Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jämsessions 2004?
1
Lilli
07.10.2003 11:56:16 (muokattu 07.10.2003 12:00:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jämpsässä pidettiin viime kesänä kovasti, ainakin Keskisuomalaisen mukaan, laadukkaat Jämsessions bluesfestivaalit. Itse en päässyt paikalle omien keikkojen vuoksi, mikä harmitti. Rantapirtin (pääkonsertin(?) pitopaikka)
suunnasta kuulin uutisena, että sessionit pidetään ensi vuonna uudestaan, mutta aiheena on kantri. No voi helevetti!
- Onko kukaan kuullut asiasta mitään? Olenko suunnitellut ensikesän blues-ohjelmaani turhaan ?
 
- Painukaa v***uun lauloi Preeriasusi ja poistui itse paikalta.
weelie
07.10.2003 15:50:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jämsession oli mielestäni ihan hauska. Näin kyllä vain 4 bändiä, kaikki lauantain pääkeikasta.
 
Kantri kuulostaa loogiselta siinä mielessä että Jim Campilongo, jota sinne Jämsään meni katsomaan, sanoi että häntä oli pyydettty ensi vuonnakin. Hän on periaatteessa kai kantrikitaristi, vaikkei sitä kai hullumpi heti huomaakaan.
 
Mä en pistäisi pahaksi kantrifestaria, vaikka kantri-makuni on erittäin rajoittunutta. Pidän telecaster-kantrikitaroinnista, nääs.
 
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
totaali
07.10.2003 17:09:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kyllä kuullut puhuttavan, että olisi kantrifestariksi muuttumassa. Mistä tuommoinen tieto?
 
Ensi vuoden päivämäärät ovat muuten 13.-15.8.04. Merkatkaa kalenteriin.
 
Campilongo kantrikitaristi??? Hmmm...
 
Ikuinen aloittelija, mutta joskus vielä alan treenata kunnolla...
weelie
08.10.2003 11:29:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Campilongo kantrikitaristi??? Hmmm...
 
No mulle tulee Campilongon soitosta mieleen Roy Buchanan, Marc Ribot (
 
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
weelie
08.10.2003 13:34:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksiköhän mun ylempi viesti noin leikkautui. No jatkan...:
 
...ja tele-kantri.
 
Mulla on Campilongon kaksi viimesintä ja vanhempi on enemmän kantri... muttei siltikään kyllä yhtään liikaa.
 
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
Lilli
08.10.2003 14:29:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Jämsessionin kotisivulta - kuhan enste älysin katsoa - löytyi hyviä uutimia ensivuoden sessiosta. Ei siis hätää, kalendaarioon vain hyvissä ajoin merkintä ja sinne!!
 
- Painukaa v***uun lauloi Preeriasusi ja poistui itse paikalta.
Walrus
09.10.2003 01:09:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo ei oo JämSession miksikään kantrifestariksi muuttumassa vaikka Jämsä aika maalaiskylä onkin :) Mihin kategoriaan muuten pistäisitte ton Campilongon musiikin? Ihme kantrijazzia mun mielestä. Ei oikein sytyttäny vaikka helkkarin taitava soittaja olikin tai sitten ei vain kerinnyt avautumaan. Sen verran erikoisempaa se oli.
 
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
weelie
09.10.2003 10:47:09 (muokattu 09.10.2003 14:15:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle kolahti.
 
Itseasiassa en ollut äijän musiikkia aiemmin oikeastaan kuullut. Mutta tdpri.com:in kautta yksi hesalainen kitaristijannu pyysi mua mukaan Campilongoa katsomaan, kun oli Jimin kanssa tärskyt sopinu (tdpri:n kautta). No mä menin, kitaristijannu ei päässyt, joten treffasin Jim Campilongoa yksinäni. Nimmarin pyysin ja kaverinsa Bill Finneganin (tekee Klon Centauri pedaaleja) kanssa juttelin pidemmänkin aikaa. Siinä kiitin myös Keith Wyattia hyvistä kitaraoppikirjoista. "Idolien" kanssa jutteleminen hävettää, mutta saa kai sitä nyt kerran elämässä vähän häiritä. Eipä ollut niin sanotusti muutakaan tekemistä kun yksin reissussa olin.
 
Jim kertoi että joku keikka on alustavasti sovittu Helsinkiin joulukuulle, onko tietoa missä keikka on?
 
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
totaali
09.10.2003 16:48:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mihin kategoriaan muuten pistäisitte ton Campilongon musiikin? Ihme kantrijazzia mun mielestä. Ei oikein sytyttäny vaikka helkkarin taitava soittaja olikin tai sitten ei vain kerinnyt avautumaan. Sen verran erikoisempaa se oli.
 
Levyjä en ole kuullut, mutta JämSessionissa kuuntelin äijää. Vaikea lokeroida, mutta kyllä tuo blues-festareille sopii. Jotakin kokeellista musiikkia se on - ei nyt ainakaan kantria, jazzia ennemminkin - mutta helkutin taitavasti mies Telecasteriaan hyväili. Eikä mitään turhia efektiketkuiluja, vaan sormista kaikki. Olisi kuunnellut pitempäänkin, ja jos uudestaan tulee, varmasti menen.
 
helsingissä joulukuussa?? Kertokaa heti, missä ja milloin!
 
Ja siis ensi kesän Jämeissähän kaikki M-nettiläiset ovat TIETENKIN paikalla.
 
Ikuinen aloittelija, mutta joskus vielä alan treenata kunnolla...
totaali
09.10.2003 17:02:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OK, pieni survey netissä ja johan löytyy vaikka mitä. Tsekatkaapa http://www.jimcampilongo.com . Siellä on kaikenlaista mielenkiintoista, oppituntejakin. Ja pieni maininta, että Jim esiintyy Helsingissä "around Dec 19"...
 
Niin, ja tietysti ne JämSessionin kotisivut www.jamsession.fi .
 
Ikuinen aloittelija, mutta joskus vielä alan treenata kunnolla...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «