Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Teosto ajamassa Poptoria konkkaan
1 2 3 4
Tapani L
22.04.2004 22:18:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olis erittäin hyvä kun kiistan ratkaisis oikeuslaitos.
 
Ei. Todellinen valta kuulu muusikoiden.netin kaikesta kaiken tietäville käyttäjille!
Sertzo S
23.04.2004 09:28:20 (muokattu 23.04.2004 09:28:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"TEOSTO ON JÄSENTENSÄ PUOLESTA PUHUJA, EI SÄVELTÄJIEN, EI SOVITTAJIEN EIKÄ SANOITTAJIEN."
 
Jos itse olet yllämaittuihin tekijöihin kuuluva niin liity äkkiä Teostoon! Itse kuulun, eikä ole toistaiseksi mitään valittamista.
Tekijänoikeuskorvaukset ovat osa liksaani!
 
Sertzo S
23.04.2004 09:30:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...ja ei tarvitse huutaa!
 
Juissit
23.04.2004 10:45:31 (muokattu 23.04.2004 12:44:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hauskaa keskustelua ollut. Jos ja kun Poptori on vähääkään oikeassa, joutuu Teosto toivottavasti muuttamaan toimintatapojaan ja politiikkaansa. Jos ei, täytyypä lähteä etsimään uutta työpaikkaa...
 
Yleensä asiat eivät ole niin yksinkertaisia kuin ne näyttävät. Juissit hiljenee ja jää odottamaan raastuvan päätöksiä tässä riidassa.
 
Auktoriteetin kyseenalaistaminen on kivaa!
 
kivi
23.04.2004 13:57:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just. Sekasin kaks asiaa. Kuinkas tuon asiakkuuden kanssa on? Pääseekös asiakkaaksi kaikki haluavat?
 
Kyllä. Asiakkuus on ilmoitusluonteinen juttu, hoituu kertamaksulla.
 
Tuo nillitys siitä, ettei tuotantopäällikkö pääse jäseneksi on aina sama kuin "kuinka mä en pääse Alkon hallintoneuvostoon, vaikka 30 vuotta oon viinaa juonu, ja välillä join talonkin"...
:-)
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Shaft
23.04.2004 14:16:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo nillitys siitä, ettei tuotantopäällikkö pääse jäseneksi on aina sama kuin "kuinka mä en pääse Alkon hallintoneuvostoon, vaikka 30 vuotta oon viinaa juonu, ja välillä join talonkin"...
:-)

 
Heh, oletko muuten sattunut katsomaan mitä porukkaa Alkon hallintoneuvostossa istuu. Pätevyysvaatimukset näyttävät aika selviltä..
 
Jami
23.04.2004 15:24:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liityin siihen Puumalaisen sähköpostirinkiin. Tuli eka postaus. Ehkä sisäpiirit ymmärtää mistä Puumalainen puhuu, minä en. Mielipide toisensa jälkeen mutta faktasta ei tietoakaan. No asiantuntijamielipide kuitenkin Puumalaisen mukaan.
 
Jos aikoo olla uskottava näinkin merkittävässä kiistassa niin kannattaisi vähän hillitä itseään ja pitäytyä faktoissa. Puumalainen/Teosto -keskustelu näyttää olevan vielä olemattomampaa ja enemmän tunnepohjalla kuin sormunen/jami -keskustelu. hähähhh.
 
Suomalaanen ei usko ennenku näköö. Mutta härmälääsen pitää päästä koittamahan.
kupteri
23.04.2004 15:45:49 (muokattu 23.04.2004 15:46:06)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokainen on vapaa hinnoittelemaan tuotteensa tai palvelunsa vapaasti. Jos Teoston jäsenistö on sitä mieltä että alle 0,61e:n he eivät myy niin se on heidän asiansa.
 
Juu, mutta eikös näistä "määräävistä markkina-asemista" yritetä päästä eroon, että kilpailu olisi vapaata eikä yksi voisi mellastaa miten haluaa?
 
Eli tuo minimihän käytännössä pakottaa AINA myymään levyn kympillä tai kate alkaa pahasti kärsiä ylihinnoitellun teostomaksun minimin takia -> levyt kalliita ja "poptorien" tapaiset "myydään halvalla levyjä mutta laillisesti" kuolee. Ja siitähän seuraa vain piratismia, kun Venäjältä ja Virosta saapi levyt halvalla 0% teostokorvauksilla -> pissii omaan Teostoa nilkkaan.
 
Kuten sanottua, se laskutus minimi on ihan looginen (aiheuttaa toimistotyötä), mutta tuo taas ei. Toki joku minimi pitää olla ilmaislevyjä varten, mutta jos tuo on noin korkea, niin se käytännössa tarkoittaa sitä, että on ihan sama jaatko levyjä ilmaiseksi vai otatko siitä 1-9e -> sama maksu Teostolle. Jos tuo minimi olisi 5e kuluttajahinnan tasoinen, niin sitten tuo antaisi tilaa toimia markkinoilla muillekin kuin Teoston kavereille (pitävät hinnan kovana -> kapitalisti kerää rahat ja hyvä veli voittaa).
 
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
Peki
23.04.2004 17:14:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on muuten Poptori pelastanut muutamankin vanhan artistin, jolle ei enää levydiiliä muualta lohkea...
Olikohan se joku Apu-lehti tms. jossa joku tätä tilitti...
en ollut kyllä tietoinen tästä teostojen laiminlyönnistä ennen tätä..
en kommentoi tarkemmin ku en tunne taustoja.
 
"Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann
Jami
23.04.2004 20:49:16 (muokattu 23.04.2004 20:52:22)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, mutta eikös näistä "määräävistä markkina-asemista" yritetä päästä eroon, .
 
Teostohan on asiakkaittensa määräämien hintojen kahleissa. Se voi halutessaan tietysti neuvotella hinnoista. Ja jos ei teoston hinnat käy niin voi aina hakea jonkun muun hintoja. Hallitsevan markkinaosuuden väärinkäytöstä toki käydään eu-tasollakin taistoa.
 
Tekijän kannalta vois ajatella että kun on oikeudet jollekkin myöntänyt niin tämä sitten kans tekijän oikeuksista pitää huolta.
 
edit: siis jos joku muu on tarjolla. Ilman kilpailuasemaa jokainen eu-sytteeseen joutuva yritys on lirissä.
 
Suomalaanen ei usko ennenku näköö. Mutta härmälääsen pitää päästä koittamahan.
Anarkiapurilainen
24.04.2004 13:40:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko jollain heittää karkeaa arviota kuinka paljon mekanisointimaksuista ja muista Teostolle maksettavista levynjulkaisukuluista jää Teoston organisaation pyörittämiseen ja kuinka paljon siitä tulee sitten säv./san./sov. taskuun?
kupteri
24.04.2004 14:01:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja jos ei teoston hinnat käy niin voi aina hakea jonkun muun hintoja.
 
Suomessa ei taida vaihtoehtoja olla -> monopoli -> Teosto saa tehdä niinkuin lystää, ellei oikeuslaitos puutu toimintaan.
 
Joo. Tässä jutussa oli vielä vissiin kyse myös siitä, että Poptori lasketaan pientuottajaksi (kuten esim. minut jos tuottaisin 100 kpl cd-sinkkuja). Ilmeisesti suuret massatuottajat saa jotain halvempia hintoja (neuvottelukysymys), ja nuo Teoston sivujen ilmoittamat on sitten muille. Ja nyt suurista massoistaan huolimatta Teosto haluaa katsoa (jostain syystä, liekkö henk.koht. tai sitten vaan halvalla myynti nyppää) Poptoria pientuottajaksi -> listahinnat. Mikä on selkeästi väärin.
 
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
Garbiger
29.10.2013 13:34:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihmiset, huomattavaa on että ette hyväksy poptoria tai Puumalaista johon on yksin kertainen syy olette kateellisia kaikista asioista ja heidän saavutuksistaan joihin vetoan tässä. Saatan saada teidät niskaani mutta en välitä koska poptori on minulle ja perhelleni tärkeä.
 
Kulkunen
29.10.2013 13:43:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään rekisteröitynyt nimimerkki nostaa melkein kymmenen vuotta vanhan ketjun. Kuinka omaperäistä ja ennen kaikkea todella hauskaa.
Funkånaut
29.10.2013 13:44:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kulkunen: Tänään rekisteröitynyt nimimerkki nostaa melkein kymmenen vuotta vanhan ketjun. Kuinka omaperäistä ja ennen kaikkea todella hauskaa.
 
Ja vielä vanhalla kunnon kateuskortilla. Todella ainutkertaista.
 
Täällä harrastetaan kellonaikoja ja kuunnellaan Pikku G:tä. Kuuntelen tämmöistä
Jaava
29.10.2013 14:55:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nomutta nyt kun kerta joku trollaaja nosti tän, mites tossa teoston ja poptorin väännössä kävi?
 
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
Kanjonit
29.10.2013 16:48:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herra Puumalainenhan voi vastahyväksyttynä M.net jäsenenä kertoa itse.
 
"God is there!" -Mikael Åkerfeldt 2011-
Epämuusikko
30.10.2013 10:39:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on tasan yksi Poptori-levy ja se on Kikan Parhaat. Voi että se on perseestä, taustat on kliinistä paskaa verrattuna nerokkaisiin alkuperäisiin. Kuka sinne pitää hommata saatana?
 
Ja niin, kusettajat kölin ali ja soittajille soppaa.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
damn u
30.10.2013 14:52:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anarkiapurilainen: Olisiko jollain heittää karkeaa arviota kuinka paljon mekanisointimaksuista ja muista Teostolle maksettavista levynjulkaisukuluista jää Teoston organisaation pyörittämiseen ja kuinka paljon siitä tulee sitten säv./san./sov. taskuun?
 
Teostolle jää organisaation pyörittämiseen n. 10%. Teosto on valittu ainakin kertaalleen, ellei useamminkin kansainvälisessä vertailussa tehokkaimmaksi tekijänoikeusjärjestöksi.
 
Tämä tarkoittaa siis mm. sitä että tuo 10% on pieni luku kansainvälisessä vertailussa.
 
Tämä taas tarkoittaa sitä että suurinpiirtein se jäljelle jäävä 90% menee säv./san./sov. -tekijöille jakoon, tosin siihen ryhmään kuuluu myös kustantajat, jotka ovat usein samoja kuin levy-yhtiöt, ei aina.
 
Niille, jotka valittavat Teoston monopoliasemasta:
miten tilannetta parantaisi se, että Teoston lisäksi joku toinen taho toimisi Teoston ohella? Miten se oleellisesti parantaisi esim. tätä Poptorin asiaa?
 
Funkånaut
30.10.2013 15:59:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Minulla on tasan yksi Poptori-levy ja se on Kikan Parhaat. Voi että se on perseestä, taustat on kliinistä paskaa verrattuna nerokkaisiin alkuperäisiin. Kuka sinne pitää hommata saatana?
 
Ja niin, kusettajat kölin ali ja soittajille soppaa.

 
Mä ostan aina kavereille lahjoiksi Poptorin levyjä.
 
Paljastanee jotain että oon liikaa m.netissä kun 3 nättiä vähäpukeista tyttöä hyörii vieressä, eka ajatus on munkero.- Seba Kuuntelen tämmöistä
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «