Aihe: Yleisluontoinen musiikkikeskustelu
1 2 3 4 5 6 7 8 9
velipesonen
05.09.2023 17:19:52

Yleisluontoiselta musiikkikeskustelulta puuttuu oma ketju. Ei puutu enää.

Mielestäni TaTAMin tapaisia kappaleita saisi yleensä olla lisää.

https://www.youtube.com/watch?v=4R7 … e1gN-FRRSKuBAyUsSBKvEAg&index=4
Minun argumenttini ovat laaja-alaisempia, tarkempia ja huolellisemmin perusteltuja kuin teidän muiden.
Piepe
05.09.2023 17:47:11 (muokattu 05.09.2023 17:47:52)
Kuulin viime yönä unessa hyvän kertsin. Heräsin ja otin sen heti ylös. Mut nyt kun sitä tänään kelaillu ja työstäny niin aina kun pitäis alkaa säkeistö, alkaa päässä soida vaan Anssi Kelan 1972:n säkeistö :(

Sopisi siis myös ketjuun Toisiinsa sekoittuvat korvamadot tjsp.
Vessajono
05.09.2023 17:50:29
Piepe: Kuulin viime yönä unessa hyvän kertsin. Heräsin ja otin sen heti ylös. Mut nyt kun sitä tänään kelaillu ja työstäny niin aina kun pitäis alkaa säkeistö, alkaa päässä soida vaan Anssi Kelan 1972:n säkeistö :(

Sopisi siis myös ketjuun Toisiinsa sekoittuvat korvamadot tjsp.

Susannaa taisin joskus rakastaa,
mut se ei halunnu olla mun kaa
se kai vieläkin yrittää viiksiä kasvattaa

Mä kuulin unessa hyvän kertsin vuonna -98 mutta jostain syystä se on edelleenkin käyttämättä.
Once is a mistake, twice is a jazz
velipesonen
05.09.2023 17:53:49 (muokattu 05.09.2023 17:55:01)

Tampere tarvitsee Popedaa enemmän kuin Popeda yleisöään tai Popedan yleisö Popedaa.

Tampere varasti myös Yö-yhtyeen, jo 80-luvun puolivälissä, eli tämän hankkeen voi katsoa juontuvan suomirockin ja festaribuumin huipulta.

Valuma-alueen yläjuoksulta kuten Ähtäristä tai Vilppulasta Tampereelle virranneet bändit kuten Alwari T, Donna ja Kummitus edustavat ns. luontaista kasaumaa jota Tampere käyttää pohjana, "pohjasakkana" l. humuksena kampanjassaan joka ei ole enempää eikä vähempää kuin pyrkimys Suomen pääkaupungiksi.

Popeda todennäköisesti esiintyy Ratinassa v. 2050 kun vietetään pääkaupungin Tampereelle siirtämistä.
Minun argumenttini ovat laaja-alaisempia, tarkempia ja huolellisemmin perusteltuja kuin teidän muiden.
Vessajono
05.09.2023 17:57:15
velipesonen: Tampere tarvitsee Popedaa enemmän kuin Popeda yleisöään tai Popedan yleisö Popedaa.

Tampere varasti myös Yö-yhtyeen, jo 80-luvun puolivälissä, eli tämän hankkeen voi katsoa juontuvan suomirockin ja festaribuumin huipulta.

Valuma-alueen yläjuoksulta kuten Ähtäristä tai Vilppulasta Tampereelle virranneet bändit kuten Alwari T, Donna ja Kummitus edustavat ns. luontaista kasaumaa jota Tampere käyttää pohjana, "pohjasakkana" l. humuksena kampanjassaan joka ei ole enempää eikä vähempää kuin pyrkimys Suomen pääkaupungiksi.

Popeda todennäköisesti esiintyy Ratinassa v. 2050 kun vietetään pääkaupungin Tampereelle siirtämistä.

Ähtäristä valuu kaikki lopulta Kokemäenjokea pitkin mereen, eli sikäli aika ontuva vertaus.
velipesonen
05.09.2023 18:03:55 (muokattu 05.09.2023 18:04:44)

Vessajono: Ähtäristä valuu kaikki lopulta Kokemäenjokea pitkin mereen, eli sikäli aika ontuva vertaus.

Ei ole vertaus vaan maantieteellinen määre. Suomenselkä on vedenjakaja ja sen länsi- eli luoteispuolella on valuma-alueen yläjuoksun kuntia kuten Ähtäri, Kuortane, Töysä, Virrat, Mänttä, Vilppula.

Ähtäri, Kuortane, Töysä, Virrat, Mänttä, Vilppula; ovat yhtä kuin Tampere. Niin paljon on Tampere velkaa näille Suomenselän ja Pirkanmaan pohjois- ja koillisosan kunnille että tamperelaisten vapaamuurarien pitäisi peustaa

Akateeminen Suur-Vilppula Loosi

jossa palvotaan Rattusta ja Jari Yliahoa (vaikka nyt Virroilta sattui olemaan).
Vessajono
05.09.2023 18:17:47
velipesonen: Ei ole vertaus vaan maantieteellinen määre. Suomenselkä on vedenjakaja ja sen länsi- eli luoteispuolella on valuma-alueen yläjuoksun kuntia kuten Ähtäri, Kuortane, Töysä, Virrat, Mänttä, Vilppula.

Ne vaan on ihan eri valuma-alueita. Ähtäri, Virrat ja Mänttä kuuluu Kokemäenjoen vesistöön, Kuortane Lapuanjoen vesistöön ja Töysää ja Vilppulaa ei oo kymmeneen vuoteen ollu enää olemassakaan.
velipesonen
05.09.2023 18:38:30

https://fi.wikipedia.org/wiki/Valuma-alue

Tahtoopi sanoa vedet virtaavat Pohjanlahteen.
Kefiiri
06.09.2023 09:15:45
Yleisluontoisempaa musiikkikeskustelua saa hakea.
En ole musiikin asiantuntija.
onjokäytössä
06.09.2023 09:19:19
Kefiiri: Yleisluontoisempaa musiikkikeskustelua saa hakea.

Veden solina on musiikkia korville.
Kefiiri
06.09.2023 09:21:49
onjokäytössä: Veden solina on musiikkia korville.

Niin ja Händiksellähän oli sitä vesimusiikkia.
En ole musiikin asiantuntija.
Vessajono
06.09.2023 10:56:21
onjokäytössä: Veden solina on musiikkia korville.

Solina nyt noin ylipäätään muutenkin: https://www.youtube.com/watch?v=YkioJ9NXK18
Gary Enfield
06.09.2023 12:42:35
Eilen kun kattoin sen King Crimson -dokkarin, niin Fripp sanoi siinä että hiljaisuus on musiikkia. Tai jotain sinne päin.
velipesonen
06.09.2023 13:20:21

Yleisluontoisuus on yleisluontoisuutta eikä yhteiskunnan luomaa fobiaa! https://www.youtube.com/watch?v=YMk8cuZhx_A
Tomtom
06.09.2023 13:23:37
Gary Enfield: Eilen kun kattoin sen King Crimson -dokkarin, niin Fripp sanoi siinä että hiljaisuus on musiikkia. Tai jotain sinne päin.

Meidän bänditreeneissä sanottiin aika että musiikki alkaa hiljaisuudesta, mutta Fripp toki tietää nämäkin asiat paremmin. Ihastelen musiikkikeskustelun polveilevuutta suuresti.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
velipesonen
06.09.2023 13:32:49

Se sanoo että musiikki on hiljaisuuden välittämistä ja ilmatilan virittämistä.
Gary Enfield
06.09.2023 13:48:29
velipesonen: Se sanoo että musiikki on hiljaisuuden välittämistä ja ilmatilan virittämistä.

Se mittää hiljaisuutta välittäny, aika lujaa ne soittivat... 3 rumpaliakin
Kiva dokkari kyllä, vaikken kaikkea ymmärtänytkään..
velipesonen
06.09.2023 13:57:45

Peter Gilesiä ei ollut haastateltu, mikä olisi ollut tärkeää koska hän ei kirveelläkään suostunut liittymään bändiin kuin ihan hetkeksi.

Pitäisi kai erottaa selvyyden vuoksi kolme asiaa: taiteilijan taiteellinen ulosanti eli varsinainen tuote; tuon ulosannin reseptio eli kaikki mitä asiasta ajatellaan esim. mediassa tai fanipiireissä; sekä se mitä taiteilija itse haluaa antaa itsestään ymmärtää. Kumpi on enemmän totta, ammattitoimittajien journalismi vai intoilijoiden fanzinet? Kolmas vaihtoehto eli taiteilijan omat puheet itsestään voidaan näet jättää täysin omaan arvoonsa!

Dokkari on tilaustyö so. markkinointia.
Jucciz
06.09.2023 16:34:00 (muokattu 06.09.2023 16:34:17)
velipesonen: Ei ole vertaus vaan maantieteellinen määre. Suomenselkä on vedenjakaja ja sen länsi- eli luoteispuolella on valuma-alueen yläjuoksun kuntia kuten Ähtäri, Kuortane, Töysä, Virrat, Mänttä, Vilppula.

Ähtäri, Kuortane, Töysä, Virrat, Mänttä, Vilppula; ovat yhtä kuin Tampere. Niin paljon on Tampere velkaa näille Suomenselän ja Pirkanmaan pohjois- ja koillisosan kunnille että tamperelaisten vapaamuurarien pitäisi peustaa

Akateeminen Suur-Vilppula Loosi

jossa palvotaan Rattusta ja Jari Yliahoa (vaikka nyt Virroilta sattui olemaan).

Ei sovi tässä yhteydessä myöskään unohtaa Töysän Cobhamia. Häneltä jäi omistukseeni itsetehty kitaran muotoinen leikkuulauta sekä 40-tuumainen pystymallinen paellapannu tai joku sellainen.
Ei minun siis tarvitse mitään todistaakaan, kun todennäköisyys puhuu puolestaan.
-Humanoid
velipesonen
07.09.2023 09:18:44

Jucciz: Ei sovi tässä yhteydessä myöskään unohtaa Töysän Cobhamia. Häneltä jäi omistukseeni itsetehty kitaran muotoinen leikkuulauta sekä 40-tuumainen pystymallinen paellapannu tai joku sellainen.

Töysän Cobham l. M.I.T. on näitä tamperelaisuuden kaappaamia SINÄNSÄ ihan mukavia pohjalaisia tai pitäisikö sanoa Suomenselän ihmisiä joihin tamperelaisuus vaikuttaa arvatenkin negatiivisesti.

Miksi eivät siirry Suomenlahden valuma-alueelle J-kylään esim.; tietenkin Viitasaaren veljekset, J Syrjälä sekä eritoten Matthews- ja Kummitus-hahmot ynnä Jorma "Hermo" Hietamäki ovat tällaisen loikan tehneet (rajatapauksena Kontran kitaristi E Peltonen) mutta tuppaavat valahtamaan vesien mukana etelärannikolle eli "ei pidä" kuten sanonta kuuluu tai jyväskyläläisittäin

ei piä

jonka kaikki ymmärtävät mitä se oikein tarkoittaa. Oulusta ja itäpuolelta liimaudutaan J-kylään helepommin.

Tämähän vain tarkoittaa että Suur-Tampere on todellisuutta eikä Suomeen kohta muuta mahdukaan, ei tarvii paljon muuta kuin uutisia lukea niin Helsinki huuhtoutuu tulvavesien mukana mereen jne.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)