Muusikoiden.net
03.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitarakaappi; onko pakollinen?
1
jm99
25.11.2009 13:42:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tyhmä kysymys, joten laitetaan tänne aloittelija-palstalle :) .
Eli olen ostamassa uutta putkinuppea, mutta nyt iski hätä: mites kaappi? Aiemmat vahvarit ovat olleet comboja, joten nuppi+kaappi-systeemistä en tiedä. Eli onko kaappi pakollinen nupin kanssa, vai tuoko se vain lisää mökää? Onko siitä mitään kummempaa hyötyä kotisoitossa?
Nupissa kyllä riittää ääntä, joten pitääkö minun ostaa kaappia?

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Sax-pappa
25.11.2009 13:46:33

jm99: Tyhmä kysymys, joten laitetaan tänne aloittelija-palstalle :) .
Eli olen ostamassa uutta putkinuppea, mutta nyt iski hätä: mites kaappi? Aiemmat vahvarit ovat olleet comboja, joten nuppi+kaappi-systeemistä en tiedä. Eli onko kaappi pakollinen nupin kanssa, vai tuoko se vain lisää mökää? Onko siitä mitään kummempaa hyötyä kotisoitossa?
Nupissa kyllä riittää ääntä, joten pitääkö minun ostaa kaappia?

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Nuppi sisältää vain vahvistimen, joten tarvitset myös kaiutinkaapin sen kanssa, eli pelkästä nupista ei lähde ääntä.

jm99
25.11.2009 13:51:41

Sax-pappa: Nuppi sisältää vain vahvistimen, joten tarvitset myös kaiutinkaapin sen kanssa, eli pelkästä nupista ei lähde ääntä.

Kiitti tästä! Osaatteko suositella mulle jotain halpaa kaappia käytettynä tai uutena max 100 €, joka ei pilaa putkinupin soundia? Onko bentonin kaapeista mihinkään?
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g112.htm

Sir Härö
25.11.2009 13:55:57

jm99: Kiitti tästä! Osaatteko suositella mulle jotain halpaa kaappia käytettynä tai uutena max 100 €, joka ei pilaa putkinupin soundia? Onko bentonin kaapeista mihinkään?
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g112.htm

http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g412a_gitarrenbox.htm

Tuo on ihan hyvä. Muihin halpakaappeihin verrattuna jopa erittäin hyvä. Hintaansa nähden siis.

If you can't convince them, confuse them
ravensoul
25.11.2009 14:52:30

Ja muistutukseksi sitten, että _putki_nupin kans kaapin läsnäolo todella on pakollista. Putkivehjettä ei saa käynnistää ilman kuormaa (=kaiutin tai keinokuorma) vaikka sieltä löytyiskin jokin houkuttelevan näköinen line out, että vedänpä tuosta suoraan äänityslaitteeseen/vastaavaan ja nauhoittelen ilman mökää. Ja kajaripiuhana käytetään kajaripiuhaa, ei kitara-/mikrofoniletkua.

"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti