Muusikoiden.net
02.12.2016

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tabulatuurit nuoteiksi
1
rhodesa
08.04.2003 11:03:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on järkevin ohjelma jolla voi kirjoittaa tabloja ja saada ne myös nuottikirjoitukseksi ( koskettimilla soitettavaksi )

Voiko imuroida jostain ??

Eikös niin...
Fortune
08.04.2003 11:06:40

http://www.power-tab.net

Ilmainen.

"Blaeough!"-Sega Megadriven NHL95-pelin laitataklausääniefekti
Lisää kuvia!
nahkis
08.04.2003 11:07:36 (muokattu 08.04.2003 11:07:56)

Power Tab Editor.

http://www.power-tab.net/

EDIT: hoho.

Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
rhodesa
09.04.2003 10:41:56

http://www.power-tab.net

Ilmainen.

Kiitoksia vaan. Piti ensin asentaa winzip, mutta nyt toimii..

Pystyykö tohon liittämään netistä löydettyjä tabloja biisistä, niin että se muuntaa ne myös pianosoinnuiksi ja nuoteiksi..

Eikös niin...
Fortune
09.04.2003 11:49:47

Kiitoksia vaan. Piti ensin asentaa winzip, mutta nyt toimii..

Pystyykö tohon liittämään netistä löydettyjä tabloja biisistä, niin että se muuntaa ne myös pianosoinnuiksi ja nuoteiksi..

Hmm, ascii-tabulatuureille on kyllä se "import"-toiminto, mutta ei se kyllä kovinkaan tyydyttävästi toimi, kun ne notepadilla tehdyt tabit eivät luonnollisestikaan ole minkään yhtenevän standardin mukaisia.

ptb-muodossa olevat tiedostot näkyvät tietysti ok, se on ohjelman oma formaatti ja niitä löytynee googlettamalla.

Sointumerkit ovat tabissa, jos tekijä on ne sinne laittanut, automaattisesti ohjelma ei tietenkään kykene niitä arvaamaan :)

Kaupallisuus on ihkua!
Lisää kuvia!
kunnasja
09.04.2003 12:52:53

Itse tykkään tehdä nuoteista .pdf-tiedostoja. Tämä kuitenkin vaatii Adobe Acrobat-ohjelman (pelkkä Acrobat Reader EI siis riitä). Tällä tavoin saa siistit nuotit kaikkine otsikoineen sun muineen.

Kohtuullinen vaihtoehto on myös tehdä tabeista kuvia... öh, tosin tämäkin vaatii jonkun kuvankäsittelyohjelman ja on _hidasta_... Anyway: Valitaan ohjelmassa Section -> (export tai mikäsenytoli) Bitmap -> leikepöydälle. Sitten liitetään palaset oikeaan järjestykseen kuvaksi ja tallennetaan vaikkapa .gif tai .jpg -formaatissa. Gif on pienempi, jos ohjelma suostuu sellaisen tekemään.

Kannattaa tehdä kuvan mitat sellaisiksi, että tulostus onnistuu A4-kokoon. Toisin sanoen, jos tabi on pitkä, pitää tehdä useampia sivuja...

Visit http://www.helionprog.com
k1mm0
09.04.2003 14:13:49

minä käytän Guitar Pro:ta. se on helppo ja hyvä ohjelma. kolmonen on kylläkin parempi kuin nelonen. siihen lötyy paljon tabuja netistä, varsinkin täältä:
http://www.mysongbook.com

"Meillä on varma tieto siitä, että Bin Laden on Afganistanissa tai jossakin muussa maassa tai sitten hän on kuollut." - Yhdysvaltojen puolustusministeri Donald Rumsfeld
poppamies
09.04.2003 14:27:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on järkevin ohjelma jolla voi kirjoittaa tabloja ja saada ne myös nuottikirjoitukseksi ( koskettimilla soitettavaksi )

Voiko imuroida jostain ??

Itse teen näin. Tabulatuurit TablEdit ojelmalla. TablEdit'istä miditeidosto. Miditiedosto Finale'een. Finalen nuotti tiedostosta pdf Acrobat'illa. Kuullostaa monimutkaiselta mutta käytännössä siisti homma.

"G-strings are for strippers"
Fortune
09.04.2003 16:24:56

minä käytän Guitar Pro:ta. se on helppo ja hyvä ohjelma. kolmonen on kylläkin parempi kuin nelonen. siihen lötyy paljon tabuja netistä, varsinkin täältä:
http://www.mysongbook.com

Miksi käyttää tuota, kun on ilmainenkin vaihtoehto ja täysin vastaava (Powertabin tabulatuurit ovat itse asiassa paljon paremmat ulkoasultaankin)?

Paljonkos se Acrobat Distiller maksaa, ilmeisesti aika runsaasti?

Kaupallisuus on ihkua!
Lisää kuvia!
k1mm0
10.04.2003 20:09:43 (muokattu 10.04.2003 20:10:28)

Miksi käyttää tuota, kun on ilmainenkin vaihtoehto
kuka on käskeny lähtee guitar pro:sta maksamaan? kazaa on keksitty, kiitokset keksijälle.

Powertabin tabulatuurit ovat itse asiassa paljon paremmat ulkoasultaankin
mun mielestä taas guitar pro:lla on uskomattoman siisti ulkoasu, en niinkään tykänny powertabin vastaavasta. ja guitar pro:n midit on parempilaatusia.

EDIT: ja mä oon päällikkö tabittaa sillä 8-)

"Meillä on varma tieto siitä, että Bin Laden on Afganistanissa tai jossakin muussa maassa tai sitten hän on kuollut." - Yhdysvaltojen puolustusministeri Donald Rumsfeld
Fortune
10.04.2003 21:06:32 (muokattu 10.04.2003 21:06:56)

kuka on käskeny lähtee guitar pro:sta maksamaan? kazaa on keksitty, kiitokset keksijälle.

Rikolliset saunan taakse.

Varastatko ruokasi lähikaupasta?

Kaupallisuus on ihkua!
Lisää kuvia!
k1mm0
10.04.2003 22:04:22

en vaan isommista marketeista, lähinnä ostoskeskuksista. en käsittääkseni riko lakia sen ohjelman suhteen millään tavalla kun en jaa sitä netissä.

poppamies
10.04.2003 23:49:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipäs nakata kiviä kasvihuoneessa. Onhan se kasvihuoneilmiö tuttu käsite.

"G-strings are for strippers"
Fortune
11.04.2003 10:28:46

en vaan isommista marketeista, lähinnä ostoskeskuksista. en käsittääkseni riko lakia sen ohjelman suhteen millään tavalla kun en jaa sitä netissä.

Tämä on taas tätä "kun sitä ei ole erikseen kielletty, niin eipä nykyajan olematon moraalikäsitys sen tekoa estä".

Vähän sama kuin että rikoksia saisi tehdä, jollei jää kiinni.

Prkl tätä nykymeininkiä.

Kaupallisuus on ihkua!
Lisää kuvia!
Brownie
24.06.2011 13:16:06

Voiko powertabilla kirjoittaa nuotteja? Sillähän voi kirjoittaa tabulatuureja, ja siinä samalla tulee nuotitkin. Mutta kun on katsellut noita power-tabeja, niin tuntuu, että jotkut niiden tekijät eivät osaa tabulatuureja ollenkaan. On nimittäin sen verta epäloogisia sormituksia.

Eli voiko powertabilla siis kirjoittaa nuottiviivastolle, niin ettei tarvitse tabulatuureista välittää ja miten se tapahtuu? Itse olen aina nimittäin kirjoittanut vaan tabeja, ja nuotithan siinä tulee ikäänkuin kaupanpäällisiksi.

Rainer Frilund
25.06.2011 08:05:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fortune: Paljonkos se Acrobat Distiller maksaa, ilmeisesti aika runsaasti?

Acrobat Pro maksaa suhteellisen paljon, vaan
kotitarpeisiin riittää jokin ilmaistyökalu, joka
tekee saman. Esimerkiksi CutePDF asentuu
"tulostimeksi". Sitten kun valitsee tulostinlistasta
CutePDF:n, syntyykin pdf-tiedosto.

Muitakin ilmaisversioita löytyy googlaamalla.

"The company you keep is the measure of a man."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti