä epäilen.

Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Fintrollx
04.12.2009 17:45:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullaki sormet naksahtelee helvetin helposti mutta ei tuo soittamista haittaa

"You can't kill heavy metal"
Jaken
05.12.2009 14:11:41

G O: Moro

Olen kuullut kun joillakin sormet tavallaan naksahtavat tietyssä asennossa kun niitä liikuttaa ja siksi esimerkiksi kitaransoitto on vaikeaa jos kaikissa sormissa on sama vika.

Itsellä on tuollainen pikkusormessa ja siksi on hankala soitella kun ei meinaa päästä käsiksi ylempiin nauhoihin pikkusormella. Tästä johtuen lähinnä soolojen harjoittelu on perustunut lähinnä 3 sormen soittoon.

Mistä tällainen johtuu ja voiko sitä lievittää / saada pois kokonaan ?

Itellä "naksahti" ennen vasemman nimetön nähtävästi samalla tavalla. Se ikäänkuin loksahti tietystä asennosta toiseen, ei aina mutta joskus. Ajan myötä tuo kyllä katosi ihan kokonaan, pikkurillillä näemmä jotain vastaavaa pystyy vielä tekemään jos haluaa. Mutta sanoisin että kyllä se siitä katuaa.

Ja vaikkei katuaisikaan niin kyllä esim. Tony Iommin kitaralegendaksi tulemista ei estänyt kahden otelautakäden sormenpään menettäminen tehdasonnettomuudessa.

baron
05.12.2009 16:28:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sormien naksuminen:
Naksusormi
Trigger Finger
Tendovaginitis obliterans

Rakkaalla lapsella monta nimeä!

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Rocco_Longfella
05.12.2009 22:28:28

Muljahtelee myös, mutta otelauta-asennossa ei ollenkaan. Tai ehkä aikoinaan aloittaessa, mutta ei enää.
Koita soittaa pienillä liikkeillä, muljahtelu ainakin itselläni tapahtuu liikeradan toisessa päässä kuin mitä soittaessa nakit heiluu.

Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
Lalla
21.12.2009 22:04:40

G O: Olen kuullut kun joillakin sormet tavallaan naksahtavat tietyssä asennossa kun niitä liikuttaa ja siksi esimerkiksi kitaransoitto on vaikeaa jos kaikissa sormissa on sama vika.

Tarkoitatko että sulla lukkiutuu se pikkusormi?

Tjero
28.12.2009 10:49:37 (muokattu 28.12.2009 10:50:07)

VinkuBass: Tarkoitatko että sulla lukkiutuu se pikkusormi?

Kyl vissii, näin minä asian ymmärsin.

Itsellänikin käy näin jossain välissä soittoa, se lukkiutuu ja kun ottaa käden pois kaulalta se "naksahtaa"/"vapautuu" normaaliksi, sen jälkeen se ei enää "lukittaudu" soiton aikana uudestaan.

Jäsen #75428.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti