Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ihan ekaks Akustinen kitara..? Vai..?
1 2 3
hullu_ukko
05.06.2006 16:02:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan ekaks Akustinen kitara..? Vai..?

Jos Vai kerta niin sano

 
Lues kuule m.netin sääntö numero 7.
 
Itse suosittelen kyllä akustista alkuun. Itse aloitin nylonkielisellä landolalla ja voin sanoa että sillä soittaminen vahvisti kyllä erittäin runsaasti näppejä ja helpotti sähkökitaran varteen siirtymistä.
 
''Sori vaan mut pikkuveljeni kirjoitti sen ku käytämme tätä yhteisesti, joten...'' -Friedman
Cujo
05.06.2006 16:53:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti apipille. Pituutta löytyy vasta vähän päälle 170cm, mutta pitäisi kuulemma tulla lisää.. Uskaltaiskohan tuommosen F310:n tilata ilman testaamista? Kun ei tuo Thomannilla kovin kalliskaan ole ja muuta. Pitää miettiä.
 
Ei tuommoisen normaalin D-koppaisen soittamisen pitäisi miun mielestä mikään ongelma olla. Voihan se alkuun tuntua aika isolta sylissä, mutta äkkiä siihen tottuu. Mitään 3/4-kokoista ei kannata mielestäni harkitakaan. Joku concert-koppainen on sitten hyvä vaihtoehto etenkin sormisoittoon, mutta aika vähän olen nähnyt halvempia pikkukoppaisia.
 
Ja miekään en ehkä tilaisi akustista kitaraa mistään, mutta toisaalta, jos se tuntuu ainoalta mielekkäältä vaihtoehdolta, niin Yamahan kitarat on kyllä käsittääkseni aika tasalaatuisia pelejä. Ja on myös asia erikseen, että osaako sitä kaupassakaan valita sitä parasta kitaraa (jos on ihan aloittelija). Mutta jos vaan on mahdollista ja rohkenet, niin käy ihmeessä kaupassa rämpyttelemässä ja kokeilemassa!
 
"Någon ligger i gräset, med frostiga kläder, så stilla och vit.
Och blåljusen blinkar, tänk vad man kan göra med en liten kniv..."

AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
Thanatopsis
05.06.2006 20:28:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun kohdallani klassinen kitara tappoi tahdon opetella soittamaan. Myöhemmin sain lainaan Ibanezin SG:n, jossa olikin sitten sellainen action ja sellaiset vanhat sahalaitakielet että vasen etusormeni (jolla vain ja ainoastaan soitin) alkoi vuotamaan verta vähän väliä. Soittaminen oli maanläheisesti sanottuna perseestä, kun ei löytynyt vahvistinta -> soitin ilmeisen kovaa. Kuitenkin soitin paljon mieluummin sormet veressä, kuin sillä akustisella. Se oli vaan hienompaa soittaa sähkiksellä vaikka ilman vahvistinta.
 
Että sellainen mitäänsanomaton tarina. Noh, kukin aloittaa sillä, mikä auttaa parhaiten aloittamisen esteiden yli.
Siinä minun mielipiteeni.
 
Farewell happy fields. Where joy forever dwells.
papitsu
05.06.2006 22:46:35 (muokattu 05.06.2006 22:59:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, varmaankin sitten tilaan tuommosen F310:menen.. Mutta kertokaapas vielä, että onko mitään järkeä maksaa 20e ylimäärästä siitä että kitaran tiedoissa lukee incl. gigbag, strap, tuning pipe, strings, 3picks, string winder & capo? Kyllä minä noista sanoista muutaman ymmärrän mutta onko noista tuommosista härpäkkeistä sitten loppujen lopuksi mitään iloa?
 
edit. Kysellään sitten kaikki turha tässä läpi... Pitäs varmaan joku kasa plekujakin ostaa, menevät kuulemma helposti hukkaan... Elikkä, mitä plekuja alottelijalle? Onko ihan sama?
 
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
Cujo
05.06.2006 22:58:02 (muokattu 05.06.2006 23:05:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, varmaankin sitten tilaan tuommosen F310:menen.. Mutta kertokaapas vielä, että onko mitään järkeä maksaa 20e ylimäärästä siitä että kitaran tiedoissa lukee? Kyllä minä noista sanoista muutaman ymmärrän mutta onko noista tuommosista härpäkkeistä sitten loppujen lopuksi mitään iloa?
 
No jaa, no juu. Kyllähän joku kantopussukka ainakin on ihan näpsäkkä, kuten myös capo ja uudet kielet ja hihna ja miksei virityspilli tai muutama plektrakin. Pahoin vaan pelkään, ettei noitten kamojen laatu ehkä päätä huimaa. Toisaalta eipä se 20 euroa nykyrahassa kovin paljoa ole...
 
Helpollahan siinä toisaalta myös pääsee, varsinkin kun on soittoharrastusta vasta aloittelemasta. Itse tilaisin ennemmin samalla kunnollisen kovan laukun, kunnon nahkahihnan, kunnon capon ja muutaman setin kunnollisia kieliä. Mutta tarpeet on ihmisillä erilaiset :P
 
edit. Kysellään sitten kaikki turha tässä läpi... Pitäs varmaan joku kasa plekujakin ostaa, menevät kuulemma helposti hukkaan... Elikkä, mitä plekuja alottelijalle? Onko ihan sama?
 
Aika samahan tuo. Mie tykkään akustista rimputella ihan ohkasella, mutta toisiin juttuihin pitää tietty olla vähän jäykempiä. Dunlopit on ehkä maailman peruksimpia plektroja. Tortexit, Gatorit, kaikki ihan hyviä... Fenderin thin-plektroista tykkään tosiaan ite akustiselle, mutta hajoavat vaan käsiin.
 
---
 
Ai niin, pakko kysyä, että oliko tämä ihan vitsi:
 
F310:menen
 
Ei pahalla :P
 
"Någon ligger i gräset, med frostiga kläder, så stilla och vit.
Och blåljusen blinkar, tänk vad man kan göra med en liten kniv..."

AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
papitsu
05.06.2006 23:12:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset Cujolle. Loistavaa palvelua.
 
Ai niin, pakko kysyä, että oliko tämä ihan vitsi:
 
Oli se. Jossain toisessa ketjussa oli se "12:toista" ni laitoinpa tuon sitten noin.
 
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
Erittäinsusi
10.06.2006 16:54:04 (muokattu 10.06.2006 16:55:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Yamahan c-40. ostin sen suunnilleen puol vuotta sitte ja suunnittelen sähkökitaran ostamista ku sormien pituus ei tällä riitä kaikkii sointuihin ja en muutenkaan pidä sen nailon kielistä. Muutenkin haluaisin soittaa rockia.
 
papitsu
10.06.2006 18:36:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toissapäivänä tilaisin sitten sen F310:n. Jännityksellä odottelen että mitä sieltä tulee.
 
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
jogo3000
14.06.2006 06:55:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toissapäivänä tilaisin sitten sen F310:n. Jännityksellä odottelen että mitä sieltä tulee.
 
Pitäis olla ihan kelpo soitin tulossa.
 
There is NO warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.
Synastikki
14.06.2006 08:36:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edellisiin kirjoittajiin nojaten suosittelen sähkökitaraa jos hevi kiinnostaa... Itse osaan jonkin verran soittaa akustisella (olen kosketinsoittaja) ja omistankin sellaisen ja kyllä sillä tulee heviriffejä kehiteltyä, mutta sitten kun yrittää tarttua sähkikseen kun semmoisen jostain löytää ja yrittää niitä samoja riffejä soitella niin tuntuma on niin totaalisen erilainen että ei siitä tulee mitään...
 
Hevihaarukka! ,,/
apip
14.06.2006 11:22:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toissapäivänä tilaisin sitten sen F310:n. Jännityksellä odottelen että mitä sieltä tulee.
 
Kerrohan kokemuksia kun oot ehtinyt testailemaan.
 
angel of music
14.06.2006 14:32:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon itekki miettiny, jos kesäks ostais jonkun kitaran sillee et pääsis hiukan alkuun ku meil on ens vuonna koulus kitaransoittokurssi johon osallistun, ni vois olla helpompi ymmärtää melodiast jotain jos tajuu soinnut ensin... Millanen olis hyvä eka kitara ei niin kauheen rankasta musasta tykkäävälle?
 
papitsu
19.06.2006 19:24:05 (muokattu 19.06.2006 19:31:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nysse F310 sitten tuli. Ihan kelpo kitarahan tuo tuntuis olevan. Mitä siitä nyt voi sanoa ku ehkä pari tuntia sitä tuossa ehtiny rämpytellä... Ei ole liian iso, ihan mukavan tuntunen kädessä, hienon värinenkin tuo TBS... Vieläko oppis soittamaanki. Soinnista en osaa sanoa muuta, ko että kyllä tuosta ääntä saa lähtemään.
 
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
S.M.A.K - jäsen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «