Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ravintolamuusikot
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Neljä Ruuvia
30.05.2005 14:48:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän tuo kertaluontoisena järjestelynä ole mitenkään mahdoton, mutta aika uskomattomalta tuntuu, että näin olisi ollut kahden tai kolmen viikon ajan joka ilta, kuten tuossa "Jon Lordin" viestissä tunnuttiin vihjaavan. Vaikea uskoa myös, että 8 tai 9 viikkoa oltaisiin painettu keikkaa ilman vapaailtoja (ainakaan 80- ja 90-luvulla), mutta mikäpäs minä olen väittämään. Kiva jos on keikat pyöriny.
 
Tää mullakin niinku pisti silmään.
Sen voi sanoa että se ei ainakaan kovin yleistä ollut.
 
Neljä Ruuvia
30.05.2005 14:52:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Miks? Hypoteettinen tilanne, eli jos meidän bändin pitää taipua kahteen tilaisuuteen samana päivänä, niin kaksien kamojen ansiosta (jotka meillä siis on) tuo onnistuu ihan hyvin. Musta toi ei vaikuta mitenkään kummalliselta hommalta, tietty syöhän se miestä, mutta sehän on humppahommien ominaispiirre.

 
Nythän oli kysymys turvekeikkailusta :-)
 
Kyllä mä oon vetäny poppipuolen keikkoja vissiin neljäkin päivässä. Eihän siihen tarvii ku hyvän organisaation. Ja sopivat välimatkat.
 
jon lord
30.05.2005 15:04:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä sitä vaan tehtiin vaikka tuntuu uskomattomalta. Tosin kamat oli valmiina, ainoastaan kiipparit roudattiin mukana.Se oli just niinkun joku sanoi, että päivätanssit esim. Merihovissa tai Maestrossa ja ilta esim. Seurahovissa Porvoossa mutta oli vintti pimeenä niitten jaksojen jälkeen.mutta silloin vielä oli töitä sen kun teki. Näitä tiukempia jaksoja oli vuodessa ehkä 2-3. Muuten tehtiin 5-6 päivää viikossa ja kaksi tai kolme viikkoa kesälomaa.
 
mack the knife
30.05.2005 15:11:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä sitä vaan tehtiin vaikka tuntuu uskomattomalta. Tosin kamat oli valmiina, ainoastaan kiipparit roudattiin mukana.Se oli just niinkun joku sanoi, että päivätanssit esim. Merihovissa tai Maestrossa ja ilta esim. Seurahovissa Porvoossa mutta oli vintti pimeenä niitten jaksojen jälkeen.mutta silloin vielä oli töitä sen kun teki. Näitä tiukempia jaksoja oli vuodessa ehkä 2-3. Muuten tehtiin 5-6 päivää viikossa ja kaksi tai kolme viikkoa kesälomaa.
 
Kylläpä on ollu tahti. En muista kyllä minäkään, että olis tarvinnu noin rankkaa tehdä kuin omaa ahneuttaan. Maestrossa joskus vedettiin triolla päivätanssit ja illaksi tuli joku neljänneksi, että vedettiin vielä ilta perään. Nimeä vain piti vaihtaa ja vaatteita. Kiippari veti joskus vielä kabinetissa iltakeikan jälkeen yksin 1,5 tuntia.
Kesälomista ei kyllä ollu koskaan tietoakaan muuten kuin niin, että ei saanu kalenteria täytettyä jostain kohtaa kesästä. Palkattomana sitten oltiin "lomalla".
Ei niitä päivätansseja ole enää missään ammattilaisten soittamana. Joku Erkki ja Huhhahhei siellä aina soittaa palkkana satanen jaettuna kolmella. En tiedä ainakaan nyt just ensimmäistäkään. Vanhallakin on levyt iltaan asti.
 
Kansan koti, kotiko? Hällä väliä, tico tico...
PL
30.05.2005 15:17:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä??
 
Eikös "Hämikselläkään" ole enää päivätansseja ??
 
mack the knife
30.05.2005 15:17:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan Jokisen Asko, entinen laulaja/trumpetinomistaja vielä Polarilla hommissa?
 
Miksei olis. Ei se sieltä mihinkään lähde kulumallakaan. "Silviisii".
On kuulemma kova myyjä muiden firman ihmisten mielestä.
Ja tietokoneen käyttö hanskassa viimeisen päälle... :)
 
Kansan koti, kotiko? Hällä väliä, tico tico...
mack the knife
30.05.2005 15:19:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä??
 
Eikös "Hämikselläkään" ole enää päivätansseja ??

 
On siellä, mutta mähän laitoin, että ketkä niissä soittaa. Onhan muissakin osakunnissa päivätansseja, mutta omat hanuristit niillä on siellä. Yritin myydä Hämikselle keikkaa, oltas turskutettu humppaa duolla, konekomppi, haitari ja kitara. Pyysin 250€.
"Voi jumalauta, sillä rahallahan myö suahaan koko kuukauven orkesterit maksettua!"
 
Kansan koti, kotiko? Hällä väliä, tico tico...
PL
30.05.2005 15:23:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sopivat välimatkat.
 
Ei onnistunut ainakaan Lidon myymillä keikoilla, kun piti olla vähintään 300 km peräkkäisten keikkojen väli. Limu ja tenuvetoja oli kyllä samana päivänä useinkin. Ja sitten jotain tavaratalovetoja.
 
PL
30.05.2005 15:25:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On siellä, mutta mähän laitoin, että ketkä niissä soittaa. Onhan muissakin osakunnissa päivätansseja, mutta omat hanuristit niillä on siellä. Yritin myydä Hämikselle keikkaa, oltas turskutettu humppaa duolla, konekomppi, haitari ja kitara. Pyysin 250€.
"Voi jumalauta, sillä rahallahan myö suahaan koko kuukauven orkesterit maksettua!"

 
Ei kait enää se sama partio, jonka soittajat olivat eläkkeellä jo 80-luvulla
 
kitransoittja
30.05.2005 15:40:57 (muokattu 30.05.2005 15:41:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.musicfinland.com/sml/sopimukset_ja_tariffit.html
 
http://www.musicfinland.com/sml/tyosopimus.html
 
Neljä Ruuvia
30.05.2005 15:44:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.musicfinland.com/sml/sopimukset_ja_tariffit.html
 
http://www.musicfinland.com/sml/tyosopimus.html

 
Ja?
 
Neljä Ruuvia
30.05.2005 15:45:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei onnistunut ainakaan Lidon myymillä keikoilla, kun piti olla vähintään 300 km peräkkäisten keikkojen väli. Limu ja tenuvetoja oli kyllä samana päivänä useinkin. Ja sitten jotain tavaratalovetoja.
 
Juhannuksena on motivaattoria enemmän pelissä.Sillon kerkee vähän kauemmaskin.
 
kitransoittja
30.05.2005 15:47:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja?
 
Ja?
 
PL
30.05.2005 15:47:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhannuksena on motivaattoria enemmän pelissä.Sillon kerkee vähän kauemmaskin.
 
Niin, helikopterilla tai lentokoneella. Ikivanhalla keikkabussilla voi olla vaikeaa päästä sille ensimmäisellekkin paikalle.
 
sirdickyj
30.05.2005 16:54:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nythän oli kysymys turvekeikkailusta :-)
 
Mitä sitten? Turvejätkäthän just voi noita vetääkkin, rokkipojille ei edes tommosta määrää hommia ole tyrkyllä. Yhtäkaikki, omaa ahneuttaanhan nuo on tommosen keikkamäärän vastaanottaneet.
 
Kyllä mä oon vetäny poppipuolen keikkoja vissiin neljäkin päivässä. Eihän siihen tarvii ku hyvän organisaation. Ja sopivat välimatkat.
 
Jep, ja piopparihan ei vedä 4x45+1x35min. Kuulemma yks hutturumpali oli niin fiilisjätkä, että alkoi purkaa settiä vikan setin puolvälissä, ja biisit piti olla sillee, että loppua kohden tomeja ei tarvittu, sit komppipeltiä jne.
 
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Neljä Ruuvia
30.05.2005 17:22:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja?
 
Mitä noilla liksalistoilla haluat meille kertoo???
Ne on ihan paskat liksat :-)
 
uruttaja
31.05.2005 09:40:24 (muokattu 31.05.2005 10:04:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä noilla liksalistoilla haluat meille kertoo???
Ne on ihan paskat liksat :-)

 
Ai niin, täällä on tämmönen thread. Meitsi kun on niin yksisilmäinen että olen ollut tanssimusassa jo kuukausia.
 
Luin tuota alkupäätä läpi ja siellähän olin meiskannut siitä verottajan tulkinnasta. Voi olla että olen juuttunut 90-luvulle, silloin ainakin meidän musiikkoalalle perustettu Kommandiittiyhtiö ohitettiin verotuksessa, vaikka meillä oli ulkopuolisia työntekijöitä. Olen siis maksanut mätkyjä aika paljon. Onneksi sitä velkaa ei enää ole. Tarkoitus ei ollut pullistella tai provota, mulle vaan kävi niin ja monelle muulle.
 
Ajat ovat toivottavasti muuttuneet.
 
Kyllä 90-luvun lopulla vielä tehtiin 7 päivää viikossa tai 31 keikkaa kuukaudessa niin että heilahti ja monesti vuodessa. Nyt en ole enää niin virkeä-
 
Tuostahan on väännetty tuosta liksasta jo talvella. Joku tekee, joku ei.
 
baron
31.05.2005 09:59:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miulla on ollut tuollainen yhden rokkicoverpumpunkin kanssa. Päivällä ensin Rajamäellä keikka jonkun tapahtuman yhteydessä ulkona ja illalla Hyvinkäällä sitten paarissa. Olin iloinen kaksista passokamoista. Vähän väsytti yällä kun roudattiin putkeen ne kahdet kamat talteen sitten. Joo, tuskin liittyy, sori.
 
Mulla oli viime lauantaina humppakeikka Porvoossa klo 16-20 ja rokkikeikka Helsingissä 22.30-1.15.
 
Kivaahan se vaan oli, smokki vaihdettiin retkuihin ja Yamaha Nordiin.
 
"sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän"
Mikael
31.05.2005 13:29:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivaahan se vaan oli, smokki vaihdettiin retkuihin ja Yamaha Nordiin.
 
Eikse ookkaa enää NE?
 
"Vire on vain suositus, ei pakko" -Juzzu-
baron
31.05.2005 13:51:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikse ookkaa enää NE?
 
Siis pitääkö sanoa "niihin"?
 
"sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «