Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kipeitä lastenlauluja tyyliin Omituisten otusten kerho
1 2 3 4 5
Zed
26.12.2004 13:07:37 (muokattu 26.12.2004 13:08:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoa että Pellonpään kasettia löytyy muiltakin. Hyviä biisejähän siinä on, ja noitahan voi pelihousujaan repimättä kuunnella myöhemmälläkin iällä. Seppo Sekopää löytyy soittolistastakin.
 
E: Muslimisuomea.
 
"Ketä -sanaa käyttää väärin pelkästään pennut ja idiootit." -TXT
huilupuilu
26.12.2004 21:42:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisäystä Nalle Luppakorvaan:
 
Hyyvää yötää piltit
nallee silmät suulkee
lapsoosista näkee
nalle monta unta...
 
Mene siinä sitten hyvillä mielin itse nukkumaan.
 
Loppuvuoden oiva flutterzung-harjoite: raparperilirua reilu litra.
Nazareth
26.12.2004 23:20:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisäystä Nalle Luppakorvaan:
 
Hyyvää yötää piltit
nallee silmät suulkee
lapsoosista näkee
nalle monta unta...
 
Mene siinä sitten hyvillä mielin itse nukkumaan.

 
No ei tossa mitään kipeää oo.
 
"Man who buys a drowned cat pays for wet pussy." IMIK #27
Pelsi
27.12.2004 02:50:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei tossa mitään kipeää oo.
 
No ei minustakaan. Kaksimielisyys on kuulijan korvassa.
 
"Bakteerien juhlaa on se: ensin kärpäset tanssii kakassa ja sitten ne lentävät siihen ranskalaisen leipään, bzz. Siinä ei paljon viinit ja juustot auta: alati riippuu ripulikiro Gallian kukon yllä kuin Gordonin miekka!" -Markus Kajo
LNA
27.12.2004 08:59:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hallussani on alkuperäinen kasetti vuodelta '85 "Matti Pellonpää ystävineen - Jurtzantaa" Kyllä, se on lastenlevy.
Tuossa irtoaa euroopan hienoimpiin kuuluneelta näyttelijältä aika kipeätä kamaa. Suosikkini on "Seppo Sekopää":
 
Seppo se on sekopää, pää sekopää
koko sekopäinen pää, Seppo-po-po-po-po-po!
(ja sama takaperoisena)
 
Tunnetuin veto tuolla albumilla lienee tämä Keke Rosberg-renkutus Ke-ke-ke-ke-ke-ke-ke-ke Ruusperi Ruusperi...
F1-maailmanmestari ei kuulemma ollut kovin innoissaan tuosta huomiosta, oisiko peräti jotain oikeusjuttuakin ollut..?

 
Vau. Joku muukin on kuullut. Mielstäni aivan nerokasta työtä niin sanoituksien kuin sävellyksien osalta.
Tuota kasettia on tullut kuunneltua isompanakin tyttönä..
 
Ihmeellisimmät biisit kyseiseltä ovat mielestäni juuri "seppo", se "kameli - älä jätä!" -kipale, "Hajamielisen professorin lehmä-selostus", "Legolandin oma hauva, plastiikkinen koiravauva vs. kulkukoira Musti" sekä "Perperi perperi, oi perperi oliko se Tampere, oliko se liperi, perperi perperi iiih yltäni kaapattiin.. voi voi voi voi...".
 
Suosittelen kaikille aikuisemmallekin korvalle hauskaa musiikista, joka sai ainakin minut lapsena hiljaiseksi auton takapenkillä.
 
You have 13 hours in which to solve this Labyrinth..
HaloOfFlies
27.12.2004 22:18:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"pane sormi sinne mistä eniten kutittaa"
 
Voi hyvä elämä millaisia lauluja lapsille tehdään.
 
Give the monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe
-basistihihhuli-
29.12.2004 00:43:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyh, mulla tuli kyl henkimyksisiä kärsimyksiä jo tän listan lukemisesta...Oon muutenki tällääne sekopää: pari viikkoo sitte kuunneltii musiikin tunnil mikkihiiri merihädässä(älkää kysykö, miksi!!!) Niinhän siinä sitten tietenkin kävi, että ku ilikimöykkyyne peikko tuli kiusaamaa pikku-mikkii nii takapulpetist alko kuuluu hiljaista itkuntuherrusta...
 
Musiikki pelasti mut urheilulta... :P
juhakki
29.12.2004 01:09:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos joku katsoi sen natsidokkarin tänään kolmoselta, niin oli jokseenki outoja lastenlauluja, tai lasten laulamia lauluja..Se oli minusta sairasta..Joku Lynx ja Lamb se duo oli
 
Mä pyydän taivaan valoa, ja tuopin pöytään saan -Juliet Jonesin Sydän
mihi
14.01.2005 19:01:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään tietoo, että mistä näitä klassikoita löytää. esimerkiks se Pellonpään levy. kirjastosta?
 
sellisti
14.01.2005 21:30:05 (muokattu 15.01.2005 21:08:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jänikset maailman kartalle, herra huu, mitäs näitä Maurianteron piisejä olikaan...
 
M.A.:n ja Pedron "Ollaan Eläimiä" -levy on aika rajua meininkiä lastenlauluiksi.
 
Myöskin Marjatta Meritähden "Pikku-Marjan Eläinlauluja" -kokoelmasta löytyvä Otto-pojan kaneista kertova laulu oli tarinaltaan aika tyly; "Oli Otto-pojalla kolme kania. Yksi niistä nuhan sai, siihen tukehtui. Toisen popsi koira kai, kolmas pakoon ui. Nyt ei ole Otolla yhtään kania". Perheen nuorimmainen tuota juuri kuuntelee, saa nähdä milloin alkaa kysellä että miksi niille kaneille kävi niin huonosti...
 
"Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net
Sunna
01.02.2005 21:39:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se Herra Huu biisi on aika raju. Pelkäsin sitä pienenä. Lauletaanko siinä muuten että "luulee et on kummitus lasten suuri kauhistus, vaik on pelkkä turmelus?" Voiko se olla turmelus?
 
-J
01.02.2005 23:14:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Särkänniemen Ipanaariossa soi nonstopina lastenlaulut joita työni puolesta jouduin kaksi kesää kuuntelemaan. Sieltä poimintona erään laulun säkeistö:
 
"Olen porsas nimeltä Pentti,
käyn porsaiden koulua.
Olen porsasta ihan joka ikinen sentti,
maistakaa mua jouluna"
 
Myös "aja hiljaa, isi nyt vain, niin sitten, illalla leikitään" voidaan tietyssä määrin ajatella myös kaksimielisesti :
 
Tässä lukee jotain minkä tarkoitusta en itsekkään ymmärrä, mutta luulen sen olevan syvällistä ja näin saan rispektiä älykkyydestäni.
e r s k i
02.02.2005 01:32:12 (muokattu 02.02.2005 01:32:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pelle Hermannin tunnarissa on sairas soundi.
 
Jumankauta, että mä pelkäsin sitä biisiä lapsena. Sitten kun se psykopaatti asentaa sitä nenää päähänsä siinä vielä...
 
midprice
02.02.2005 11:21:49 (muokattu 02.02.2005 11:22:03)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoa että Pellonpään kasettia löytyy muiltakin. Hyviä biisejähän siinä on, ja noitahan voi pelihousujaan repimättä kuunnella myöhemmälläkin iällä. Seppo Sekopää löytyy soittolistastakin.
 
Seppo sekopää on klassikko.
 
Olikos tolla kasetilla jokin "Poppeli on puu" -biisi? On jääny ikuisesti kalloon soimaan se hokema "sekopään" kaveriksi.
 
Btw, mulla on PelleHermanni soittoäänenä luurissa.
Hukka
02.02.2005 14:40:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lapsena kuuntelin radiosta aina kun mahdollista yhtä biisi, joka jälkeenpäin ajatellen tuntuu aika sairaalta. En nyt muista kappaleen esittäjää, enkä nimeä, mutta se saattoi tosin olla "Ikiliikkuja".
 
Siinä biisissä on joku professori, mikä esittelee jotain ihme vempainta, joka keittää muummoassa puuroa ja sen sellaista. Häntä sitten haastattelee joku mies, joka lapsena mielestäni tulee hulluksi kappaleen lopussa, kun ei ymmärrä koneen funktiota.
 
Kappaleessa lauletaan esim. jotain:
"Siin' on in sekä out, se on fiksu vekotin."
 
Nyt kun ajattelee, niin ehkä se vehje oli putkivahvistin, minkä päällä pystyi lämmittämään sitä puuroa... Nerokasta...
 
Jos basismi on sairaus, mie olen rutto!
Leper
02.02.2005 17:55:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tohtori Örff & Herra Dalcrozen lähes kaikki biisit. Erityisesti laulut "Jarkko" ja "Timo lähti pomppulinnaan".
 
Miettikää, yksi niistä soitti tämän vuoden Ilosaaressa keikalla pulkkaa!

 
Kävi muuten meidän koulussa ala-aste aikoinani,ja sain heiltä vielä nimmaritkin,jotka ovat kyllä jo hukkuneet.
 
"Ämmiä sulle,ja ämmiä mulle,ja ämmiä vaikka metsän puille."
 
Altair
02.02.2005 22:10:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikku-Marjan eläinlauluista:
 
Oli Otto-pojalla
kolme kania.
Yksi niistä nuhan sai,
siihen tukehtui.
Toisen popsi koira kai,
kolmas pakoon ui.
Nyt ei ole Otolla
yhtään kania.
 
Jarkko.
02.02.2005 22:41:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt muista kappaleen esittäjää, enkä nimeä, mutta se saattoi tosin olla "Ikiliikkuja".
...
Kappaleessa lauletaan esim. jotain:
"Siin' on in sekä out, se on fiksu vekotin."

 
Benny Törnroos: Fixu vekotin (samannimiseltä LP:ltä v. 1986 sekä monilta lastenlaulukokoelmilta)
 
Käy kuuntelemassa ja arvostelemassa biisejäni Demostudio-palstalla - http://kuoppamaki.cjb.net/
sellisti
02.02.2005 22:45:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikku-Marjan eläinlauluista:
 
Oli Otto-pojalla
kolme kania.
Yksi niistä nuhan sai,
siihen tukehtui.
Toisen popsi koira kai,
kolmas pakoon ui.
Nyt ei ole Otolla
yhtään kania.

 
Vilkaisepa kirjoitustani vähän ylempää.
 
"Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net
lurkki
04.02.2005 12:31:16 (muokattu 04.02.2005 12:31:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isomies ja Keijukainen
 
Mikä tässä on kipeätä?
 
;-)
 
"Olipa kerran susi ja olipa kerran kettu ja ne söivät toinen toisensa.
Ja siitä tuli ja siitä tuli ja siitä tulitulitulituli ketsu.
Sitten se ketsu söi itse itsensä ja siksi ei enään ole ketsuja."
 
ex-Rumpu, Kitara ja Kukka
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «