Aihe: Yhden hitin ihmeet
1 2 3 4 57 8 9 10 1134 35 36 37 38
Jii
14.06.2005 22:58:03
Limahl: Only For Love

Olihan sillä se "Neverending Story", jos oikein muistan. Kahden hitin (?) ihme.
Birth, copulation and death. Is this your life?
Silvio Dante
14.06.2005 23:37:45 (muokattu 14.06.2005 23:39:24)
Varsinaisia megahittejä;)

Niin eihän noi mitään megahittejä kai ole mutta otetaan tähän kuitenkin parin Stone Temple Pilots albumin myyntilukemat tuolta ameriikan mantereelta:

Core - 8 milj.
Purple - 6 milj.

Aika paljon vaikka ei oo megahittejä...
Aijai!
Mage
15.06.2005 08:22:20
Pari Vanhempaa tuotosta kotimaasta:

Wolde Waldermar Punnala - Naulaan ja naputan
Andy (& islanders) Farmer John

Wolde ei tainnut tehdä muuta kuin tuon singlen Antti "Andy" Einiöltä taisi tulla jotain muutakin mutta tuskin Hittejä

Ja joko Kaoman Lambada on kerrottu?
''Teach my children to love! They'll learn to hate on their own.'' -David Allan Coe
Bee-äf
15.06.2005 09:08:17
Tarkkuutta!

Tuota mun bändikin jaksaa mulle tulkuttaa.
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
tigrushka
15.06.2005 09:27:43
Pari Vanhempaa tuotosta kotimaasta:

Wolde Waldermar Punnala - Naulaan ja naputan
Andy (& islanders) Farmer John

Markku Karjalainen: Läähätän ja läkähdyn
Markus: Jos vielä oot vapaa
Bamberos: Tule kanssani kylpyyn
I got stripes ^..^
tuomo
15.06.2005 09:31:37

Loistava biisi, Cat Stevens -cover.

Eikös tämän hittikoverin levyttänyt kuiteskin Extreme eikä Mr. Big.

En huomannu mainittiinko jo mutta

Stiltskin - Inside
Bablylon Zoo - Space Man

T.
Silvio Dante
15.06.2005 10:10:06
Eikös tämän hittikoverin levyttänyt kuiteskin Extreme eikä Mr. Big.

Kyl se oli Mr.Big kun sen Wild Worldin levytti. Extreme vastasi tsipaleesta nimeltä More Than Words. Samaa koulukuntaa, sen unplugged-boomin myötä menestyneitä leirinuotiorallatuksia. Oliks noita muitakin tuohon maailmanaikaan?
Aijai!
Avaruusmies
15.06.2005 10:42:57
Lieneeköhän sellaisia kuin yhden hitin ihmeitä! Jos artisti tekee levyn, joku sen ostaa ja saattaa pitää useammastakin kappaleesta. Jos sama artisti tekee toisen, jopa kolmannen levyn, hittejä on paljon. Se, että soiko piisi radiossa, ei mielestäni ole mittari hitteydelle.

Tietenkin on oikeita yhden hitin ihmeitä, kuten Apua Aasiaan tms. yhden piisin projektiluontoiset sinkut, mutta silloin puhutaan hieman eri asiasta kaikenkaikkiaan.
SSilver
15.06.2005 14:59:55
Alien Ant Farm - Smooth Criminal

Eipä ole tuostakaan bändistä kuulunut. Korjatkaa jos olen väärässä tai bannikaa jos on jo mainittu aikaisemmin. Tai jos biisi/esittäjä on väärä, niin...
Plussasi. Bella Italia #4
Skebameizi
15.06.2005 15:45:41

Eikös Dr. Bombaylla ollut toinenkin hitti, SOS tms?
Swan
15.06.2005 15:51:48
Eikös Dr. Bombaylla ollut toinenkin hitti, SOS tms?

S.O.S. (The Tiger Took My Family) oli kyllä joo. Rice & Curry sekä Girlie Girlie viettivät myös oman aikansa Nordic Top 5:ssä.
Valokaari
15.06.2005 16:04:06 (muokattu 15.06.2005 16:58:21)

Joitakin mieleentulleita one-hit-wondereita eri vuosikymmeniltä:
- Sailor / A Glass of Champagne
- Mungo Jerry / In the Summertime
- Dexy's Midnight Runners / Come on Eileen
- Laid Back / Bakerman
- Bronski Beat / Smalltown Boy
- Taco / Puttin' on the Ritz
- Frankie Goes to Hollywood / Relax
- Henry Mancini / Pink Panther Theme
- Doctor and the Medics / Spirit in the Sky
- Right Said Fred / I´m Too Sexy
- A-ha / Take On Me
- Bobby McFerrin / Don´t Worry Be Happy
- Rolling Stones / Satisfaction
- Shocking Blue / Venus
- Barry Sadler / The Ballad of the Green Berets
- Boomtown Rats / I Don´t Like Mondays
- The Buggles / Video Killed the Radio Star (eikös joku suomalainen bändi ole hiljattain tehnyt tästä coverin?)
- Knack / My Sharona
- Lou Beca / Mambo No. 5
Rok rok.
Järvihirviö
15.06.2005 16:05:27
Alien Ant Farm - Smooth Criminal

Eipä ole tuostakaan bändistä kuulunut. Korjatkaa jos olen väärässä tai bannikaa jos on jo mainittu aikaisemmin. Tai jos biisi/esittäjä on väärä, niin...

Oli niillä toinenkin hitti. Musavideossa tykkäsivät hyppiä leffateatterin seinäkankaasta elokuviin sisään.
Swan
15.06.2005 16:07:16
Joitakin mieleentulleita tähdenlentoja eri vuosikymmeniltä:

- Laid Back / Bakerman
- A-ha / Take On Me
- Rolling Stones / Satisfaction

Tuotaa..? :)
Valokaari
15.06.2005 16:19:31 (muokattu 15.06.2005 16:20:05)

Tuotaa..? :)

Niin? Laid Back oli/on? tanskalainen pumppu, jonka suurimmaksi hitiksi tuo jäi joskus 80-luvun alkupuolella.

A-Ha taas oli norjalainen poppiyhtye, jonka hittibiisissä oli hauska sarjakuvakuvitus, peräisin jostakin 80-luvun puolivälistä. On siis Norjassa osattu tehdä muutakin kuin kirkonpolttometallia.

Rolling Stones oli 60-luvulla Keith Richardsin ja Mick Jaggerin johtama rockbändi, jonka jotkut uskoivat nousevan suosiossa jopa Beatlesien tasolle. Mutta siihen aikaanhan oli tapana verrata kaikkia yhtyeitä Beatleseihin; mainittakoon että yhtyeen liideri John Lennon muuten vertasi yhtyettään Jeesukseen.
Tältä Jeesukselta minulle ei valitettavasti tule mieleen yhtään kappaletta, vaikka muuten olen hänestä kuullutkin puhuttavan. Ehkä hän sitten tuli kuuluisaksi jollakin muulla alalla kuin musiikissa?
Rok rok.
gandar
15.06.2005 16:20:57 (muokattu 15.06.2005 16:22:01)
Henry Mancini / Pink Panther Theme

Mancinilta noita tunnetumpia hittejä ovat mm. Peter Gunn Theme, Baby Elephant Walk ja Moon River (elokuvasta Breakfast at Tiffany's) ja onpa herralla erinomaisia vähemmänkin tunnettuja veisuja.
Ceci n'est pas une signature
Swan
15.06.2005 16:26:31
Niin? Laid Back oli/on? tanskalainen pumppu, jonka suurimmaksi hitiksi tuo jäi joskus 80-luvun alkupuolella.

Tulee mieleen Sunshine Reggae saman tien.

A-Ha taas oli norjalainen poppiyhtye, jonka hittibiisissä oli hauska sarjakuvakuvitus, peräisin jostakin 80-luvun puolivälistä. On siis Norjassa osattu tehdä muutakin kuin kirkonpolttometallia.

Teki comebackin tässä joskus kappaleella Summer Moved On, aika reippaan linjanmuutoksen kera.

Rolling Stones oli 60-luvulla Keith Richardsin ja Mick Jaggerin johtama rockbändi, jonka jotkut uskoivat nousevan suosiossa jopa Beatlesien tasolle. Mutta siihen aikaanhan oli tapana verrata kaikkia yhtyeitä Beatleseihin; mainittakoon että yhtyeen liideri John Lennon muuten vertasi yhtyettään Jeesukseen.
Tältä Jeesukselta minulle ei valitettavasti tule mieleen yhtään kappaletta, vaikka muuten olen hänestä kuullutkin puhuttavan. Ehkä hän sitten tuli kuuluisaksi jollakin muulla alalla kuin musiikissa?

HOho.
Valokaari
15.06.2005 16:40:18

Mancinilta noita tunnetumpia hittejä ovat mm. Peter Gunn Theme, Baby Elephant Walk ja Moon River (elokuvasta Breakfast at Tiffany's) ja onpa herralla erinomaisia vähemmänkin tunnettuja veisuja.

Alun perin mulla olikin joku kommentti tuosta. Tarkoitin siis että vaikka herralla onkin paljon muuta tuotantoa, niin Vaaleanpunaisen Pantterin tunnari jäi hänen ainoaksi ykköshitikseen. Luin tuon joskus Jake Nymanin 60-luvun hittejä käsittelevästä kirjasta.
Niin ja lainasin tuon kirjan lukemisen jälkeen myös Mancinin levyn kirjastosta. Kyl mää tykkäsin. Pitäis vissiin ihan ostaa se.
Rok rok.
Ukko
15.06.2005 16:44:56

- Sailor / A Glass of Champagne
- Mungo Jerry / In the Summertime
- - A-ha / Take On Me
- - Rolling Stones / Satisfaction
- Shocking Blue / Venus

Nämä siis ovat niitä yhden hitin ihmeitä. Etenkin toiseksi viimeinen. Näin sitä oppii aina uutta :/
Valokaari
15.06.2005 16:54:07

Tulee mieleen Sunshine Reggae saman tien.

Joo, mulla olikin käsitys että niillä on muitakin pienempiä hittejä. Tai ehkä tuo mainitsemani biisi on just sellainen pienempi hitti? On vain niin vahva mielikuva tuon kappaleen videosta, jossa bändi hyppää lentokoneesta - saksalainen Viva ainakin pyöritti sitä videota useampaankin otteeseen vielä silloin kun telkkaria katselin, eli joskus kymmenisen vuotta sitten. Mainitsinkohan muuten edes sen biisin nimen oikein..?
Rok rok.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)