Muusikoiden.net
08.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: vasenkätiselle apuja
1
Teroj
04.06.2009 12:22:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli soittelen niin,että pleku on vasemmassa kädessä,olen siis vasuri? :D
joskus jostain sivulta löysin ohjelman,jossa oli otteet samalla lailla kuin http://www.chordfind.com. mutta sillä sivulla joka on hukassa sai valita onko soittaja vasen- vai oikeakätinen. oikeakätisen otteita on hankalampi lukea kun kielet on väärinpäin. jos joku löytää/tietää,niin linkkiä tai yksityisviestiä.

kiitoksia etukäteen

Gnu
04.06.2009 18:59:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.chordbook.com/guitarchords.php
Oli se tuo eli ei, niin tuollakin on mahdollisuus kääntää otelauta
http://jguitar.com/ tuo taas on muuten vaan ihan hauska sivu, monien muiden seassa.

Kannattaa kyllä myös opetella hahmottamaan oikeakätisiä suosivia merkintöjä ja kuvia, sillä niitä tunkee joka puolelta väistämättä.
Itse vasenkätisenä suosittelen, ei se loppujen lopuksi niin vaikeaa ole.

Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Krister
05.06.2009 13:13:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gnu: http://www.chordbook.com/guitarchords.php
Oli se tuo eli ei, niin tuollakin on mahdollisuus kääntää otelauta
http://jguitar.com/ tuo taas on muuten vaan ihan hauska sivu, monien muiden seassa.

Kannattaa kyllä myös opetella hahmottamaan oikeakätisiä suosivia merkintöjä ja kuvia, sillä niitä tunkee joka puolelta väistämättä.
Itse vasenkätisenä suosittelen, ei se loppujen lopuksi niin vaikeaa ole.

Mulla tuo menee niin, että siihen aikaan kun aloittelin soittohommia vasurimateriaalia ei juuri ollut, joten oikeankätisten merkintöjen "kääntäminen" oli välttämätöntä. Tuo taas on johtanut siihen, että esim. vähän aikaa sitten lainasin mielenkiinnosta kirjastosta soitto-oppaan joka oli nimenomaan vasureille tehty. Ensireaktio oli tukevahko WTF: Kaikki sointumerkinnät ym. näytti olevan "väärin" :)

Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
risto
06.06.2009 17:21:13

Krister: ....Ensireaktio oli tukevahko WTF: Kaikki sointumerkinnät ym. näytti olevan "väärin" :)

Samat täällä.

Eiku opettele vaan luekemaan niitä oikeakätisten juttuja. Siihen aikaan kun itse aloitin ei vasureille ollut mitään materiaalia. On elämä vähän muuttunut toki, vasta vähän aikaa ennen kuin itse aloitin kansakoulun olivat lopettaneet pakottamasta kirjoittamaan oikealla kädellä, höh, että sellaista.

"Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut." Room 8:37
Manasse
08.06.2009 01:03:45

Krister: Mulla tuo menee niin, että siihen aikaan kun aloittelin soittohommia vasurimateriaalia ei juuri ollut, joten oikeankätisten merkintöjen "kääntäminen" oli välttämätöntä. Tuo taas on johtanut siihen, että esim. vähän aikaa sitten lainasin mielenkiinnosta kirjastosta soitto-oppaan joka oli nimenomaan vasureille tehty. Ensireaktio oli tukevahko WTF: Kaikki sointumerkinnät ym. näytti olevan "väärin" :)

Erittäin hyvin varustettu kirjasto on kyllä teilläpäin.

Mutta asiaan: Vasurin elämään kuuluu tietynlainen peilaaminen jota ei välttämättä edes tajua. Suosittelen väärinpäin ( =enemmistökätisten) olevien merkintöjen tulkintaa alusta alkaen. Jonkin ajan kuluttua koko juttua ei edes noteeraa.

Geisha
04.02.2010 16:07:42

Itse olen vahva vasuri, mutta opettelin oikeakätisten tavalla, eli pleku oikeassa kädessä. Aluksi kyllä yritin vasuria (silloin ensimmäisellä soittoyrityksellä muutamia vuosia sitten), soittointo kuoli kun -en tiedä olenko vain tyhmä tai huono peilaamaan, mutta en vain osannut kääntää vasemmalle kädelle niitä ohjeita. Eli opettelin kokonaan uusiksi oikealla, ja pienen harjoittelun jälkeen onnistuin muuttumaan täysin oikeakätiseksi soittamisen saralta.

Eli sekin on vaihtoehto, kätisyyden muuttaminen. Se kyllä vaatii jonkin verran vaivaa, mutta minunlaiselleni tumpelolle se on pidemmällä katsaimella helpompi kuin kääntää aina kaikki nurinperin. :)

MTM
04.02.2010 20:31:30

Eli sekin on vaihtoehto, kätisyyden muuttaminen. Se kyllä vaatii jonkin verran vaivaa, mutta minunlaiselleni tumpelolle se on pidemmällä katsaimella helpompi kuin kääntää aina kaikki nurinperin. :)

Näin myös minulla. Seurauksena otelautakäteni on aika hyvä, mutta mitään kovin vaikeaa en pysty oikeallani tekemään. Esim. näppäily ei oikein suju.

Geisha
05.02.2010 12:39:16

Mie oon ilokseni huomannut että oikea käsi on ruvennut vahvistumaan, ja itse asiassa justiinsa kokeilin niin paremmin mää näppäilin tuolla oikealla kuin vasurilla -tottumiskysymys, aina olen kitaraa oikeakätisesti pitänyt kun peruskoulussakin pakottivat niin soittamaan. (Oli aika julma meno musiikintunneilla).

Leikkelin myöskin kankaita tänään oikealla kädellä, se on ruvennut nyt heräämään henkiin ja jopa tottelemaan *katsomo kohahtaa*. Eli ihan oikea hyötykin löytyi siitä että eipäs lähdekään kääntämään sitä kitaraa toisin päin. ^^

Jermakki
08.02.2010 21:31:32

Itsekin aloitin kitaransoiton "oikeakätisenä" vaikka olenkin täysivasuri. Kyllä huomaa että plekukäsi ei paljoa mukana pysy, mutta treenaamalla sekin paranee :)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti