Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Link Wray
1 2 3
Hugh Jarse
22.04.2005 18:40:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helvetin kova plätty, mulla oli se kirjastosta taannoin lainassa. Olen kysellyt stadin levykaupoista, mutta ovat myyneet ei-oota Fennica Recordsia myöten. Mistä tän löytäis?
 
Helsingissä ainakin Goofin Records Hämeentiellä myy Linkin soolotuotantoa sekä Gordonin kanssa tehtyjä juttuja.
www.goofinrecords.com
 
stepe
24.04.2005 23:32:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helvetin kova plätty, mulla oli se kirjastosta taannoin lainassa. Olen kysellyt stadin levykaupoista, mutta ovat myyneet ei-oota Fennica Recordsia myöten. Mistä tän löytäis?
 
Tuolta saataa löytyä.
 
http://www.raucousshop.co.uk
 
Itse olen tilannut tuolta roots musaa ja palvelu on ollut hyvää.
Valikoima hyvä ja levyt tulee viikossa.
Ainoa miinus on että postikulut ovat 1 punta/CD.
 
t.Stepe
 
possum
25.04.2005 08:53:40 (muokattu 25.04.2005 08:55:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ymmärtääkseni Humblerin painos loppui jo ammoin eli nykysin ns. keräilykamaa - Ebaystä irronnee muutamallla kympillä
 
"Don't kill a man just because he calls you a S.O.B"
rheinone
30.04.2005 00:23:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolta saataa löytyä.
 
http://www.raucousshop.co.uk

 
Tänks Stepe, pistin tilauksen vetämään. On se kumma ettei noin hienolle levylle löydy kiinnostusta muualla kuin kiven alla.
 
Entä sitten muu Gattonin tuotanto, miten putoaa - vaikka verrattuna Link Wrayn huttuun?
 
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Jytäurpo
23.05.2006 18:12:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Linksterin keppi ebayssä:http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7416236606
 
Shuffle and Boogie
23.05.2006 19:11:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tottakai linkki on kurko ja säröjen kunkku
 
Happy Birthday Rock&Roll
BigPapa
23.05.2006 22:45:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa löytyy tälläset vinyylit:

Link Wray & Wraymen - There´s Good Rockin´ Tonite
 
Link Wray - Beans And Fatback
 
Robert Gordon W/Link Wray - Fresh Fish Special
 
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
BigPapa
23.05.2006 22:53:29 (muokattu 23.05.2006 22:54:40)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo ei. Mut ne ei myöskään postimerkkeile eivätkä soita essex strato -kopioilla eivätkä new soundeilla paitsi jos huvittaa.
 
No eipä oo tullu kuunneltua koko 22pistejuttua, ei putoo mulle vaan sen takia, että jotkut musa toimittajat aikoinaan piti sitä fidun kovana.En diggaa...se on joillekin näköjään kova juttu toi erikoisuuden tavoittelu...
 
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Shuffle and Boogie
24.05.2006 08:37:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa löytyy tälläset kuin
Link Wray - Live At The Paradiso
Link Wray - Beans And Fatback
Link Wray - Live at Record Plant sep '74
Link Wray - Be What You Want To Be
Link Wray - mr guitar
Link Wray - Shadowman
+ viel noi robert gordonin kans tehtyjä levyjä
 
Happy Birthday Rock&Roll
Artist
24.05.2006 15:23:52 (muokattu 24.05.2006 15:24:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eipä oo tullu kuunneltua koko 22pistejuttua, ei putoo mulle vaan sen takia, että jotkut musa toimittajat aikoinaan piti sitä fidun kovana.En diggaa...se on joillekin näköjään kova juttu toi erikoisuuden tavoittelu...
 
Jäät paljosta paitsi, vaikka eipä mistään ole pakko diggaillakaan. Enkä oikein tajua tuota läppääsi erilaisuuden tavoittelusta.
 
Pistepirkoista puheenollen: tulevalla The Others levyllä on 4 Link Wray coveria: "Zip Code", "Law Of The Jungle", "Scatter" ja tietty "Rumble".
 
"And I've lost my light, for I toss and turn I can't sleep at night"
willie
24.05.2006 20:49:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jäät paljosta paitsi, vaikka eipä mistään ole pakko diggaillakaan. Enkä oikein tajua tuota läppääsi erilaisuuden tavoittelusta...
 
Ketään nyt mollaamatta, mutta tuputtaminen tyyliin "jäät paljosta paitsi.." tai mielipide "en diggaa ollenkaan.." ei oikein ruoki sitä keskustelua ja aihetta, mistä kulloinkin on kyse.
 
Asian voi ilmaista hieman tyylikkäämminkin varsinkinkin jos siihen sisältyy edes pienikin perustelu omasta eriävästä kannasta.
 
Itse diggaan Link Wrayn vanhempaa tuotantoa, koska se on niin pirun rupista: ei kovin taitavasti, mutta helvetin yksinkertaisilla jutuilla aikaansaatua muhun tehoavaa kitara-basso-rummut rootsia.
 
Jaa juu, Link Wrayn "Be What You Want" (1973) on myös mainio lätty. Tän levyn myötä ymmärsin, että Link osaa oikeasti SOITTAA.. :)
 
M.O.T vai olinko taas väärässä.
 
Bassoa vuodesta 1972.
Carol Kaye Fan Club
Artist
24.05.2006 22:42:54 (muokattu 24.05.2006 22:43:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ketään nyt mollaamatta, mutta tuputtaminen tyyliin "jäät paljosta paitsi.." tai mielipide "en diggaa ollenkaan.." ei oikein ruoki sitä keskustelua ja aihetta, mistä kulloinkin on kyse.
 
Asian voi ilmaista hieman tyylikkäämminkin varsinkinkin jos siihen sisältyy edes pienikin perustelu omasta eriävästä kannasta.

 
Sorry, olet ihan oikeassa. Tuli hätäisesti kirjoitettua, eikä ollut tarkoitus tuputtaa kenellekään mitään tai kritisoida muiden makuja. Ihmettelin vaan tuota "erikoisuuden tavoittelu" -juttua tuossa.
 
Mutta anyways, nuo The Othersin tulkinnat Link Wrayn tuottannosta ovat suositeltavaa kuunneltavaa ainakin kaikille, jotka haluavat kuulla pikkasen erilaiset tulkinnat alkuperäisistä, ainakin minusta Farfisa urku sopii noihin biiseihin kuin hanska käteen.
 
"And I've lost my light, for I toss and turn I can't sleep at night"
willie
24.05.2006 23:08:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... ainakin minusta Farfisa urku sopii noihin biiseihin kuin hanska käteen.
 
Jep jep Artist..., Farfisa on hauska vaihtoehto Hammondille, jos näin sopii sanoa..:)
 
Bassoa vuodesta 1972.
Carol Kaye Fan Club
p0tikka
24.05.2006 23:08:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pienenä poikana kauan sitten ennen kekkosta Link halus saada säröä styrkariin, puhkoi kuulemma kartiot kajareista niin jopa alkoi pörisemään.
 
Joskus ennen vanhaan levyraadista tuli kerran Robert Gordonin video
the way i walk, olen naatiskellut soitostaan Gordonin levyillä.
 
Jytäurpo
24.05.2006 23:13:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus ennen vanhaan levyraadista tuli kerran Robert Gordonin video
the way i walk, olen naatiskellut soitostaan Gordonin levyillä.

 
Loistava veto tosiaan tuo Way I Walk! Gordoni oli antanut Linkille ohjeeksi sooloon, että vedä niinkuin olisit juuri kitaransoiton aloittanut teini, mahdollisimman kovalla energialla. Linksterihän teki työtä käskettyä.
 
Artist
24.05.2006 23:24:54 (muokattu 24.05.2006 23:41:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäpäs muuten olisi sopiva Linkster kokoelma ihan täysin aloittelijalle, missä olisi kaikki ns. kovimmat ja tunnetuimmat vedot? Mielellään sellainen, jonka saisi pääkaupunkiseudulta ostettua? Tästä ketjusta en onnistunut sellaista kokoelmaa bongaamaan, ja ainakin cdonin sivuilla on noista levyistä vähän huonohkosti infoa...
 
Mulla ei ole yhtään Link Wrayn albumia, rupisella c-kasetilla muutamat biisit jostain joskus hankittuna ja siinä se sitten onkin...voisihan sitä tiettyä alkaa noita albumeitakin haalimaan, mutta joku best of -tyyppinen kokoelma olisi alkuun helpoin.
 
Farfisa on hauska vaihtoehto Hammondille, jos näin sopii sanoa..:)
 
Heh, menisi liikaa sivuraiteille, joten enpä viitsi puuttua. :)
 
Edit: Fennicasta näyttää löytyvän Rumble: The Best Of -niminen Rhinon julkaisu. Sattuuko kukaan tietämään onko ns. asiallinen kokoelma (yleensä Rhinon julkaisut kyllä on)?
 
"And I've lost my light, for I toss and turn I can't sleep at night"
rheinone
25.05.2006 01:15:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistava veto tosiaan tuo Way I Walk! Gordoni oli antanut Linkille ohjeeksi sooloon, että vedä niinkuin olisit juuri kitaransoiton aloittanut teini, mahdollisimman kovalla energialla. Linksterihän teki työtä käskettyä.
 
Jessus, voiko enää parempaa ohjetta antaa?
 
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Feggy
25.05.2006 07:19:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toki. Kaksi ekaa Link-levyä ovat pyörineet tässä huushollissa jo parikymmentä vuotta.
 
Vainhaalee
25.05.2006 19:19:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Link Wray on löytynyt vasta hiljattain.
Myös 22-Pistepirkon tulkintoja on tullut kuunneltua nyökytellen, todella hienoja versioita soittavat...
 
Rytmissä (jos en kauhean väärin muista...) oli numero/kaksi takaperin Link Wray haastis vuodelta '97...
 
Hail to the King, Baby!
Feggy
26.05.2006 08:48:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Link Wray on löytynyt vasta hiljattain.
Myös 22-Pistepirkon tulkintoja on tullut kuunneltua nyökytellen, todella hienoja versioita soittavat...
 
Rytmissä (jos en kauhean väärin muista...) oli numero/kaksi takaperin Link Wray haastis vuodelta '97...

 
Joo, ei uusimmassa vaan edellisessä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «