Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Esiintyminen "koskettavissa" tilaisuuksissa
1 2
Dolmo
30.03.2005 19:48:15 (muokattu 30.03.2005 19:49:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko joutunut esiintymään "koskettavissa" tilaisuuksissa, kuten hautajaisissa? Erityisesti läheisten suhteen. Siis jossain läheisen hautajaisissa tms. laulamaan/säestämään ym.
 
Miten selvisit? Tippa tuli linssiin eikä ääntä lähtenyt? Vai pokerina pystyit vetämään?
 
Omakohtaisesti voin sanoa, että olisi pitänyt esiintyä läheisen hautajaisissa. Eihän siitä mitään tullut, joten kieltäydyin myöhemmin ja broidi "pistettiin" sitten laulamaan kunnon itkuvirsi.
 
Itse harjotellessa biisiä tippa tuli väkisin linssiin ja huuli alkoi väpättämään, ajattelin, että kyllä itsehillintä tositilanteessa sitten riittää. Ei, ei olisi onnannut joten passasin täysin.
 
Broidi sitten hoiti homman kotiin, hienosti.
 
Edit: Kirotusvireitä
 
...And Justice For All
30.03.2005 19:50:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mummon hautajaistilaisuudessa meillä soitin.
Kyllä pysy pokeri, olihan se kunnia, soittaa mummolle viimeisen kerran.
 
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
Dolmo
30.03.2005 19:51:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mummon hautajaistilaisuudessa meillä soitin.
Kyllä pysy pokeri, olihan se kunnia, soittaa mummolle viimeisen kerran.

 
Olen sitten herkkänahkaista sorttia ;)
 
Siis oikeasti.
 
...And Justice For All
30.03.2005 19:53:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen sitten herkkänahkaista sorttia ;)
Siis oikeasti.

 
Ei siinä mitään hävettävää ole.
Mä olin pokerina kyllä hautajaisissa ja ennen mummon kuolemaa (syöpä)
Mutta kun mentiin kattoon sitä just kuoleman jälkeen kun se oli huoneessa vielä niin sillon meni kyllä pokerinaama pois.
 
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
sellisti
30.03.2005 19:59:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen minäkin soittanut molempien vaarieni siunaustilaisuudessa. Itse soittohetkellä ei ole tehnyt tiukkaa, vaikka muuten onkin ollut tunteet aika pinnassa. Laulamista en ole kokeillut, se on varmaan vaikeampaa.
 
Music: A complex organization of sounds that is set down by the composer, incorrectly interpreted by the conductor, who is ignored by the musicians, the result of which is ignored by the audience.
Mr.Babbit
30.03.2005 21:03:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä jouduin videokuvaamaan läheisen hautajaiset. se aivan järkyttävän kamalaa, kuvata itkeviä sukulaisia, kun itselläkin oli jatkuvasti tippa linssissä.
ei varmaan esiintyminenkään sujuisi.
 
Fuzzy Boner
30.03.2005 21:59:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lauantaina pitäis mennä soittamaan yks biisi työtoverini/ystäväni hautajaisiin.
 
Olet kirjoittanut keskusteluun 7581 kirjoitusta
miccomalliton
30.03.2005 22:16:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei onnistuis multa. Tämä isomies itkee läheisten hautajaisissa. Varsinkin setäni hautajaisissa kun kuoli turhan nuorena. Ja vielä joulukuusta oli hakemassa. Sille reissulle jäi...
Siellä tosin itki kaikki. Jopa ne jotka "ei itke".
Oli aika hyvä joulu FIIWIS....
 
"Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150 kalamies#24 >-)))>
baron
31.03.2005 00:00:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lauantaina pitäis mennä soittamaan yks biisi työtoverini/ystäväni hautajaisiin.
 
Jos osaa soittaa, niin ainaskin mun mielestä mieluummin soittoa kuin puhe.
 
The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry
LNA
31.03.2005 09:39:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lauloimme äitini kanssa kauniin dueton äänet väreillen Isäpuoleni lähdettyä.
 
Hitto se oli kuin oma isä.. Syöpä on kyllä maailman paskin keksintö.
 
Mut tosiaan: jostain me kumpikin äidin kanssa saatiin ammennettua itseemme se voima, ettei kummankaan ääni ihan täysin särkynyt, vaikka oltiin surtu ja oltu itkuisia jo monta aikaa ja pillitetty hautajaispäivä täyttä päätä..
 
Älkää tupakoiko! Keuhkosyöpä voi viedä teidät rakkaimmiltanne.
 
You have 13 hours in which to solve this Labyrinth..
lxi
31.03.2005 10:29:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alun perin suunnittelin esittäväni yhden kappaleen isän muistotilaisuudessa viime keväänä. Lopulta peruin suunnitelmani. Näin jälkeenpäin harmittaa ja hävettää.
 
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
Tellervo
31.03.2005 10:35:18 (muokattu 31.03.2005 10:36:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minua pyydettiin kerran laulamaan itselleni tuntemattoman ihmisen hautajaisiin. Juttu oli vain niin, että vainaja oli kolarissa kuollut nuori äiti jolta jäi kaksi pientä lasta, ja oma äitini oli kuollut vasta. En pystynyt. Siitä ei olisi tullut yhtään mitään.
 
En olisi ikinä voinut kuvitellakaan esittäväni yhtään mitään oman äitini häissä. Hädin tuskin pysyin edes ylipäätään olemaan siellä hajoamatta.
 
Häissä sitä vastoin olen esiintynyt, ja vieläpä omien ystävieni. Sekin on liikuttavaa ja voi huuli väpättää, mutta sen kestää.
 
Minimumo.
"Jos paremmuusjärjestykseen laittaminen on elämän sisältö, niin kannattanee siirtyä esim. urheilun puolelle.
Siellä se on yleisempää, taiteen suhteen se on vain typerää." - Fortune
leka
31.03.2005 10:41:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka kuulostaa julmalta, niin hyvä vinkki on ajatella jotain aivan muuta esiintyessä liikuttavassa tilanteessa. Niin saa pidetyksi suurimman osan tunteista hallittuina...
 
JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT!
Tupuna
31.03.2005 10:44:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen laulanut sekä häissä että hautajaisissa, en tosin ole tuntenut hääparia tai vainajaa. Ihan hyvä näin, koska oman sukulaisen/läheisen/ystävän hautajaisissa en voisi esiintyä... voisi olla aika rankkaa olla itkemättä samalla, itkupilli kun olen.
 
Jos omista vanhemmistani jompikumpi kuolisi lähiaikoina, voisin kuitenkin harkita soittavani muistotilaisuudessa pianoa. Se olisi kiitos siitä, että he ovat antaneet minulle mahdollisuuden ja resurssit harrastaa musiikkia. Toivottavasti kumpikaan ei kuitenkaan kuole lähiaikoina, huhhuh kun ajatteleekin.
 
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
tanjuli
31.03.2005 13:10:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

soittaminen onnistuu, laulaessa iskee käheä päärekisteri ja kontrollointiin suostumaton hengitys, joten ihan turha yrittääkään mitään korkeamman tasoista taidetta siinä tilanteessa. oon hautajaisissa laulaessa yrittänyt luottaa siihen vanhaan itkuvirsiperinteeseen - laulaja pukee sanoiksi koko yhteisen suruntunteen, jolloin kaunolaulu olisi suorastaan loukkaus. monet omaiset ovat sanoneet, että parempi liikuttuneena ja "kauhean" kuuloisesti kuin hyvällä saundilla muut asiat mielessä. riippuu tietenkin kappaleesta, jotain rydmanin niin kaunis on maata ei voi ehkä hirveen itkuisena vetää (paitti sitä biisiä en suostu muutenkaan laulamaan), mutta johonkin löytyn biiseihin semmoinen karheampi saundi enemmän kuin paikallaan.
 
häät on kyllä kans paha. yleensä kavereille sanon suoraan, jos pyytävät johonkin tommoseen, että tilanne tulee olemaan mulle niin koskettava että jos pyydätte mua sinne töihin niin omalla vastuulla :)
 
[i hear voices but at least they're on tune]
Dolmo
31.03.2005 15:02:50 (muokattu 31.03.2005 15:05:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittaminen tosiaan, näin itse ajatellen voisi olla helpompaa.
 
Periaatteessa joskus toivoo, että voisi "kovettaa" tunteensa tuonne pinnan alle jotta ei koituisi "fyysisiä ilmiöitä." Se helpottaisi tietenkin itse esiintymistä.
 
Toisaalta itsestäni ei ole siihen "miehet ei itke" - periaatteen kannattajaksi. Pakko myöntää vaikka kirpasee.
 
Vaikka kuulostaa julmalta, niin hyvä vinkki on ajatella jotain aivan muuta esiintyessä liikuttavassa tilanteessa. Niin saa pidetyksi suurimman osan tunteista hallittuina...
 
Edit:Tästä täytyy sanoa, että eräässä tilanteessa piti siellä hoidella sellaisia "peruskäytännönjutskia." Jotenkin siinä ei sitten voinut tippalinssissä koko ajan viipotella niin aloin viemään ajatuksia jonnekin aivan muualle; Quake2-peliin. Kumma kyllä toimi, mutta kun palasi takaisin maan pinnalle niin auta armias.
 
baron
31.03.2005 15:20:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hautajaisissa tunteitten näyttäminen on täysin soveliasta ja sallittua.
Kuitenkin käytännön tekniset asiatkin pitää saada hoidettua ja siksi hetkeksi voi psyykata itseään millä tahansa.
 
The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry
Tellervo
31.03.2005 15:39:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Periaatteessa joskus toivoo, että voisi "kovettaa" tunteensa tuonne pinnan alle jotta ei koituisi "fyysisiä ilmiöitä." Se helpottaisi tietenkin itse esiintymistä.
 
Mulla taas tuo ei onnistu, koska jos kovetan itseni niin olo vaan pahenee. Siksi en halua edes yrittää moista. Mieluummin menen hautajaisiin itkemään kuin yrittämään olla itkemättä.
 
Minimumo.
"Jos paremmuusjärjestykseen laittaminen on elämän sisältö, niin kannattanee siirtyä esim. urheilun puolelle.
Siellä se on yleisempää, taiteen suhteen se on vain typerää." - Fortune
Kassu
31.03.2005 19:00:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olin pokerina kyllä hautajaisissa ja ennen mummon kuolemaa (syöpä)
 
Rankka jätkä jos ei edes lähisukulaisen kuolema sureta.
 
Itse itkin kun koiramme kuoli. En kai siis ole rankka.
 
...And Justice For All
31.03.2005 19:01:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rankka jätkä jos ei edes lähisukulaisen kuolema sureta.
 
Itse itkin kun koiramme kuoli. En kai siis ole rankka.

 
Älä käsitä väärin, suretti se ja kovasti.
En vaan oo semmosta tyyppiä jotka itkee hirveesti suruun.
 
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «