Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roots -musiikki onkin kilpalaji?
1 2
jaripat
11.02.2016 09:29:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole paljoa Mnetin keskustelupalstoilla ollut, mutta ajattelinpa vilkaista, että mistä päivänpolttavista ( / kusenpolttamista?) asioista juurimusiikin tiimoilta tänä päivänä keskustellaan ja olen kyllä vähän hämmentynyt huomatessani, että taitaakin olla koko ROOTS jonkun sortin urheilumuoto - niin paljon tuntuu täällä olevan kaikenmaailman kilpailua käynnissä..? En jaksa alkaa joka kilpa/äänestysthreadia nyt läpi kahlaamaan, mutta onko tässä siis kyse jostain villeimmän soolon taitajan tittelistä, vai mistä? Roots-osaston kyseessä ollessa tuskin sävellyskilpailusta on kyse..
 
Jos joku muu(kin) kaipaa keskustelua musiikista itsestään, niin täytynee vaan "tyytyä" tuohon juurimusiikkifoorumiin..
 
http://juurimusiikki.keskustelu.inf … id=c121567ad932bdce3b2fc2658601d4f2
 
joesmith
11.02.2016 11:01:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä palstan nimen voisi vaihtaa ROOTS SKABAKSI ja avata uuden palstan KESKUSTELUA ROOTSMUSIIKISTA. Tosin voi olla aika hiljaista keskustelupalstalla, ainakin alkuun, ennen kuin rootsväki uskaltautuu avaamaan suunsa.
 
blaekie
11.02.2016 13:37:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä roots palstan skabaamisesta on vuosien saatossa itketty moneen kertaan. Ja voi olla että joskus on skabaa käyty ehkä hampaat irvessä, mutta kyllähän asia on niin, kun hieman tutustuu lähemmin, huomaa että kyse on jostain aivan muusta kuin "SKABASTA !" , eli jengi vaan haluaa soittaa, sekä saada kommenttia soitostaan, oli se sitten suuntaan tai toiseen.
Ja mikä sen lisäksi olisi rootsimpaa, kuin itse se rootsin soittaminen ? sen sijaan että keskusteltaisiin pelkästään aiheesta.
 
Kyllä sitä keskustelua toisaalla m.netissä tuntuu riittävän ihan tarpeeksi. Myös rootsista.
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
joesmith
11.02.2016 13:58:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta, kun kaikki rootsihmiset ei ole kitaristeja. Rootskansasta ehkä 10 % soittaa kitaraa. Puolet ei ehkä soita mitään instrumenttia.
 
Kunnallisjäte
11.02.2016 17:02:48 (muokattu 11.02.2016 17:05:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skaboihin saa osallistua millä tahansa instrumentilla. Yleistä keskustelua ei estä kukaan, siitä vaan vapaasti aloittamaan aihetta tai vaikka kommenttia yleistä keskustelua rootsista-lankaan.
 
Ja vielä kommenttina, kyllä niin roots kuin jazzikin on aina jossain määrin ollut skabailua. Paras vie yleisön ja pitkällä juoksulla myös musa kehittyy....
 
joesmith: Mutta, kun kaikki rootsihmiset ei ole kitaristeja. Rootskansasta ehkä 10 % soittaa kitaraa. Puolet ei ehkä soita mitään instrumenttia.
 
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
Marlowe
11.02.2016 17:27:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi näitä kilpailuja ei tosiaan voi laittaa omalle alueelleen tai johonkin huoneeseen? Olisiko ylläpidolla joku kannanotto tähän?
 
Kunnallisjäte: Skaboihin saa osallistua millä tahansa instrumentilla. Yleistä keskustelua ei estä kukaan, siitä vaan vapaasti aloittamaan aihetta tai vaikka kommenttia yleistä keskustelua rootsista-lankaan.
 
Nämä Yleistä keskustelua rootsista -tyyliset langat vammauttavat myös palstan luettavuutta ja toimivuutta.
 
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby)
tjj2000
11.02.2016 17:32:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muita tässä komppaan, enkä vedä sooloa ;)
Siis mikä estää heittämästä juttua, mikä on kuuluu tähän osioon?
...ja ne ketkä haluaa soittaa, soittakoon.
 
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
Gary Enfield
11.02.2016 18:13:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samat naamat, samat jutut, eipä tuo sen kummempaa. Tai samat soolot.
 
joesmith
11.02.2016 19:24:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei noihin pohjiin kannata tulla basso- tai rumpusookoja vetelemään.
Luulisi, että skaboihin osallistuville kitaresteille olisi aivan sama, vaikka skabat siirretäisiin omaan osioon. Tai keskustelulle tehdäisi oma osio.
 
Gary Enfield
11.02.2016 19:40:42 (muokattu 11.02.2016 19:44:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joesmith: Ei noihin pohjiin kannata tulla basso- tai rumpusookoja vetelemään.
Luulisi, että skaboihin osallistuville kitaresteille olisi aivan sama, vaikka skabat siirretäisiin omaan osioon. Tai keskustelulle tehdäisi oma osio.

 
Aiheesta on ollut jo monta keskustelua, myös backstagella, missä voi vaikuttaa ylläpitäjiin. Koskien niin roots- kuin sooloskabojakin. Näyttää olevan nytkin.
 
jaripat
11.02.2016 20:39:57 (muokattu 11.02.2016 20:51:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joopa joo... sinänsä ihan sama. Eihän tällanen "skaba-thredaus" ole mitään roots-keskustelua, mutta jos näin halutaan, niin näillä mennään. Toki rootsista voi sitten "keskustella muualla"? Tännehän ne jutut hukkuu...
 
Mut siis totta helvetissä skaboille omat osiot, hä!!???
 
Tuomo_
11.02.2016 21:46:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä ihme se on aina, että pitäis olla vain jotain höpinää rootsista. Me ollaan lähdetty tekemisen tielle ja soitellaan tänne niitä näitä. Ei ole keskusteluakaan kielletty. Jos ei soitin pysy kädessä, se ei voi olla niin, ettei muillakaan se saa täällä soida. Ei mahdu mun päähän.
 
Vinkki: kaikki voivat kuunnella skabavetoja ja kommentoida. Saattaa se sävelkorvakin siinä sivussa kehittyä. Siinä voi sitten vertailla, kenen soitto miellyttää ja miksi. Voi löytyä rootsiinkin uusia näkökulmia, joista sitten voi sivistyneesti keskustella.
 
Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955.
Kunnallisjäte
11.02.2016 21:50:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun puolesta hyvin voi skaboille laittaa vaikka kokonaan oman osion, tuskin mo.ellakaan on mitään sitä vastaan. Aika hiljaista vain yleinen roots keskustelu on kun sitä on yrittänyt seurata. Mutta ehkä se tästä herää.
 
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
Marlowe
11.02.2016 22:11:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuomo_: Mikä ihme se on aina, että pitäis olla vain jotain höpinää rootsista.
 
Keskustelufoorumi on vähän niin kuin sellaista höpisemistä varten. Ei minulla ole mitään soittokisojakaan varten, mutta olisiko sellaista varten joku huone parempi ratkaisu, kun tällä yleisellä puolella ne eivät ainakaan edesauta keskustelun syntymistä kun etusivu on täynnään sitä samaa vanhaa.
 
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby)
tjj2000
11.02.2016 22:26:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... kun etusivu on täynnään sitä samaa vanhaa.
 
Mielestäni roots osion "kilpailut" eivät ole sitä samaa vanhaa; ne ovat kaikki jollain tavalla uutta ja tuoretta näkemystä musiikillisesti.
Nykypäivän ylituotetun musiikin ollessa vallalla on erittäin virkistävää kuunnella erilaisia ja rikasta ja elävää soittoa.
Välillä joku osuu kultasuoneen ja tekee hengästyttävän suorituksen, mitä voi vain ihailla ja nauttia.
Ei siis sitä samaa vanhaa.
 
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
jaripat
11.02.2016 22:38:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu ei mullakaan sinänsä mitään kilpailua vastaan ole - itse asiassa olen jopa hyvinkin vahvan kilpavietin kera syntynyt. Periaatteessa voisin jopa ottaa osaa näihin - en sillä että uskoisin pärjääväni - vaan nimenomaan sillä momentilla, että saisi kommenttia ja voisi jopa oppia uutta ajatusta juttuihin, mutta ei jaksa. Muut jaksaa - good for them.
 
Mutkun tosiaan tulin "keskusteluja" zekkaamaan, niin olin aidosti hämmästynyt, että ketään ei kiinnosta blind lemon jeffersonin vire, tampa redin sanoitukset, tai lonnie johnsonin haikeuksien alkuperä, vaan ainoastaan (?) se, että kuka vetää makeimman soolon konemusataustan päälle. Ja sori saman tien, jos ne (taustat) joku on ite soittanut - kuullostaa vaan taas liian hyvältä rootsiksi.
 
Ei siis mitään skaboja vastaan, mutta oma thredi näille ja tilaa niille, jotka haluaa oikeesti keskustella asioista. Ei savon sanomiakaan oo täytetty jutuilla katajanokan lauttaliikenteestä..?
 
rheinone
11.02.2016 22:52:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marlowe: Miksi näitä kilpailuja ei tosiaan voi laittaa omalle alueelleen tai johonkin huoneeseen? Olisiko ylläpidolla joku kannanotto tähän?
 
Oon samaa mieltä. Tässähän jos jossain huone-toiminto olis perusteltu: Skaboistahan ei saa mitään irti muut kuin siihen osallistuvat.
 
Iteki voisin huoneesen liittyä, ku mielelläni silloin tällöin johonkin divariskabaan vetäisen.
 

Nämä Yleistä keskustelua rootsista -tyyliset langat vammauttavat myös palstan luettavuutta ja toimivuutta.

 
Jep, vois rohkaista jengiä kirjoittelemaan rootsista jos tietäis ett joku skaba tai keskustelua-skabasta ei jyräis ketjua "tokalle sivulle" ihan justkohta!
 
Onko Suomen vientiteollisuuden motto "Laadultaan paskoja, matalan jalostusasteen tuotteita mahdollisimman alhaisin kustannuksin"?
Gary Enfield
11.02.2016 23:14:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tätä kannattais varmaan jatkaa backstagella roots ja kilpailustressi -ketjussa, jos jotain meinaa saada aikaseksi.
 
PJS
15.02.2016 09:35:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joesmith: Mutta, kun kaikki rootsihmiset ei ole kitaristeja. Rootskansasta ehkä 10 % soittaa kitaraa. Puolet ei ehkä soita mitään instrumenttia.
 
Puhumattakaan siitä, et roots-musa ei oo mitään kitarasoolo, tai ylipäätään soitinsoolo musaa lähtökohtaisesti. Mut Claptonin ja muiden brittiläisten -blues revival hahmojen latuja täälläkin taitaa suurin osa hiihtää.
 
"Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil."
BigPapa
15.02.2016 09:50:30 (muokattu 15.02.2016 10:12:49)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rootsin osalta bluesissa on suht pitkät kitarainstrumentaaliperinteet. Esim. Freddie King.
 
https://www.discogs.com/Freddy-King … Away-With-Freddy-King/master/431778
 
https://www.discogs.com/Freddy-King … anza-Of-Instrumentals/master/508048
 
http://www.amazon.com/lm/ROMQGAR89CJ89
 
Blues instrumentaalimusiikkia on varsin paljon, tässä osa.
 
http://digitaldreamdoor.com/pages/best_bluesinst.html
 
Mutta ihan sama, ihan ok tuo Kilpailu alue on. Täällä voikin sitten mainostaa festivaaleja ja konsertteja, vaikka sillekin on olemassa oma alueensa vasiten.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «