Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lynyrd Skynyrd
1 2 3 4 58 9 10 11 12
PsychedelicWarlord
24.09.2009 09:52:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oulukyllosa: Niin no, ei niitä kuolleita saa vinkumalla takaisin, mutta niitä elossa olevia "alkuperäisjäseniäkin" on vielä reservissä.Ed King ja Artimus Pyle ainakin, tosin molemmilla on ymmärrettävät syyt olla olematta mukana.Jos Ed King olisi mukana, soundimaailma ja biisimatsku ei olisi nykyisen kaltainen.
 
Tuossa toimimatonta(?!?!) Whats Your Namea;
 
http://www.youtube.com/watch?v=M1aOYr-2KGw

 
En sanonut ettei se esim.soittonsa puolesta olisi toimiva vaan ,että se on riffi- ja melodiaideoiltaan tylsä.Siis minusta.
 
En oikein ole vakuuttunut Ed Kingin "pelastavasta" voimasta - 1991 kun oli taas ideoiltaan liikaa tylsää boogieta vaikka sitä kovasti kuuntelinkin sen ilmestyessä.Pidän Twenty,Last Rebel ja Edge of Forever levyjä parempina.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Hösse
24.09.2009 22:26:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oulukyllosa: Skynyrdit kävi Conanin Tonight Showssa toissapäivänä vetämässä biisin "Simple Life"
 
http://www.youtube.com/watch?v=CyZ49qbfOCg
 
Enpä tiijä tästä hommasta, ei Billyä pianossa.....ja muutenkin tuntuu vähän oudolta.

 
Tulee muuten tänään Subilta ko. jakso!
 
A.Starving
28.09.2009 03:08:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hösse: Tulee muuten tänään Subilta ko. jakso!
 
Kattelin ton jakson , eikä jaksanu minuuttia pitempään nyky Lynnäreitä sietää. Joskus ollu jotain puhetta kuolleista polleista ja niiden pieksemisetä, tässä kiteyty koko homma,. Leon Wilkensonin myötä tais kuolla loputkin bändin sielusta.
 
Gary on kyllä laihtunu jossain vaiheessa kilokaupalla, liekö joku syöpä silläkin vai onko vaan vaihtanu viunat jumalaan ja pyssyihin?
 
"Ah, fuck it, Dude. Let's go bowling."
Lonesome
28.09.2009 17:54:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gary on kyllä laihtunu jossain vaiheessa kilokaupalla, liekö joku syöpä silläkin vai onko vaan vaihtanu viunat jumalaan ja pyssyihin?
 
Sydänvaivojen yhteydessä painonpunotus lienee hyvin olennainen suositus. Vuoden 2003 Suomen keikka jäi väliin, kun piti tehdä akuutti toimenpide. Toipumiseen menikin sitten aikaa, joten alkukiertue peruttiin, jos muistatte...
 
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Gaines
28.09.2009 22:40:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiketit oli lapasessa ko. keikalle, joten muistuu kyllä mieleen..varmaan on tosiaan elintapoihin joutunut hänkin tekemään muutoksia.
 
Sydän lyö ja parta kasvaa!
PsychedelicWarlord
08.10.2009 09:55:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Levyhän meni ostoon ja vielä digipack bonusbiiseineen.Yllättävän hyvä lättyhän tämä on ei siitä mihinkään pääse.Mukana toki muutama isänmaallisuutta tihkuva sanoitus ,mutta biisimateriaali pesee Vicious Cyclen.Kantripohjaisuus edelleen esillä balladiosastolla ja Unwrite that song siinä sarjassa oikein mukavakin.Nimibiisi on myöskin hieno jos sanat ei töki :-) Tosin biisi on levyn ainoa jossa kukaan bändistä ei ole ollut mukana sävellys/sanoitustyössä.
 
Ainoa biisi jossa ei ole ulkopuolista kirjoitusapua on Still Unbroken (jos ei Hughie Thomassonia lasketa jo ulkopuoliseksi :-)).Tämä oli minulle yllätys.
 
Erittäin positiivinen ilmiö on lisääntyneet kitaraharmoniat.Kerrassaan mukavaa kuultavaa.Bonus-levyn Hobo kinda man -biisin olis voinut laittaa ihan oikealle levylle jonkun That ain't my American tai vastaavan tilalle.Muutenkin tuo balladiosasto on edelleen melodioiltaan jotenki laimeaa.Tosin esmes Gifted Handsia parantaa lopun kitaraparaati.
 
Summa summarum: Eihän tämä maailmaa mullistava levy ole eikä mitenkään pese vanhoja klassikoita ,mutta yllättävän vahva paluu kuitenkin.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
DoThePop
08.10.2009 15:54:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helkutin hyvä tää uusi God & guns levy. Ehdottomasti parasta Skynyrdiä pitkään aikaan! Todella hyviä biisejä ja hienoja sanoituksia. Meikäläisen sydäntä aina lämmittää kun lauletaan isänmaasta, jumalasta ja aseista.
 
National Rifle Association
PsychedelicWarlord
08.10.2009 18:07:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DoThePop: Helkutin hyvä tää uusi God & guns levy. Ehdottomasti parasta Skynyrdiä pitkään aikaan! Todella hyviä biisejä ja hienoja sanoituksia. Meikäläisen sydäntä aina lämmittää kun lauletaan isänmaasta, jumalasta ja aseista.
 
Ei niitä nyt niin montaa biisiä ko.aiheesta tolla levyllä kuitenkaan ole: That ain't my America,nimibiisi ja ehkä Simple Life jollain tavalla.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Regalis Apertura
09.10.2009 18:48:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu tosi hyvän levyn äijät tekivät:). Bonuscd on vielä kuulematta mutta tähän asti tuntuu todella pätevältä matskulta. Sanoitukset on mitä on (noo ei niihin meikäläinen hirveästi syvenny muutenkaan;)) mutta biisit toimii kaikilla tasoilla. Onko muuten tosiaan niin ettei muka Skynyrdin äijät tehneet yhtään biisiä levylle? Aika yllättävä tieto (ainakin mulle) jos tuo pitää kutinsa...
 
oulukyllosa
11.10.2009 22:21:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin tuossa vetää Skynyrdin Karaoke levyn läpi treeniksellä vitutuksen poistoon niin aloin funtsimaan,miten hienoja sanoituksia Ronnie, 22-27v, tekikään.Perhanan monipuolisia vielä; Räkälä-Boogie biisin Gimme Three Stepsiin kieli poskessa lyriikat,Käsiase-asiaan kantaaottava Saturday Night Special,vanhasta mustasta bluesäijästa kertova Ballad Of Curtis Loew,bändin jäsenten itsetuhoisuudesta kertova That Smell ihan noin vaan muutamia mainitakseni ja sitten nämä luonto ja ympäristöjutskiin kantaa ottavat biisit.Ei mitään tusinatavaraa todellakaan.Aiheiden kirjo oli laaja ja aika epätyypillinen punaniska-alueelta lähtöisin olevalle jantterille
 
The Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins
PsychedelicWarlord
12.10.2009 11:59:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Regalis Apertura: Onko muuten tosiaan niin ettei muka Skynyrdin äijät tehneet yhtään biisiä levylle? Aika yllättävä tieto (ainakin mulle) jos tuo pitää kutinsa...
 
Ovat tehneet.Vain yksi biisi on täysin ulkopuolisten tekemä: nimibiisi God and Guns.Muilla on sitten käytetty ulkopuolisia apuja (miten paljon sitä en osaa sanoa) paitsi aloitusbiisi Still Unbrokenilla.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Arms
12.10.2009 18:29:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on tullut muutaman kerran kuunneltua uusin Lynyrd Skynyrdin levy. Itse olen innostunut vasta viimeisen parin vuoden aikana todenteolla kyseisestä yhtyeestä ja esimerkiksi Street Survivors -levy on pyörinyt soittimessa hyvin tiuhaan tahtiin.
 
Uusin levy ei ainakaan vielä minun kohdallani toimi kovinkaan hyvin. Syitä tähän ovat mm. miksaus, joka on mielestäni aivan liian nyky amerikkalainen kitaravalleilla rakennettu seinämä sekä kappaleiden keskinkertaisuus ilman riittävän koukuttavia elementtejä.
 
Osa kappaleista toimii varsin hyvin, kuten esimerkiksi Still Unbroken ja Simple Life ja erittäin asiallisen oloinen Floyd, joka tuo Country-tunnelmaa kuuntelutilaan. Harmillisinta on, että kitarakikkailu on välillä jotenkin liian pelkistettyä ja upotettu liian syvälle kitaravallien sisään, eikä soitosta tahdo aina saada kiinni. Esimerkiksi slide-kitaraosuudet on mielestäni paikoin aivan liian piilossa.
 
Unwrite That Song -kappale on tuotettu ja sovitettu sellaiseen muotoon, että ainakin itselläni ensimmäisenä tulee vahvasti mieleen Bon Jovin 90-luvun tuotanto, joka mielestäni Lynyrd Skynyrdistä puhuttaessa ei välttämättä ole hyvä asia. Mutta esimerkiksi tuo täysin ulkopuolisesti tuotettu God & Guns -kappale toimii taasen aika hyvin.
 
Aika näyttää mihin lopulliseen lokeroon levy omassa levyhyllyssäni joutuu, kunhan sitä on kuunnellut riittävän moneen kertaan. Ja kyllä sitä tulee kuunneltua, koska ei kokonaisuus missään nimessä kuitenkaan luotaan työntävä ole.
 
-Arms
 
oulukyllosa
13.10.2009 01:45:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu siinäpä se yllä tuli hyvin tiivistettyä se mikä itseänikin ärsyttää nyky Sky:ssä.Avovaimo on tuota Bon Jovi-yhtäläisyyttä havainnoinnut jo Vicious Cyclestä asti.Rossingtonin ennen niin mainio tavaramerkkikitarointi on täysin piilossa kitaravallien takana.Tuotanto ja soundit tökkii.Samoin lyriikat.No,hauska nimi on bändillä jäljellä.Ja livenähän ne vetää hyviäkin biisejä
 
The Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins
PsychedelicWarlord
13.10.2009 14:12:19 (muokattu 13.10.2009 14:16:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arms: Uusin levy ei ainakaan vielä minun kohdallani toimi kovinkaan hyvin. Syitä tähän ovat mm. miksaus, joka on mielestäni aivan liian nyky amerikkalainen kitaravalleilla rakennettu seinämä sekä kappaleiden keskinkertaisuus ilman riittävän koukuttavia elementtejä.
 
Mua ei taas toi miksaus kauheasti haittaa.Koukkujen puute kylläkin.
 
Osa kappaleista toimii varsin hyvin, kuten esimerkiksi Still Unbroken ja Simple Life ja erittäin asiallisen oloinen Floyd, joka tuo Country-tunnelmaa kuuntelutilaan. Harmillisinta on, että kitarakikkailu on välillä jotenkin liian pelkistettyä ja upotettu liian syvälle kitaravallien sisään, eikä soitosta tahdo aina saada kiinni. Esimerkiksi slide-kitaraosuudet on mielestäni paikoin aivan liian piilossa.
 
Itse kuulen kyllä slidet ja harmoniat oikein hyvin.Ja tuo harmonioiden paljous on levyn suurimpia plussia mulle.
 
Unwrite That Song -kappale on tuotettu ja sovitettu sellaiseen muotoon, että ainakin itselläni ensimmäisenä tulee vahvasti mieleen Bon Jovin 90-luvun tuotanto, joka mielestäni Lynyrd Skynyrdistä puhuttaessa ei välttämättä ole hyvä asia.
 
Johtuu siitä ettet tunne nyky-kantria.Siihen muotoon se on sovitettu.Luulen ,että BJ:kin on omansa sieltä plokannut - voipi olla.Mulle tuo Unwrite on levyn ainoita toimivia balldeita: Se alun slidekitara tuo mieleen vanhan Skynyrdin ja biisin lyriikat ei ole tätä isänmaa-osastoa.Esim.That ain't my America on minusta paljon heikompi.
 
Vertaapa:
 
George Strait:
 
http://www.youtube.com/watch?v=-H0l050_GyM&feature=channel
 
Garth Brooks:
 
http://www.youtube.com/watch?v=NFLJmXtKErc
 
Mutta esimerkiksi tuo täysin ulkopuolisesti tuotettu God & Guns -kappale toimii taasen aika hyvin.
 
Ja on oikein hyvä biisi jolle antaa anteeksi sen lyriikatkin :-)
 
Aika näyttää mihin lopulliseen lokeroon levy omassa levyhyllyssäni joutuu, kunhan sitä on kuunnellut riittävän moneen kertaan. Ja kyllä sitä tulee kuunneltua, koska ei kokonaisuus missään nimessä kuitenkaan luotaan työntävä ole.
 
Jonkun verran aikaa mulla otti tämä levy.Ei kuitenkaan uhkaa Edge of forever-levyn paikkaa nyky-Skynyrdin parhaana tuotoksena meitsin kirjoissa.
 
Googlasin muuten noita biisin teossa mukana olleita ulkopuolisia ja suurin osa näyttäisi olevan -yllätys,yllätys- kantripuolen biisinkirjoittajia.Selkeästihän bändi on kulkenut kohti nykykantria.Toisaalta mulla on kutina ,että näin olisi tapahtunut Ronnien eläessäkin (ja vanhetessa).
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Arms
13.10.2009 17:52:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä, PsychedelicWarlord olet aivan oikeassa, en tunne nyky-kantria, enkä kantria yleensäkään kunnolla.
 
Oma CD-soitin on pyörittänyt varsin ahkeraan Kris Kristoffersonia, Johnny Cashia, Willie Nelsonia ja Don Edwardsia sekä muutamia muita. Mutta näiden lisäksi en oikeasti voi sanoa tuntevani montaakaan muuta kantri-artistia. Oma kiinnostukseni kantri-musiikkiin on alkanut vasta muutamia vuosia sitten ja Kristofferson on selkeästi ollut viime aikoina kuunnelluin ja ilmeisesti omalla kohdallani tämä ns. outlaw-kantri on uponnut parhaiten.
 
Lynyrd Skynyrdin musiikissa juuri tietyt kantri vaikutteet ovat olleet omalla kohdallani auttamassa yhtyeen musiikkiin kiinnostumista. Mutta Lynyrd Skynyrd on myöskin kuulunut vain varsin vähän aikaa aktiivisesti kuuntelemaani musiikkiin, joten olen kyseisen yhtyeen kohdalla täysin aloittelijan asemassa.
 
Sen verran on kuitenkin toistettava itseään, että tuo kitaravalli miksaus ei ole oikein koskaan miellyttänyt itseäni minkään artistin tai yhtyeen kohdalla. Varsinkin tänä päivänä tuntuu, että se on vain helppo keino täyttää tila ja toivoa, että kuuntelija ei kaipaa mitään sen tilalle.
 
Täytyykin tutustua nyky-kantriin ja katsastella, jos sieltä löytyisi jotain itseäni miellyttävää. Olen vain aina ollut pirun huono löytämään uutta musiikkia. Samoja yhtyeitä kuunnellen menee helposti monta vuotta.
 
-Arms
 
PsychedelicWarlord
13.10.2009 19:44:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arms: Sen verran on kuitenkin toistettava itseään, että tuo kitaravalli miksaus ei ole oikein koskaan miellyttänyt itseäni minkään artistin tai yhtyeen kohdalla. Varsinkin tänä päivänä tuntuu, että se on vain helppo keino täyttää tila ja toivoa, että kuuntelija ei kaipaa mitään sen tilalle.
 
Toiset tykkää toiset ei ja toisia se ei häiritse - ei kai siinä sen kummempaa.
 
Täytyykin tutustua nyky-kantriin ja katsastella, jos sieltä löytyisi jotain itseäni miellyttävää. Olen vain aina ollut pirun huono löytämään uutta musiikkia. Samoja yhtyeitä kuunnellen menee helposti monta vuotta.
 
-Arms

 
Itsekään en ole kuunnellut kovin paljon ns.nyky-kantria (oisko contemporary country music se "oikea" nimi?) ,mutta sen verran kuitenkin ,että tunnistan heti uudessa Skynyrdissä sen piirteitä.Puhutaan tosiaan Garth Brooksin,Alan Jacksonin ja Billy Ray Cyrusin kaltaisista nimistä.Ja tosiaan jos googlaatte noita viimeaikojen Skynyrdin biisintekokumppaneita niin aika monta kantrisäveltäjää on mukana.
 
Varsinkin Van Zant veljesten viimeisin on sitä itteään:
 
http://www.youtube.com/watch?v=3lJGa3g7L30&feature=related
 
Rento ja hyväntuulinen levy kylläkin.Tosin jos nyky-Skynyrdin isänmaalliset lyriikat tökkii niin en suosittele :-)
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
RonRoco
14.10.2009 15:00:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä, minä tykkään tästä levystä helvetisti! Enemmän kuin edellisitä. Ymmärrän että levyn henki uppoaa NRA-henkisiin äijiin kuin mora jänikseen. Mie en jaksa niitä turhan vakavasti ottaa. Lähinnä vitsinä. Mutta mää oonkin viherpiipertäjä tai jotain sellaista...
 
...Ravi Shankar and Robert Johnson are the only guitar players I listen to. - George Harrison
MaxDamage
18.10.2009 12:44:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Positiivinen yllätys oli uusi levy umpisurkean kissin sonic boomin jälkeen. God & Guns- biisin sanat nyt odotetusti on kyllä niin typerät kuin olla ja voi mutta ne on mun mielestä jo niin överit että koko biisi muuttuu silkaksi parhaudeksi. Oikein näkee sielunsa silmin ne alamaban teinijuntit jotka tota lauleskelee metsästysreissulla leirinuotion äärellä revolverit hanskassa :D
 
Hyviä biisejä vaikkei mun mielestä parhaan "Uuden Lynnäri levyn"- Twentyn tasolle päästäkkään. Thomasson taisi olla se puuttuva pala joka viimeisteli biisit kun nyt tarvitaan noin paljon ulkopuolista apua. Hyvä että sedät yhä jaksaa heilua, Long may you run.
 
MadMatt
05.11.2009 22:08:04 (muokattu 06.11.2009 05:21:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skynyrdin kahden levyn Deluxe Edition julkaisut play.comissa 11.99 Euroa kappale.
 
http://www.play.com/Search.aspx?sea … page=search&pa=search&go.x=0&go.y=0
 
SBA
Lonesome
07.11.2009 23:48:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MadMatt: Skynyrdin kahden levyn Deluxe Edition julkaisut play.comissa 11.99 Euroa kappale.
 
One More...liven hommasin juuri.
 
Play.comista löytyy myös Authorized Bootleg: Live Cardiff Capitol 1975 ja PlayTraden kautta jopa edullisesti. Ootteko tätä kuulleet? Kandeeko hommata?
 
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «