Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Thomann
1 2 3 4 597 98 99 100 101
Hitman
17.10.2004 14:03:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen saanut aina sitä mitä olen tilannutkin. Tuotteet toimivat niinkuin pitääkin. pelkkää plussaa. Olisi tietenkin mukavampaa ostaa ko. tuotteita kotimaisilta liikkeiltä/maahantuojilta, mutta mitäs ovat hoitaneet hommansa siihen malliin, että T-kauppa vie asiakkaat.
 
eleeton
17.10.2004 15:03:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oo ollu thomannin kanssa ongelmia, kun kattoo mitä tilaa. Kalvoja, kieliä, mikkejä. Elektronisia laitteita kun yrittää välttää niin eipä ole takuuhuolia. Kitaroiden ja bassojen kanssa olisin varuillani.
 
Mutta topicin aloittajan kokemuksiin sanoisin että melkein haiskahtaa trollilta. Ei kai se ole kaupan vika jos tilaat väärää tavaraa, eli otetaan selvää laitteista ennen kuin tilataan!
Itse käyn läpi mm. äänikortteja tulevia hankintoja varten ja käytännössä se tarkoittaa että jokaisen kortin kohdalla käyn valmistajan sivuilla ja luen manuaalit. Mm. behringerin tuotteisiin löytyy kaikkiin manuaalit sivuilta. Tosin nekään eivät ole aina täysin kattavat. Mutta ilman tiedonhakua ei tuu hommasta mitään.
 
Tottakai ihmisillä on kokemuksia siitä että tulee väärää tavaraa tai jotenkin viallista, jolloin on toki kaupan virhe kyseessä ja kyllä joskus kannattaa maksaa se extrahinta kun hakee jonkin kalliin vempaimen läheisestä musiikkiliikkeestä, tietenkin se pitää sinne ensin tilata, mutta valittaminen on ainakin helpompaa jos jotain menee vikaan.
 
Nazareth
17.10.2004 15:06:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vissiinkin 5 kertaa olen tilannut ja pelkästään positiivista sanottavaa.
 
"Two witches watch watches, which witch watch which watch?"
atimoc
17.10.2004 15:09:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

voihan sit miettii sitäkin et ostetaan ulkomailta soittimia ja soitinkauppoja kaatuu sen takia suomesta.
 
ni entäs sit kun kaupungissa ei oo enää musakauppaa ja sulla on keikka ja pitäs äkkiä saada joku kielisetti tai rumpukapulat tai jotain,ni tilaa siinä siinä sitten saksasta kun tavara pitäs saada heti.

 
Jos hintaero on iso Suomen ja Saksan välillä, harvalla on intoa ja varaa sponsoroida suomalaisia musaliikkeitä. Esimerkkinä vaikka Fender Jazzmaster MiJ. Fazer: 975e, Guitar24.de: 539e. Bonuksena vielä Suomessa palvelun sekaan ujutettu satunnainen vittuilu ja silmään kuseminen.
 
Jos on tiedossa asiallinen suomalainen liike, joka myy tavaraa kohtuuhintaan, kannattaa tietysti äänestää rahoillaan ja suosia sitä.
 
"I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands." - Kingston Wall "Country is white people f**ckin up the blues. Play it backwards to hear them get their woman, house and dog back" - anonyymi
Topah
17.10.2004 15:20:14 (muokattu 17.10.2004 15:28:10)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.musik-produktiv.de/home/home01g.asp/sid/!06082002
 
Tuolta saa postiennakolla Suomeen tietääkseni. Kaveri tilannut ja palvelu pelannut hyvin.
 
Ja pieni vertailu Thomannin ja Musikproduktiven hinnoista:
 
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-153821.html
 
Fender Blue Flower Telecaster Thomannilla siis 739 euroa ja sama lankku Musikproduktivella 495 euroa.
 
http://www.musik-produktiv.de/shop2 … 0016425/sid/!06082002/quelle/shop01
 
Olen huomannut, että Thomannilla ei todellakaan ole halvimmat hinnat. Ja en usko paskajuttuihin, että kaikki muut musaliikkeet euroopassa omaisivat huonon palvelun. Ihmisten päähän on vaan iskostunut joku Thomannin ylivertaisuus. Paskapuhetta. Olen löytänyt joka ikisen tuotteen, minkä olen halunnut halvemmalla jostain muualta kuin Thomannilta. On siis olemassa halvempia paikkoja.
 
Kimmo72
17.10.2004 15:40:18 (muokattu 17.10.2004 15:41:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onks kukaan muuten käyny siellä toomannilla? Ei varmaankaan. Olis kai se mainittu..
 
ERKKI: Ja sitte järjestämään M.netin luokkaretkeä.. kohteena Thomann, Saksa :) no joo..
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
Vilhelmus
17.10.2004 16:40:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onks kukaan muuten käyny siellä toomannilla? Ei varmaankaan. Olis kai se mainittu..
 
JCM900 on ainakin..
 
ERKKI: Ja sitte järjestämään M.netin luokkaretkeä.. kohteena Thomann, Saksa :) no joo..
 
En tu.
 
Säröä, kits.
Johnny Buzz
17.10.2004 18:06:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän kyllä turhaa toi itkeminen siitä, että suomalaiset musaliikkeet kaatuu, kun porukka tilaa soittokamansa Thomannilta tai muista postimyyntiliikkeistä. Onhan se nyt yksinkertaisesti tyhmää maksaa täysin samasta tuotteesta huomattavasti enemmän täällä Suomessa. Ei mua kiinnosta loppujen lopuksi sponssata jotain liikettä ja maksaa sen takia tuoteesta huomattavasti enemmän. Sitä se markkinatalous on: kilpailutetaan ja ostetaan sieltä mistä saadaan halvimmalla/ parhailla ehdoilla. Onneksi hintakehitys on kuitenkin Suomessakin mennyt kuluttajaystävällisempään suuntaan Thomannin tulon myötä.
 
Itse en oo henk. koht. Thomannilta mitään tilannu, kun oon suosinu vahvistin ja soitin puolella käytettyjä. Pedaaleita tai muita pienempiä ostoksia ei sieltä kannata tilatakaan, koska postimaksut ovat silloin suhteellisesti suuremmat. Hyvää vertailukohtaa ne hinnat kuitenkin antavat ostoksia suunnitellessa.
 
Jos suomalaiset musaliikkeet kaatuu (jota en kylläkään usko) Thomannin ja vastaavien vuoksi, se on niiden huonon bisneksen hoitamisen syytä. Helpoin tiehän on aina lähteä syyttämään suurta peluria siitä, että se syö omaa bisnestä, kun pitäisi oikesti katsoa vain peiliin. Tällaisessa tilanteessa paikallisten liikkeiden tulisi erikoistua ja tarjota kuluttajille jotain, jota esim. Thomannilta ei saa. Vaikka yrittää satsata siihen asiakaspalveluun kokemattomien ostajien kusettamisen sijaan. Jos kotimaiset liikkeet saavat alusta asti luotua toimivan asiakassuhteen aloittelevaan kitaristin jolppiin, niin tämä varmasti palaa liikkeeseen uudestaan, eikä ole tarvetta etsiä jostain korvaavaa paikkaa hommata ne vermeet.
 
Itse tulen varmasti jatkossakin suosimaan käytettytjä soittovehkeitä, koska niissä on hinnat vielä paremmin kohdallaan. Nuo muutamat itselle uudet tuttavuudet (esim. guitar24.de) voisi kyllä ihan mielenkiinnosta tsekata.
severia
17.10.2004 18:09:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Off topikkina noista hinnoista mainittakoon että kitarapakettini johon kuuluu Roland Cube 30, Ibanez RG370BL (vasuri) ja piuhaa, plektraa, hihnaa yms; olisi maksanut guitar 24:ssä 654 euroa, Thomannilla 678 euroa ja suomessa 768 euroa joka myyjän kanssa neuvoteltiin 650 euroon. Eli jotkut tavarat ovat itseasiassa halvempia suomessa.
 
käsi
17.10.2004 18:24:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

thomannin kanssa mulla ei ole ollut muita ongelmia kuin että joskus joidenkin tavaroiden kanssa on mennyt hetki saada koska on ollut loppu varastosta, tähän asti kaikki on tullut ehjinä ja muutenkin hyvä kuntoisina perille
 
kohta ne ottaa avaimet pois
omarklah
17.10.2004 18:45:14 (muokattu 17.10.2004 18:46:47)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli jotkut tavarat ovat itseasiassa halvempia suomessa.
 
Tai ainakin samoissa. Itse ostan aina kun mahdollista mieluummin kotimaasta kuin ulkoa.
 
Jotkut tavarat vaan on postikuluineenkin niin paljon halvempia ulkona, että EU:n sisällä kannattaa tavaraa tilata...
 
Jossain aiemmassa threadissa oli maininta musik-produktivista - olen käyttänyt myös sitä - se on Thomannia edullisempi paikka ja palvelu kohtuullisen hyvää.
 
Tää sit sanois tälleen...
Jii
17.10.2004 18:52:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos hintaero on iso Suomen ja Saksan välillä, harvalla on intoa ja varaa sponsoroida suomalaisia musaliikkeitä. Esimerkkinä vaikka Fender Jazzmaster MiJ. Fazer: 975e, Guitar24.de: 539e. Bonuksena vielä Suomessa palvelun sekaan ujutettu satunnainen vittuilu ja silmään kuseminen.
 
Jos mua ei palvella, tai olen huomannut, että myyjät eivät tunne työnkuvaansa/kauppatavaraa, jätän liikkeen väliin. Itse pidän nykyisessä globaalisaatioilmapiirissä kuitenkin tärkeänä tehdä ostokset suomalaisissa liikkeissä. En halua itsekään omaa työtäni tehtävän Kiinassa. Olen sisäistänyt sen, että jotkin myyntiartikkelit maksavat Suomessa enemmän kuin jossain toisessa paikassa. Halvinta suomalaista liikettä toki metsästän. Kuitenkaan en silti ihan mitä tahansa Suomessa myytävästä musiikkitilpehööristä maksa.
 
Hyvää suomalaista vahvistinvalmistajaa en tiedä, mutta kitarani tulevat mitä ilmeisimmin olemaan Suomessa tehtyjä, jos uutta soitinta tarvitsen.
 
Birth, copulation, and death. Is this your life?
Bassballs
17.10.2004 19:02:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilaan lähinnä kieliä tai muita tuotteita, joissa ei ole liikaa liikkuvia osia. Soitinta en uskaltaisi ostaa kokeilematta.
 
Muusikko elää huoraamalla.
Kimmo72
17.10.2004 20:27:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tu.
 
Niinno emmäkää kyl...
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
kivi
17.10.2004 20:34:15 (muokattu 17.10.2004 20:40:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fifehole:
Tietääkseni kotimaiset jälleenmyyjät ovat velvollisia hoitamaan takuunpiiriin kuuluvat huollot yms. vaikka laitteet olisi ostettu muualta. Uskoisin että laitetakuu velvoittaa Suomalaisiakin yrityksiä.

 
Ei. Maahantuojan huolto toki osaa huoltaa laitteen, mutta laskuttaa siitä normaalin huoltotaksan. Mitään takuuhuoltojen siirtämistä kolmannelle osapuolelle ei ole.
 
Ja kyllä, uudessa Suessa on pitkä juttu asiasta, eikä se ole mikään Thomannin mainos, vaan äänessä ovat Gary Perttu Sirénin lisäksi Thomannin kilpailijat - suomalaiset soitinkauppiaat. Suosittelen lukemaan, luulette vähemmän.
 
Muutenkaan suomeen paljon myyvää, Saksan suurinta soitinkauppaa Thomannia ei voi hintojen puolesta suoraan verrata esim Guitar24:ään. Ensinmainittu toimii 22% arvonlisäverolla Suomen lakien mukaan, jälkimmäisen Suomen-myynti on vielä niin pientä, että ALV on Saksan 17%.
 
Huonolaatuiset laitteet, kuvastoon eksyneet väärät (tai vanhat) kuvat/speksit ja pakkausvirheet tunnetaan (ja tunnustetaan) Thomannillakin, eikä heille ole yllätys, että ostaja joskus saa ns. "paskaa". Kannattaa ottaa heti yhteyttä, kun ongelmaa esiintyy, on heidän asiansa huolehtia että ostaja saa oikean laitteen toimintakunnossa. Kaikkea sattuu ja tapahtuu, kun myyntimäärät ovat sitä luokkaa, että yksi Thomannin myyjä saattaa päivässä myydä saman minkä Suomen soitinkaupat yhteensä.
 
Laadunvalvontaan Thomannilla vuosittain käytetty 100 000 euroa saattaa kuulostaa paljolta, mutta niillä logistiikoilla se ei sitä ole. Varsinkin kun summassa on mukana matkat tarkistamaan Kiinan tehtaiden työoloja.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Exhausted
18.10.2004 00:06:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän sieltä on tullut tilattua. Välillä kyllä vituttaa kun on tilannut useamman tuotteen ja menee kuukauden odottelun päälle postiin täpinöissä ja siinä on sitten vaan jotain kieliä ja lapussa lukee että comes later, sorry. Koko tilaus pitää silti maksaa jo kerralla. Kerran rumpali tilas Zildjian ZBTPLUS haikat ja sai tavalliset ZBT:t. Ei muuta kun yhteydenottoa että tuli vääränlaiset, pellit takasin postiin ja uudenlaiset tuli tilalle ja postikulut hyvitettiin. Palvelu pelaa, mutta on hidasta käytännön syistä johtuen.
Krice
18.10.2004 00:32:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi hyvä jos Suomessa olisi nettikauppa, mistä voisi tilata esimerkiksi kieliä ja plekuja niin että valikoima olisi edes jollain tasolla monipuolinen. Mutta kun ei vaikuta olevan sellaista firmaa, joten pakko tilata Thomannilta.
 
Anonymous-jazz
18.10.2004 00:49:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä kokemuksia pelkästään. Ei mitään moitittavaa.
 
Voi toki olla huonoja kokemuksia jos tilaa jotain T-Bone krääsää, mutta paras muistaa se että ei ihme jos ne potikat rätisee kun ne on tehty halvimmilla komponenteilla kiinassa. Thomann Kitaratkin on suoraan teetetty halvimmalla vaneritehtaalla että sillein.
 
Teemujazz
jogo3000
18.10.2004 01:01:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thomannilta tilattu kaiutinelementtejä, pääteaste, jakosuodin, rumpukalvoja, sekalaista ryönää. Aina hyvin tullut perille ja toimivaa tavaraa. Edullinen hinta.
 
"Et ole mikään seuramies." -Guderian
Leikari
18.10.2004 09:09:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten kaikki voivat varmaan arvatakkin ei Thomannilta kannata tehdä isoja tilauksia. Liike menestyy hyvin ja siellä ei ole hirveästi intoa lähettää sanotaan nyt vaikka alle 300 tilauksia. Tällaisissa tapauksissa ongelmia voi tulla ja "eihän niillä mikään kiire ole" asenne korostuu. Jotkut nettikaupat eivät edes lähetä pieniä tilauksia. Siksi kimppatilaus kannattaa. Tilatkaa tonnilla kerralla niin varmasti tulee hyvää palvelua.
 
siis että pieniä vai isoja tilauksia...?
 
- molempia on tullut tehtyä muutaman vuoden aikana - toistakymmentä tilausta varmaan yhteensä ilman myyjästä johtuvia ongelmia (yhdessä merkkisynassa oli heti paketista otettaessa ilmennyt selvä vika- vaihto toiseen avaamattomassa paketissa olevaan tapahtui minivaivalla so. takaisin pakettiin ja postiin- parissa viikossa tuli uusi tilalle & entinen meni tehtaalle takaisin)
- joskus on käynyt, että jotain tuotetta on joutunutkin odottelemaan - on tullut myöhemmin ilman ylimääräistä toimituskulua & kerran mukana on ollut "hyvitys" -tavaraa. - -
- samanlaiset kokemukset ovat kaveripiirissäkin - voin suositella silloin kun hinta on kohdallaan. Kaikkea tavaraa ei Suomessakaan hyllytavarana ole - nopeammin tulevat Thomannilta.
- jos kotimainen hinta on yhtään kilpailukykyinen kannatan kyllä paikallista.
- kotimaisten yritysten verkkomyynti on aivan lapsen kengissä vs. Thomann, jolla on hyvä "nettiluettelo" - haluamansa löytää
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 597 98 99 100 101

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «