Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Langattomat kuulokkeet
1
gogetters
28.05.2008 11:10:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli,onko kellään kokemuksia ko.vehkeiden käytöstä kitara vahvarin kanssa?
Entä mites langalliset,mitä ominaisuuksia vaaditaan kuulokkeilta?
 
tommiot
28.05.2008 13:34:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli,onko kellään kokemuksia ko.vehkeiden käytöstä kitara vahvarin kanssa?
Entä mites langalliset,mitä ominaisuuksia vaaditaan kuulokkeilta?

 
Eiköhän ne siinä toimi missä langallisetkin. Vaikea sanoa mitä kuulokkeilta vaaditaan. Mulla on tollaset aika neutraalit studiokuulokkeet, ne saundaa hyvältä silloin kun vahvistin- ja kaiutinmallinnus on hyvä.
gogetters
28.05.2008 20:19:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset vastauksesta!
 
Kukkis 77
28.05.2008 20:27:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enää herää kysymys että mihin ihmeeseen tarvitsee langattomia kuulokkeita styrkkariin..
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
BondakeBunny
29.05.2008 15:15:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enää herää kysymys että mihin ihmeeseen tarvitsee langattomia kuulokkeita styrkkariin..
 
Vaikka kerrostalo soitteluun.
 
Gentlemen... I, am PAIN
Kukkis 77
29.05.2008 15:27:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka kerrostalo soitteluun.
 
No niin niin. Mutta oletettavasti se kitara on siinä styrkkarissa kiinni piuhalla.. Eri juttu tietty jos soittelee kerros talossaan langattomalla.
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
hq
29.05.2008 16:10:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin niin. Mutta oletettavasti se kitara on siinä styrkkarissa kiinni piuhalla.. Eri juttu tietty jos soittelee kerros talossaan langattomalla.
 
Kyllähän se yksi piuha sotkeutuu vähemmän kuin kaksi piuhaa.
 
Bluetooth-kuulokkeista ainakin tulee viivettä sen verran että soittaminen niiden kautta on mahdotonta. Ehkä johonkin toisenlaiseen radiotekniikkaan perustuvissa viive on niin paljon pienempi ettei haittaa.
 
lurkki
29.05.2008 20:24:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä johonkin toisenlaiseen radiotekniikkaan perustuvissa viive on niin paljon pienempi ettei haittaa.
 
No kyllä kai fm tai infrapuna-luurit on muutekin lähempänä toteutuskelpoista systeemiä?
 
"...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..."
BondakeBunny
29.05.2008 20:30:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ainakii nuo pilipsin radio aalloilla toimivat kuulottimet on musan kuuntelussa hyvin toiminu. Pitäs kopasta miten ne toimii kitaran kanssa. Ois oikeestaan ihan hyvä toimia ku oon kerrostaloon muuttamassa.
 
Gentlemen... I, am PAIN
hq
29.05.2008 22:16:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kyllä kai fm tai infrapuna-luurit on muutekin lähempänä toteutuskelpoista systeemiä?
 
Hmm, no siis musiikin kuunteluun bluetooth-kuulokkeet ovat kätevät. Toimivat nimittäin bluetooth a2dp:tä tukevan läppärin ja kännykän kanssa suoraan ilman mitään lisäkikkuloita ja ulkoisia lähettimiä. Mutta juu, onhan noilla muillakin toteutuksilla puolensa.
 
gogetters
30.05.2008 13:05:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ideanahan mulla oli se,että kun köyhä olen,niin ei olis varaa ostaa kaksia luureja,
kun kuitenkin aika paljon kuuntelen musaa takapihalla(rivitalo),niin
langattomat olis hyvät,mutta sit tarttis luurit myös kitaraan,eli jos jollain
vaan löytyy kokemuksia langattomasta luurista ja kitarasta,niin kiittäen kuuntelen.
kiitos myös tähän astisista kommenteista.
 
-J.-
10.06.2008 19:32:38 (muokattu 10.06.2008 19:33:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ideanahan mulla oli se,että kun köyhä olen,niin ei olis varaa ostaa kaksia luureja,
kun kuitenkin aika paljon kuuntelen musaa takapihalla(rivitalo),niin
langattomat olis hyvät,mutta sit tarttis luurit myös kitaraan,eli jos jollain
vaan löytyy kokemuksia langattomasta luurista ja kitarasta,niin kiittäen kuuntelen.
kiitos myös tähän astisista kommenteista.

 
E: Joo, en jaksa viisastella.
 
C'est moi....
Bruuno
21.02.2012 10:28:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1350 päivää vanhaan ketjuun!
 
Jeah, mutta koska kysymys on ajankohtainen ja tekniikka parantuu...

gogetters: Langattomat kuulokkeet
Eli,onko kellään kokemuksia ko.vehkeiden käytöstä kitara vahvarin kanssa?

 
hq: Kyllähän se yksi piuha sotkeutuu vähemmän kuin kaksi piuhaa.
 
Bluetooth-kuulokkeista ainakin tulee viivettä sen verran että soittaminen niiden kautta on mahdotonta. Ehkä johonkin toisenlaiseen radiotekniikkaan perustuvissa viive on niin paljon pienempi ettei haittaa.

 
... niin kysytään, että onko noista nykypäivän bluetooth kuulokkeista, joita on jo monenlaisia kivasti nappikoossa, mihinkään? Onko viive oleellinen edelleen? Ja vahvarin kanssa käytöstä nyt on kyse.
 
Entä onko kellään omakohtaisia suosituksia langattomista kuulokkeista kitaran soittelussa?
 
Kaikista kokemuksista hyötyä, tattis.
 
Glacius
21.10.2014 10:13:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaan ylös... Itsekkin hankkimassa langattomia ja kiinnostais kuulla kokemuksia miten toimii musiikki hommissa. Itsellä olis tarkoitus soitella kitaraa Interfacella koneen kautta
 
sustain65
21.10.2014 17:45:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin Sennheiser HDR 170 langattomilla kuulokkeilla on omasta mielestäni liian suuri viive jotta sopisivat kitarakäyttöön. En ainakaan itse haluaisi treenailla niillä. Testasin ihan mielenkiinnosta juuri äsken. Muista langattomista en tiedä.
 
Glacius
22.10.2014 09:22:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sustain65: Ainakin Sennheiser HDR 170 langattomilla kuulokkeilla on omasta mielestäni liian suuri viive jotta sopisivat kitarakäyttöön. En ainakaan itse haluaisi treenailla niillä. Testasin ihan mielenkiinnosta juuri äsken. Muista langattomista en tiedä.
 
Onko noissa tullut joku oma vastaanotin mukana ? vai käytätkö läppäriä tai muuta bluetooth donglea ? senkin luulisi vaikuttavan singaalin kulkemiseen, kuinka laadukas vastaanotin on
 
sustain65
22.10.2014 17:01:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Glacius: Onko noissa tullut joku oma vastaanotin mukana ? vai käytätkö läppäriä tai muuta bluetooth donglea ? senkin luulisi vaikuttavan singaalin kulkemiseen, kuinka laadukas vastaanotin on
 
Niissä on oma lataus+lähetinasema, äänen pistin sisään suoraan kitaraetuasteelta (Elevenrack) kuulokeliitännästä, siis etuasteelta jolla normaalisti soitan langallisiin kuulokkeisiin. Kuviossa ei ole läppäriä tai mitään Bluetooth donglea mukana.
 
En yhtään tiedä että olisivatko jotkin toiset langattomat kuulokkeet parempia latenssin suhteen.
 
Synastikki
25.10.2014 11:43:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Glacius: Nostetaan ylös... Itsekkin hankkimassa langattomia ja kiinnostais kuulla kokemuksia miten toimii musiikki hommissa. Itsellä olis tarkoitus soitella kitaraa Interfacella koneen kautta
 
Itse mietin tätä bluetooth-luuri ratkaisua jokunen aika sitten ihan kustannussyistä, mutta arvosteluja lukiessa ja verkkokauppa.comille tehdyn kyselyn jälkeen luovuin ideasta, koska ei pysty täysin reaaliaikaiseen siirtoon tuo sinihammas, koska formaattihan siis perustuu siihen, että audio (tai mikä tahansa data) pakataan lähetyspäässä ja sitten taas puretaan vastaaottopäässä mikä aiheutta aina suuremman viiveen kuin radio- tms. aalloilla siirtyvä materiaali. Osassa luureista oli jopa niin suurta ongelmaa, että television katsominen oli mahdotonta kun ääni tuntui olevan epäsynkassa. Eli soittamisen kannalta mahdoton yhtälö.
 
Fear of Keytarnation
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «