Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ynkkä ja Red house blues
1 2 3 4 5 6 7
Tigerstedt
29.06.2012 18:42:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Täähän on koko ketju Red Housesta.
 
http://www.youtube.com/watch?v=K18hEkpMl-Y

 
Kerro lisää. Vaikuttaa mielenkiintoiselta artistilta tämä Jimmy.
BigPapa
29.06.2012 18:43:05 (muokattu 29.06.2012 18:46:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tigerstedt: Kerro lisää. Vaikuttaa mielenkiintoiselta artistilta tämä Jimmy.
 
Jimmy James and The Blue Flames
 
http://rockonvinyl.blogspot.fi/2009 … i-james-and-blue-flames-bright.html
 
Kampela77
29.06.2012 20:10:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Kyllä se nyt on niin, että ne typerät molli ja dimilurut voi ihan huoletta, bluesin siitä vanhingoittumatta, jättää tyylittöminä ja tyyliinkuulumattomina pois. Ei bluesin kuuntelijoidenkaan tarvitse ihan kaikkea sietää, ja veikkaampa, että monenkaan bluesdiggarin favoriitteja toi Mr.Malmsteenin Red House ei ole, eikä tule. Sehän on toki täysin bluesdiggareiden tiukkapipoisuuden ja muun syytä. Mut jos ne haluu kuunnella sitä mitä ne haluu kuunnella, niin onko se joltain muulta pois, vaikkapa sulta.
 
Tyylikkyys lienee kuitenkin kuuntelijan arvioitavissa. Ynkän omaan korvaan tuo oma soitto oli varmastikin ihan kelpo tulkinta. Bluesdiggarit eivät varmaankaan ole kuitenkaan mikään päättävä elin, jonka mukaan soittoesityksiä arvostellaan. Jos Ynkän Red House kuulostaa vaikka metallimiesten korvaan hyvältä, niin turha siinä on bluesdiggareiden vinkua.
 
Ei ole multa pois, mitä bluesdiggarit haluaa kuunnella, mutta taidat ottaa jotenkin itseesi mun kommentit. Bluesdiggarit saavat ihan rauhassa kuunnella sitä oikeaa bluesia, mutta jos joku tekee blues biisistä oman versionsa joka ei siihen tiukkaan blueskarsinaan sovi, niin ketäs se haittaa. Ei ole pakko kuunnella, eikä tykätä, mutta ei sitä pitäisi tyrmätä mielestäni sillä perusteella, että se ei sovi perinteiseen blueskarsinaan.
 
En edelleenkään pidä Ynkän Red House versiosta tai Ynkästä ylipäätään, mutta itseäni ärsyttää kaikenlainen genre-purismi. Rajojen rikkominen ja tyylien sekoittaminen on vain hyvästä, vaikka syntyisi paskaakin välissä. Jos musiikin historiaa tarkastelee vähän taaksepäin, niin ahdasmielisyys ei ole kyllä ollut se musiikkia eteenpäin työntävä voima.
 
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
antnis
29.06.2012 20:15:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eipä se o kyllä ollut mikään eteenpäin vievä voima tuo Ynkan paskaversiokaan ;D
 
Kampela77
29.06.2012 20:17:07 (muokattu 29.06.2012 20:20:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: No eipä se o kyllä ollut mikään eteenpäin vievä voima tuo Ynkan paskaversiokaan ;D
 
Sanoinkin :)
 
Kampela77: Rajojen rikkominen ja tyylien sekoittaminen on vain hyvästä, vaikka syntyisi paskaakin välissä.
 
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
MadMatt
29.06.2012 20:29:19 (muokattu 29.06.2012 20:30:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kampela77: Tyylikkyys lienee kuitenkin kuuntelijan arvioitavissa. Ynkän omaan korvaan tuo oma soitto oli varmastikin ihan kelpo tulkinta. Bluesdiggarit eivät varmaankaan ole kuitenkaan mikään päättävä elin, jonka mukaan soittoesityksiä arvostellaan. Jos Ynkän Red House kuulostaa vaikka metallimiesten korvaan hyvältä, niin turha siinä on bluesdiggareiden vinkua.
 
Aloitus viestissä kysytään nimenomaan mitä bluesjengi diggaa Ynkän tulkinnasta...
 
BigPapa
29.06.2012 20:33:03 (muokattu 29.06.2012 20:46:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kampela77: Tyylikkyys lienee kuitenkin kuuntelijan arvioitavissa. Ynkän omaan korvaan tuo oma soitto oli varmastikin ihan kelpo tulkinta. Bluesdiggarit eivät varmaankaan ole kuitenkaan mikään päättävä elin, jonka mukaan soittoesityksiä arvostellaan. Jos Ynkän Red House kuulostaa vaikka metallimiesten korvaan hyvältä, niin turha siinä on bluesdiggareiden vinkua.
 
Ei ole multa pois, mitä bluesdiggarit haluaa kuunnella, mutta taidat ottaa jotenkin itseesi mun kommentit. Bluesdiggarit saavat ihan rauhassa kuunnella sitä oikeaa bluesia, mutta jos joku tekee blues biisistä oman versionsa joka ei siihen tiukkaan blueskarsinaan sovi, niin ketäs se haittaa. Ei ole pakko kuunnella, eikä tykätä, mutta ei sitä pitäisi tyrmätä mielestäni sillä perusteella, että se ei sovi perinteiseen blueskarsinaan.
 
En edelleenkään pidä Ynkän Red House versiosta tai Ynkästä ylipäätään, mutta itseäni ärsyttää kaikenlainen genre-purismi. Rajojen rikkominen ja tyylien sekoittaminen on vain hyvästä, vaikka syntyisi paskaakin välissä. Jos musiikin historiaa tarkastelee vähän taaksepäin, niin ahdasmielisyys ei ole kyllä ollut se musiikkia eteenpäin työntävä voima.

 
Taisin kirjoittaa näin:
 
Jos bluesdiggarit haluu kuunnella sitä mitä ne haluu kuunnella, niin onko se joltain muulta pois, vaikkapa sulta - lisään vielä: tai ihan keneltä tahansa, niin ei tarvitse niin henkilökohtaisesti tätäkään ottaa. Mikäli metallimiehet siitä diggaa niin se on niiden asia. Ei se mua haittaa. Oletko itse kenties ylin päättävä elin, joka sanelee mitä kukin kuntelee.
 
Millä tavalla tässä olen ottanut itseeni? Ihan vapaasti saa tehdä vaikka Mooses oman versionsa Red Housesta, mutta ei sitäkään ole pakko kuunnella, ja milläpä minä omasta puolestanikaan sen muulla kuuntelen kuin omilla korvillani. Muut kuuntelevat omillansa. Mun korviin tossa on niin paljon sellaista mikä ei kertakaikkiseltansa ole tyylikästä, eikä luo mitään uuttakaan ja kun bluesia yritetään soittaa, niin soitetaan sitten bluesia, tossa sitä ihmettä ei tapahdu. Mene katsomaan mun levylistaa niin näät kuinka ahdasmielinen olen.
 
MadMatt: Aloitus viestissä kysytään nimenomaan mitä bluesjengi diggaa Ynkän tulkinnasta...
 
Hyvä huomio.
 
blaekie
29.06.2012 20:57:56 (muokattu 29.06.2012 20:59:24)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kampela77: ... En edelleenkään pidä Ynkän Red House versiosta tai Ynkästä ylipäätään, mutta itseäni ärsyttää kaikenlainen genre-purismi. Rajojen rikkominen ja tyylien sekoittaminen on vain hyvästä, vaikka syntyisi paskaakin välissä. Jos musiikin historiaa tarkastelee vähän taaksepäin, niin ahdasmielisyys ei ole kyllä ollut se musiikkia eteenpäin työntävä voima.
 
Mikä siinä Ynkassa nyt on vikana ? Aivan loistava soittaja. Tosin aika asshole luonnossa, mutta kukapa (EDIT:meistä oikeesti) sitä nyt joutuisi kestämään ;-)
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
Kampela77
29.06.2012 21:10:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa:Mun korviin tossa on niin paljon sellaista mikä ei kertakaikkiseltansa ole tyylikästä, eikä luo mitään uuttakaan ja kun bluesia yritetään soittaa, niin soitetaan sitten bluesia, tossa sitä ihmettä ei tapahdu.
 
No tässä se kohta on joka pomppaa mun korviin. Miksi tässä pitäisi pysyä siinä blues "koodistossa"? Ynkkä vetää miten tykkää. Ihan sama onko se bluesia. Lopputuloksesta ei tarvitse tykätä, mutta miksi sitä tuotosta pitää arvostella bluesina? Juu, juu varmasti kuuntelet paljon erilaista musiikkia, mutta tuota bluesiin takertumista en ymmärrä tässä.
 
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
antnis
29.06.2012 21:11:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blaekie: Mikä siinä Ynkassa nyt on vikana ? Aivan loistava soittaja. Tosin aika asshole luonnossa, mutta kukapa (EDIT:meistä oikeesti) sitä nyt joutuisi kestämään ;-)
 
Paska jätkä, paskaa musaa. Muuten iha jees.
 
Kampela77
29.06.2012 21:12:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blaekie: Mikä siinä Ynkassa nyt on vikana ? Aivan loistava soittaja. Tosin aika asshole luonnossa, mutta kukapa (EDIT:meistä oikeesti) sitä nyt joutuisi kestämään ;-)
 
Ei se mikään hirvitys ole, mutta itselle ei kauheasti uppoa biisimateriaali. Pieninä annoksina tietyt biisit menee kyllä mullekin. Ei hirveä, mutta ei omia suosikkejani. Varmasti mun listastakin löytyy tavaraa, joka ei muille kelpaa :)
 
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
BigPapa
29.06.2012 21:20:36 (muokattu 29.06.2012 21:36:46)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kampela77: No tässä se kohta on joka pomppaa mun korviin. Miksi tässä pitäisi pysyä siinä blues "koodistossa"? Ynkkä vetää miten tykkää. Ihan sama onko se bluesia. Lopputuloksesta ei tarvitse tykätä, mutta miksi sitä tuotosta pitää arvostella bluesina? Juu, juu varmasti kuuntelet paljon erilaista musiikkia, mutta tuota bluesiin takertumista en ymmärrä tässä.
 
BigPapa:Mun korviin tossa on niin paljon sellaista mikä ei kertakaikkiseltansa ole tyylikästä, eikä luo mitään uuttakaan ja kun bluesia yritetään soittaa, niin soitetaan sitten bluesia, tossa sitä ihmettä ei tapahdu.
 
Jos näin on mun korviin, niin onko siinä jotain valittamista, enkö saa itse päättää mitä mieltä tästä olen. Red House on ymmärtääkseni blues biisi. Ei se sen vaikeampaa ole.
Ja Mr. Malmsteen saa vetää ihan miten tykkää, mut mun ei ole siitä pakko tykätä, oli syyt sitten mitkä tahansa, ja oman näkemykseni olen kertonut. Se ei tunnu riittävän.
 
Tota tulee joskus toisella silmällä varovasti kurkisteltua, kun se sattuu DVD hyllyssä olemaan.
 
http://www.amazon.com/Yngwie-Malmsteen-Far-Beyond-Sun/dp/B000JCF21G
 
Ja on mulla se Guitar Playerin soundsheet Black Star jostain 80-luvun alusta ja yks Alcatrazzin kokoelma, olen siis hyvin puristinen musiikin kuuntelija ja bluesfanaatikko kaiketi.
 
blues guitar
29.06.2012 21:32:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MadMatt: Aloitus viestissä kysytään nimenomaan mitä bluesjengi diggaa Ynkän tulkinnasta...
 
Juurikin näin!
 
Sitten kun bluesdiggari sanoo ettei pidä, niin alkaa armoton urputtaminen kaavoihin kangistumisesta ym....
 
Täällä jokainen voi vain sanoa oman mielipiteensä, eikä mitään absoluuttista totuutta ole olemassa.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
BigPapa
29.06.2012 21:43:56 (muokattu 29.06.2012 21:47:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy sanoo, että tää käänsi mun päätä Eddie Van Halenin suhteen kyl.
Ollaan periaatteessa treenattu ihan samoja juttuja samalla systeemillä, nuotti nuotilta nauhalta tai levyltä, korvin kuunnellen.. Ilmeisesti se Strarfleet veto Brian Mayn kanssa on sitten joku kännisysteemi ja kannattaa unohtaa aika nopeesti.
Ja onhan mulla Van Halenin eka LP hyllyssä, mikä on ihan ok platta.
 
http://www.youtube.com/watch?v=fxHP_dxB8rs
 
Toi on aiwan yks yhteen se Claptonin veto Wheels Of Fireltä. Fiddu että vetää hyvin.
Ja on perillä juurista.
 
blaekie
29.06.2012 21:45:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Paska jätkä, paskaa musaa. Muuten iha jees.
 
.. hmm no paskaa musaa , mjoo , niinh en osaa sanoa ny kyllä.
Kyllä ne Rising Force alkuajan hommat putos, kun kuunneltiin niitä keikalla alaleuka lattiassa. Teki siis tehtävänsä. Ynkkä on ihan kova sano kuka mitä tahansa. Paikkansa ansainnu siis.
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
Kampela77
29.06.2012 21:50:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Juurikin näin!
 
Sitten kun bluesdiggari sanoo ettei pidä, niin alkaa armoton urputtaminen kaavoihin kangistumisesta ym....
 
Täällä jokainen voi vain sanoa oman mielipiteensä, eikä mitään absoluuttista totuutta ole olemassa.

 
Ok, sori. Ymmärsin väärin. Tämä olikin bluesdiggarien mielipiteitä käsittelevä ketju. Bluesista tykkään toki itsekin, mutta myös muusta musiikista. En jotenkin osaa eristää itseäni siihen moodiin, että kuuntelisi jotain biisiä pelkästään bluesina. Mulle musiikki on musiikkia.
 
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
krk
29.06.2012 21:52:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kampela77: Ok, sori. Ymmärsin väärin. Tämä olikin bluesdiggarien mielipiteitä käsittelevä ketju. ...
 
Jep, ja Roots-osastolla...
 
"This guy makes me sick. He waits until I'm 90..." - Les Paul Tommy Emmanuelista
BigPapa
29.06.2012 21:54:08 (muokattu 29.06.2012 22:01:13)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kampela77: Ok, sori. Ymmärsin väärin. Tämä olikin bluesdiggarien mielipiteitä käsittelevä ketju. Bluesista tykkään toki itsekin, mutta myös muusta musiikista. En jotenkin osaa eristää itseäni siihen moodiin, että kuuntelisi jotain biisiä pelkästään bluesina. Mulle musiikki on musiikkia.
 
Pitäskö Red Housia kuunnella vaikappa Reggaena. Tai Tangona. Tai Skana. Tai Death metallina. Tai Djentinä. Ehkäpä BePopina. En ymmärrä tätä asettelua.
 
Otsikossakin aloituksessa on ynkkä ja Red house blues huom. blues
 
Rämppy
29.06.2012 21:56:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paska versio on paska versio, teki sen kuka tahansa. Nyt sen teki ynkkä. Ei näköjään ynkälläkään aina mene hommat putkeen. No, tekevälle sattuu. Ei tää nyt ole niin vakava asia. Kyse on vain viihteestä.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Kampela77
29.06.2012 22:01:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Pitäskö Red Housia kuunnella vaikappa Reggaena. Tai Tangona. Tai Skana. Tai Death metallina. Tai Djentinä. Ehkäpä BePopina. En ymmärrä tätä asettelua.
 
Varsinkin kun otsikossa on huom. blues

 
Ei kai. Ajattelin että musiikkina, mutta taisin olla väärässä. Sori, pyydän anteeksi.
 
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «