Aihe: Kolme kestosuosikkiasi. | |
---|
|
2. Marvin Gaye: What´s Going On? Komppaan ja kumarran. Mestarillinen albumi. Haaveissa olisi vielä joskus saada tuo vinyylinä. Let's Get It On löytyy jo. |
|
1. Kenny Burrell - Midnight Blue 2. Pink Floyd - DSOTM 3. Beatles - Sgt Peppers |
|
jos tuota 5 vuotta ei oteta niin: 1. Miles Davis - Bitches Brew 2. Miles Davis - Kind Of Blue 3. John Coltrane - Blue Train |
|
Uriah Heep - Demons And Wizards Deep Purple - Machine Head Rainbow - Rising That's The Way That It Is |
|
System of a Down - S/T Black Sabbath - Sabotage Pantera - Far Beyond Driven Raivo määrää nuotin |
|
kaptiain kopter & the fabulous twirly birds spirit- 12 dreams of dr. sardonicus blodwyn pig- getting to this |
rheinone 24.07.2006 18:15:30 (muokattu 24.07.2006 18:30:15) | |
|
Judas Priest - British steel Iron Maiden - Piece of mind Black Sabbath - Paranoid Oho, kundihan listas kolme aivan hemmetin hyvää lättyä! Tässä olis mun lista. Jokainen niistä edustaa omaa vaihettaan musiikin diggailemisessani: a) Alice Cooper - Billion Dollar Babies, kestosuosikki 32 vuoden ajan. b) Hurriganes - Crazy Days, kestosuosikki 30 vuoden ajan. c) Gene Vincent and his Blue Caps - The Bop That Just Won't Stop, kestosuosikki 27 vuoden ajan. Jokainen noista on levylautasella aina silloin tällöin ja potkii perseelle yhä niinku faan. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
|
Pink Floyd - Animals Sepultura -Arise Nick Cave and the Bad Seeds - Murder Ballads Tällä kertaa tuli nuo mieleen. Kombinaatioita olisi aikamoinen määrä.. "Brand-new, she was. She had the smell of a brand-new car. That's just about the finest smell in the world, 'cept maybe for pussy." - George LeBay |
Fhool 24.07.2006 19:06:20 (muokattu 24.07.2006 19:07:08) | |
|
Aika helposti voipi sanoa ja ikää sellaiset jotain 3-5v. Foo Fighters - There is Nothing Left To lose Green Day - Dookie Stray Cats - Stray Cats Sonata Arctica - Winterheart's Guild TR & Trio Niskalaukaus - Rajaportti (Mjaahas, piti olla vain kolme, mutta kaksi eipä se kaksi ylimääräistä maailmaa kaada.) Sateenkaari |
-Cale 24.07.2006 19:07:01 (muokattu 24.07.2006 19:08:58) | |
|
Metallica - Master Of Puppets Metallica - Ride The Lightning Gamma Ray - No World Order Mulla ei oo ollu paljo muita levyjä yli viittä vuotta... |
|
No, kolme ensimmäistä levyä on aina varmaan ne kaiken pahan alku ja juuri, miulla ne olivat varmaan Bad Religionin Stranger than fiction, No use for a namen Leche con carne ja Lagwagonin Duh. |
|
The Clash: London Calling Ramones: It's Alive Motörhead: No Sleep 'til Hammersmith |
kivi 24.07.2006 20:26:45 | |
|
The Clash: London Calling Ramones: It's Alive Motörhead: No Sleep 'til Hammersmith Tästä ei voi olla eri mieltä. :-D |
carnation 24.07.2006 21:13:41 (muokattu 24.07.2006 21:15:54) | |
|
Jaa, että listausta taas? Olisi hienoa, jos jengi edes vähän perustelisi valintojansa, kun pelkkien listojen lukeminen on niin saakelin t-y-l-s-ä-ä. Yritetään säilyttää tuo "viiden vuoden sääntö"... mutta hei, tämähän taitaa siltikin ajautua "maailman parhaat levyt" -tyyliseksi listaksi. No näillä mennään, kai näistä jokainen on ollut ainakin sen viisi vuotta hyllyssäni: 1. The Smiths - The Queen Is Dead Peribrittiläistä meininkiä. Morrisseyn kuivahko, mutta samalla pureva että absurdi huumori sekä tekstien antaumuksellinen luuseriromantiikka johon on helppo samaistua tekevät suuren vaikutuksen. Hitto, sitä niin toivoo että olisi itsekin osannut kiteyttää sateisten katujen harmauden sekä elämän yksinäisyyden samalla tavalla kuin Morrissey. No, joillakin vain on se jokin. Lisäksi Johnny Marrin hieno kitarointi sekä sitäkin hienommat pop-sävellykset antavat Mozin jollotukselle oivallista taustatukea ja käsissä on brittipop-klassikko, ajaton mestariteos ja tietty maailman paras levy. Muut vaihtoehdot ovat vääriä. Kun haluaa kieriskellä itsesäälissä (joka on äärimmäisen mukavaa puuhaa) soundtrackina tälle pyhälle rituaalille toimii kaikkein parhaiten I Know It's Over, kun taas rockabillymäisellä draivilla etenevä Vicar In A Tutu tuo omalla kiehtovalla huumorillaan vastapainoa levyn melankolisille sävelmille. Niin, ja voiko "Queenia" arvioida mainitsematta The Smithsien kenties upeinta yksittäistä kappaletta, There Is A Light That Never Goes Outia? Ei voi ja siinähän se mainittiin. Tämä levy on se Valo joka ei koskaan sammu! 2. CMX - Dinosaurus Stereophonicus Jotain maagista tässä on edelleenkin. Toki Aurat ja muut ansaitsisivat yhtä kaikki paikkansa tässä näin, mutta tänään tuntuu siltä että massiivinen Dinosaurus voisi olla yksi näistä kestosuosikeistani, eikä vähiten siksi että tähän levyyn kiinnittyy paljon muistoja. Kappalemateriaaliltaan levy on CMX:n kenties monipuolisin, mutta näennäinen sillisalaattimaisuus ei muodostu epätasaisuudeksi eikä kahden levyn pituus kampea kokonaisuutta liian suuren painolastin alle, vaan koko homma toimii kuin unelma, risteillen black sabbath-hevistä avaraan ambientiin, radiokelpoisesta kitarapopista king crimson-progeiluun sekä äkkiväärään rokkailuun, unohtamatta tietenkään hartaita ja hauraita balladiosaston tekeleitä, kuten upeasti soundaavalla akustisella kuorrutettu Myrskyn Ratsut ja pelkistetyn pianon varassa kulkeva Suurta Yötä Päin. CMX saisi tehdä enemmän tuplalevyjä kun kerran jälki on näin hienoa! 3. Devin Townsend - Terria Tekisi mieli ottaa tähän joku Oasiksen levy vielä kolmanneksi, mutta kun brittiläinen musa tuli käytyä jo läpi kohdassa yksi, niin valitaan metallimaailman hullun professorin, kanadalaisen Devin Townsendin jylhä progressiivisen metallin mestariteos, raikkaalta lähdevedeltä ja vehreältä ruoholta tuoksuva Terria sijalle kolme. Yli 70 minuuttia täyttä tavaraa; raskaat kitaravallit, kuulaat sooloilut, polveilevat kappaleet ja käsittämätön tunnelataus. Hyvintä parhautta edustavat seuraavat kappaleet: jyräävä Earth Day, rauhoittava Deep Peace sekä vapautuneesti ja lennokkaasti virtaava Stagnant, jonka aloitusrivi "Summer's here, the sunlight greets the day" tuo sieluun onnellisuutta jota mies kaipaa! Ei mitään järkeä mutta silti kaikki järki maailmassa! Tälle listalle olisi niin kovin haluttanut laittaa joku Oasiksen levy, Sigur Rósin Agaetis Byrjun tai Transatlanticin SMPTe mutta eipä nyt kuitenkaan. Pääasia että päästiin listaamaan edes jotain. Transatlanticin SMPTe on ollut omassa hyllyssäni varmaan sellaiset vuoden tai kaksi, muuten se olisi ollut varmaan kakkonen ehkä, koska se on niin saakelin hieno levy. |
|
The Beatles - Abbey Road System Of A Down - Toxicity Juice Leskinen Slam - Tauko II & Tauko III (XV Yö) Hemmo: "Gallien Krueger, kun siinä on tämä särö." |
Memu 24.07.2006 21:45:58 (muokattu 24.07.2006 21:47:45) | |
|
edit. hupsista. makaroonia ja suolaa- THV-klubi #31 |
|
Beatles - Abbey Road Reverend Bizarre - Harbinger of Metal YUP - Toppatakkeja ja Toledon terästä tytön haarukasta löydettiin pakkohyvän merkkejä |
|
YUP - Yövieraat YUP - Lauluja metsästä Metallica - Ride the Lightning Mulla on aika paljon sellaisia nuorempana ostettuja levyjä, joita en juurikaan tahi ollenkaan enää kuuntele. |
hoja 24.07.2006 22:01:23 | |
|
Deep Purple - Machine Head Tän hommasin vuonna -90, bändin basisti sano joskus että "jos ihmisellä sais olla vaan 3 levyä niin yhden tulee ehdottomasti olla Purplen Machine Head". Totta. J.J.Cale - "5" Paras J.J:n levy. Thirteen Days on maailmankaikkeuden neljänneksikymmenenneksikahdennenneksi paras biisi. Ehjä kokonaisuus, ei yhtään huonoa biisiä. Eppu Normaali - Elävänä Euroopassa Nuoruusvuosien kamaa. Levyllä hieno kohta kun yleisön joukosta kuuluu epätoivoinen nuoren naisen huuto "Vanha Poikaaa!" ja Martti vastaa "Aivan tottaa..." Nopeat versiot kaikista Eppujen klassikoista, paremmat kuin studioversiot. K100 #8
Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä.. |
|
Nirvana - Nevermind Oasis - Be Here Now Apulanta - Ehjä It's a bittersweet symphony, this life |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|