Muusikoiden.net
22.10.2020

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gary Moore
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Tinmo
22.08.2003 19:26:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulin kerran radiosta Mooren bluesbiisin, en millään muista sen nimeä mutta soolo oli tietty aivan mahtava, ja veikkaisin että kyseessä oli joku Back To The Blues levyn biiseistä, jos jollain teistä on äijän kyseinen levy niin sanokaa sen biisn nimi, jossa on poikkeuksellisen komea revittelysoolo. Kiitän.

Tekevälle sattuu ja varovaisella ei oo hauskaa
Isäntä
22.08.2003 20:03:14

Kuulin kerran radiosta Mooren bluesbiisin, en millään muista sen nimeä mutta soolo oli tietty aivan mahtava, ja veikkaisin että kyseessä oli joku Back To The Blues levyn biiseistä, jos jollain teistä on äijän kyseinen levy niin sanokaa sen biisn nimi, jossa on poikkeuksellisen komea revittelysoolo. Kiitän.

Gary Moore ei ole tehnyt ikinä bluesia.

Mika K
22.08.2003 20:11:30

Villi arvaus, oiskohan Cold Black Night. Siinä on ainakin kovat soolot. Löytyy siis Back To The Blues levyltä.

Tähän tulee allekirjoitus
Silvertown
22.08.2003 20:29:18

Gary Moore ei ole tehnyt ikinä bluesia.

Asiallinen kommentti sinulta, varsinkin kun ei ole mitään perusteita.

Voittajat eivät luovuta, luovuttajat eivät voita.
Isäntä
22.08.2003 20:46:07 (muokattu 22.08.2003 20:47:21)

Asiallinen kommentti sinulta, varsinkin kun ei ole mitään perusteita.

No, minun mielestä nuo "blues artistit" jotka ovat aloittaneet jollain hevillä ja sitten ovat vanhemmalla iällä alkaneet soittamaan bluesia ovat naurettavia. Artistit jotka ovat haastatteluissa selittäneet tähän tyyliin-> Mä olen aina halunnu soittaa bluesia. Esimerkkeinä käyvät hyvin Gary Moore ja joku ihmeen Steve Lukather joka joskus pari vuotta sitten soitti Porin Jazzeilla sitä "Bluesia", kerta kaikkiaan naurettavaa. Minun mielestäni Gary Moore ei ole tehnyt Bluesia.

Veikko
22.08.2003 20:58:48

Jaahas, kohta lähtee taas vanha kunnon Gary Moore Vs. Blues-sanasota käyntiin.

Suojele Suomen metsiä. Tapa tikka(Picoides arcticus).
Teijo K.
22.08.2003 23:16:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On se kiva kun M-netissä on joka palstalla joku oma erityinen vääntönsä. X vs Y.

"You have to give some skin to get some tone.": Will Lee
ICE
23.08.2003 01:16:19

On se kiva kun M-netissä on joka palstalla joku oma erityinen vääntönsä. X vs Y.

Tuo pitää täysin paikkaansa!

- sideburns forever -
fender-mies
23.08.2003 01:24:42

Sama kai tuo on millä musiikilla tuo Gary moore on aloittanut mutta onko olemassa parempaa blues kitaristia kuin Steve Ray Vaughan ja Gary Moore?
Minun mielestä ei ole?

kid ego
23.08.2003 01:29:40 (muokattu 23.08.2003 01:29:53)

Veikko:
Eikö tästä olla jo tapeltu tarpeeksi? Niin kuin siitä, onko Joe Satriani blueskitaristi.

fender-mies:
Sama kai tuo on millä musiikilla tuo Gary moore on aloittanut mutta onko olemassa parempaa blues kitaristia kuin Steve Ray Vaughan ja Gary Moore?
Minun mielestä ei ole?

Allekirjoitan, he ovat suosikkini.

Do you really want to funk with me?
Hirvi on petoeläin.
Shaft
23.08.2003 15:13:20

Gary Moore on hyvä kitaristi, mutta vakavastiotettavana bluesartistina en ole häntä koskaan pitänyt. Bluesrockista ehkä voidaan puhua. Levyillä on kyllä joitakin ihan onnistuneitakin blueseja, mutta varsinkin livenä äijä revittelee liikaa, soittaa liian kovaa ja liian säröisellä soundilla. Soitto ei myöskään ole sillä tavoin omaperäistä kuin hardrock-kaudella. Pidän kyllä sinällään Mooren musasta, varsinkin balladipuolella äijä on aika mestari.

Tinmo
23.08.2003 17:13:48

no jos sanotaan että biisi kuulostaa bluesilta, ja se löytyy levyltä nimeltä Back To The Blues, mutta se ei ole bluesbiisi, kaikki osapuolet OK?

Tekevälle sattuu ja varovaisella ei oo hauskaa
Keppi
26.08.2003 12:14:55

Gary Moore ja SRV on tärkeitä tekijöitä, ku mietitään bluesin populaaristumista. Näitä miehiä kuuntelee myös sellaiset tyypit, jotka ei varsinaisesti bluesista välitä. Näiden miesten tapa soittaa on kuitenkin suhteellisen modernia...varsinkin Moorella. Ymmärrän kyllä, ett se ei kaikkein kovinpia blues-diggareita miellytä.
Bluesin voima perustuu mun mielestä just siihen, ett se on niin ajatonta. Ikinä ei ole ollut sellaista blues-buumia, niinku yleensä tahtoo musatyyleissä olla, ett ollaan sekaisin johonkin tyyliin ja sitt vähänajan päästä kyllästytään. Blues on ainavaan ollut. Itseäni bluesissa viehättää se tietynlainen..."rentous". Mun mielestä Garyn soitosta puuttuu just toi tollanen rentous. Se on ollut sellasta mun mielestä liian tuotettua...tosin Mooren on varmaan tän jutun tiedostanutkin, koska tällä uudella levyllä on selkeesti "rujompi" meininki.
Kyllä jotenkin itse tykkään enempi sellaisesta...ei niin huolitellusta meiningistä. SRV:n innoittamana aloin kuuntelemaan myös sellaisia artisteja, kun Albert King ja BB.King.

Juuup!
fox
26.08.2003 12:56:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

. Kyllä jotenkin itse tykkään enempi sellaisesta...ei niin huolitellusta meiningistä. SRV:n innoittamana aloin kuuntelemaan myös sellaisia artisteja, kun Albert King ja BB.King.

Jos mies (tässä G.Moore) saa väkeä kuulemaan bluesia, muutakin kuin omaansa, soittamalla bluesia on hän inspiroiva blueskitaristi...ainakin minun mielestäni. Bluusista on niin perin, perin moniaita tyyli- ym. suuntia että eiköhän ne voitane kaikki lukea suuren blues-perheen jäseniksi, onhan zääzziäkin joka lähtöön..
Toki ymmärrän puristejakin, eipä sillä, mutta kuitenkin. Musiikkityyli joka ei kehity "pysyy ennallaan ja museoituu" vaikka sen arvo toki säilyy...
Brian May jr.
26.08.2003 21:08:14 (muokattu 26.08.2003 21:11:01)

Minun mielestä ei ole?

Ei ole!(Paitsi se mitä Ericc Clapton on sillon tällön soittanut, se menee musta kyllä samalle tasolle)

Metal up yer ass or I'll do it for ya!
Shaft
26.08.2003 22:28:19

Eikö voitaisi jo lopettaa paremmuudesta puhuminen? Miten tuo paremmuus on määriteltävissä?

Olen GM:sta jo mielipiteeni lausunut, joten en toista sitä enää. Sinällään on hyvä, jos esimerkiksi Moore saa uutta yleisöä kiinnostumaan bluesista. Vähemmän hyvää on, että jotkut erehtyvät luulemaan, että blues on pohjimmiltaan kitararevittelymusaa. Eikä pidä juuttua kuuntelemaan muutamaa artistia ja sillä perusteella väittää, että entinen hard rock-muusikko on maailman paras blueskitaristi. Kyllä minäkin silti Mooren musaa kuuntelen- hän tekee juttua omalla tyylillään.

Ossi
27.08.2003 01:15:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikä pidä juuttua kuuntelemaan muutamaa artistia ja sillä perusteella väittää, että entinen hard rock-muusikko on maailman paras blueskitaristi.

Blues on ilmeisesti jonkin sortin tabu. Sitä ei passaa sorkkia; sen pitää lähteä siitä ja siitä sekä olla niin ja niin. Sitä ei voi soittaa se ja se.

Mielipiteet on tietysti ok, mutta kuka kerpeleen kaikkivoipa voi jollain jumalisella tiedollaan selittää bluesin ja käskyttää muita tajuamaan bluesin "oikealla" tavalla.

Jokaisella on oma bluesinsa.

"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Blue Moon
27.08.2003 01:58:33 (muokattu 27.08.2003 02:03:54)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ossi: ---Blues on ilmeisesti jonkin sortin tabu. Sitä ei passaa sorkkia; sen pitää lähteä siitä ja siitä sekä olla niin ja niin. Sitä ei voi soittaa se ja se.---

Tähän väliin voisi sopia tällainen kevennys:

"Onko sinulla oikeus laulaa bluesia?"

On, jos

a) olet vanhempi kuin maantien pöly
b) olet sokea
c) olet ampunut miehen Texasissa/Lahdessa
d) et ole tyytyväinen johonkin

Ei, jos

a) sinulla on kaikki hampaat tallella
b) olet ollut joskus sokea mutta näet nyttemmin
c) mies Texasissa/Lahdessa elää
d) olet suunnittelemassa eläkepäiviäsi tai säästät itsellesi eläkerahastoa

;-)~

- It's been a long time coming -
Keppi
27.08.2003 08:17:42

Blues on ilmeisesti jonkin sortin tabu. Sitä ei passaa sorkkia; sen pitää lähteä siitä ja siitä sekä olla niin ja niin. Sitä ei voi soittaa se ja se.

Mielipiteet on tietysti ok, mutta kuka kerpeleen kaikkivoipa voi jollain jumalisella tiedollaan selittää bluesin ja käskyttää muita tajuamaan bluesin "oikealla" tavalla.

Jokaisella on oma bluesinsa.

Blueshan on varmasti maailman eniten kopioitu tyylilaji. Kun ajattelee, ett lähestulkoon kaikki rockmusiikki on jollaintavalla saanut alkunsa bluesista, ni eihän sitä oikeen voi väittää, ett bluesia ei saa soittaa ku blues ukot. Led Zeppelin soitti paljon bluesia, vaikka missään yhteydessä ei oo minkäänlaista mainintaa, ett Zeppelin ois blues-bändi. Samoin Hendrixin soitto perustu bluesiin, eikä Jimyäkään pidetty blueskitarisina.

On hieman hassua edes miettiä, ett kuka nyt sais soittaa bluesia, kun sitä kuulee soitettavan ihan jokapaikassa...rokkina, poppina tai millon minäkin.

Siinämielessä, kun kuuntelee Gary Mooree, ni eihän siinä oo mitään ihmeellistä?! Kolmesointumusaa, missä on bluesvaikutteisia lickejä ja sooloja?! Onko siinä tänäpäivänä mitään outoa? Sitä kuulee niin paljon muutenkin, myös sellasilta bändeiltä/artisteilta, joita ei nyt pidetä minää blues-juttuna.

Gary Moorella on hyviä biisejä. Sekä vanhoja, että uusia. Miksi tässä pitäs hirveesti uhrata aikaa miettimällä, onko Mooren musa aitoo bluesia...vai ei?!?;)

Juuup!
touhis
27.08.2003 08:21:50

Toinen kevennys:
Voiko Armanin puku päällä soittaa bluesia?
Kyllä voi, mutta ainoastaan jos olet sattunut nukkumaan edellisen yön siinä puvussa.

Mississippi delta, shining like a national guitar.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2020, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti