Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Puistoblues 2010 - ZZ Top!
1 2 3
doktorkoo
24.03.2010 17:56:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zekeode:Sen verran paska tämän vuoden kattaus, että täytyy miettiä riittääkö pelkkä ZZ Top.
 
Tsekkasitko noita muita amerikan tuliaisia? Vaikka ovatkin tuntemattomia nimiä, munsta ainakin Hooker Jr. kuulosti hyvältä, ihan Blues Bros -kamaa:
 
http://www.youtube.com/watch?v=IEXbkGcXF-E
 
eikä Cottonkaan huonolta vaikuttanut
http://www.youtube.com/watch?v=hb-dmW_4658&feature=related
 
Mutta se nyt vaan on mun mielipide, mitä se kellekään kuuluu... (c:
 
-j
 
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank http://www.myspace.com/themisbeats
Euphonium
24.03.2010 21:55:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zekeode: Voihan helvetti. Sen verran paska tämän vuoden kattaus, että täytyy miettiä riittääkö pelkkä ZZ Top.
 
Mun mielestä taas noi muut paitsi ZZ Top vaikuttaa loistavilta. Tulee varmaan taas käymään, niin kuin useinmiten puistobluesissa minun kohdallani, että pääesiintyjä on huonompi kuin muut. Kun homman nimi kerran on puistoblues niin minun mielestäni pääesiintyjän pitäisi soittaa bluesia, eli ei mitään Procol Harumia, Gov't Mulea tai ZZ Toppia puistobluesiin.
 
zekeode
24.03.2010 23:43:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon kyllä kuunnellu noita muitakin aikaisemmin, ja mikään baariblues osasto ei paljoa nappaa. Eipä ZZ Top omaan Top-30 blueslistaankaan mahdu. Lähinnä ZZ Topin näkeminen sisältyy listaan "pakko nähdä, kun on vielä mahdollisuus".
 
Jos olisin vastuussa kiinnityksistä, niin mielummin ottaisin erilaisia artisteja tuonne. Nyt on kiva istua tuntitolkulla kuuntelemassa samaa veivausta. Toki piknik-kansalle tuo lista varmasti uppoaa.
Euphonium
25.03.2010 08:09:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zekeode: Oon kyllä kuunnellu noita muitakin aikaisemmin, ja mikään baariblues osasto ei paljoa nappaa. Eipä ZZ Top omaan Top-30 blueslistaankaan mahdu. Lähinnä ZZ Topin näkeminen sisältyy listaan "pakko nähdä, kun on vielä mahdollisuus".
 
Jos olisin vastuussa kiinnityksistä, niin mielummin ottaisin erilaisia artisteja tuonne. Nyt on kiva istua tuntitolkulla kuuntelemassa samaa veivausta. Toki piknik-kansalle tuo lista varmasti uppoaa.

 
ZZ Top ei soita bluesia vaan bluesrockia ja erilaisia artisteja löytyy varmasti myös bluesin piiristä. Rockia kyllä kuulee Suomessa riittävästi muissa tilaisuuksissa.
 
weelie
25.03.2010 09:39:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua yleensä häiritsee se että blues on yleisen mielikuvan mukaan vain sähkökitaravetoista musiikkia. Ja silloinkin jotain muuta kuin tanssimusiikkia. Eli blues tarkoittaa pitkiä kitarasooloja.
 
http://pickingjjcale.blogspot.com/
blaekie
25.03.2010 10:04:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

weelie: .... Eli blues tarkoittaa pitkiä kitarasooloja.
 
Älä ny sekoita bluessia ja jaskaan/progeen, joissa perinteisesti ikuisuuden kestäviä sooloja. Eli en nyt sanois että on kovin yleinen
käsitys.
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
asshole from el paso
07.05.2010 13:06:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DoThePop: Todella hienoa että ZZ Top tulee taas Puistobluesiin. Mukava nähdä bändi pitkästä aikaa taas livenä.
 
Milloinkohan muuten julkaistaan loput esiintyjät? Turha kait toivoa että Derek Trucks olisi siinä listassa mukana...

 
Just joo, ois hienoo nähdä mies ja kitara elävänä. Niin on mies vähäeleinen ja keppi kädessä syntynyt, että voi mahoton.
 
kimizu
02.07.2010 17:49:09 (muokattu 02.07.2010 18:03:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit: menikin lippu alta minuutin, ei mitään siis....
 
"Its a matter of taste. Taste is a matter of personality. There is bad taste and my taste, which is good off course..."
antnis
03.07.2010 22:23:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perkeleen kova keikka!
 
tono
03.07.2010 22:38:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä ja kovaa menoa myös muiltakin bändeiltä.
 
Käsi kädessä nuotin vieressä...
Veikko
04.07.2010 00:11:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paskan maku jäi suuhun, taakse ei kuulunut oikeestaan mitään.
 
Mr. Treehorn treats objects like women, man - The Dude
A.Starving
04.07.2010 05:24:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikko: Paskan maku jäi suuhun, taakse ei kuulunut oikeestaan mitään.
 
Byhahaaa!
Olisit tullut edemmäksi, kovin keikka ikinä!
 
"Ah, fuck it, Dude. Let's go bowling."
blues guitar
04.07.2010 08:38:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A.Starving: Byhahaaa!
Olisit tullut edemmäksi, kovin keikka ikinä!

 
Kaikkihan ei tietenkään mahdu eturiviin :( Itseni järjestin sinne :)
Mutta aivan Mahtavan keikan veti Texasin partasuut ja tulihan siellä pari cover biisiäkin. Hey Joe ja Rock me Baby.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
KooAa
04.07.2010 11:56:38 (muokattu 04.07.2010 11:57:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikil o käet pystyssä...mua nuo yleisönkosiskelut ole ikuna napanneet mut jos porukka diggailee niin ei kai siinä mitä.
 
Paska keli, paskaa musaa ja ei juuri ketään paikalla :)
http://www.elisanet.fi/koolaiha//Pictures/PuistoBlues_Cotton.jpg
 
Allelasku
Antti Salonen
04.07.2010 15:10:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eddie Cottonin bändi oli tosiaan aika kova - sitä aikaisemmin soittaneet oma porukkamme missasi. Teksasin vaarit olivat hyvällä tuulella ja keikka oli muutenkin hieno - Sää ei ainakaan ollut esteenä. Toisaalta sekin on todettavaa, että soitto on nykyään aika väsynyttä. Varsinkin nopeammissa biiseissä rytmisektio hapuili aika pahasti. Paha sanoa mikä mättää kun äijät näyttäisivät nauttivan tekemisestään, eikä 60 kai ole blues-miehille ikä eikä mikään...
 
Linkin takana on jokunen ottamani eturivistä ottamani kuva:
 
http://people.fishpool.fi/~as/pics/2010-07-03-PuistoBlues/
 
Arabian Lauri
05.07.2010 00:23:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikko: Paskan maku jäi suuhun, taakse ei kuulunut oikeestaan mitään.
 
Joo, tuuli vei diskantit, juomateltan takanurkan kohdalla olin ihan kelin armoilla... Hyvä keikka oli!
 
Sen jälkeen on helppoa kun ensin selvittää mitä haluaa
blackadder73
05.07.2010 16:30:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

plussaa:
- Eddie Cottonin setti
- aurinkoinen keli ja yleisö, siistiä bluessia taas kerran...
 
miinusta:
- Topin setin aikana äänet hukassa, diskantit ties missä, varmaan vasta tulossa texasin suuntalta jälkitoimituksena...
- kaljateltat plokkaamassa puolet "eturivistä"
- rihkamakauppiaat suoraan lavan edessä ylärinteessä parhaalla piknik-vilttipaikalla
- tilaisuuden päätyttyä auto- ja jalankulkuliikenne heti portilta samalla kapealla kulkutiellä, jolla tilataksit valmiiksi poikittain tiellä... -> jospa taksit eivät saisi tulla terveyskeskusta pidemmälle ja autolla portille ajavat saisivat lähteä vasta > kolmen vartin päästä viimeisen setin päättymisestä...
 
"uusiojäsen"
peetee
05.07.2010 20:36:02 (muokattu 08.07.2010 23:42:22)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Raportti pääkonsertista ja liuta kuvia:
 
http://www.blues-finland.com/articl … /puistoblues_paakonsertti_2010.html
 
Ja vielä jorinat blueskadulta ja klubeilta + lisää kuvia:
 
http://www.blues-finland.com/articl … stoblues_blueskatu_klubit_2010.html
 
DoThePop
05.07.2010 21:07:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todella hienosti sujunut viikonloppu takana. Hyvät esiintyjät ja keli kruunasi Puistobluesin lauantaina. ZZ Top on kyllä edelleen yksi parhaista!
 
National Rifle Association
PIM
06.07.2010 12:06:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliko tällä Cottonilla yhtään omaa biisiä setissä? Mua ainakin alko nyppiin jo parin ekan biisin jälkeen toi coverband meininki ettei edes ilmeisesti muuten ansiokas soitanta jaksanut kiinnostaa sitten yhtään saatika nostaa fiilistä kyllä yhtään plussan puolelle.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «