Aihe: Maailman paras ja huonoin musiikkityyli | |
---|
|
uusikaveri: Gia Mateo saattaa olla oikea plikka liennyttämään forkkaa. Eikä musiikkityylikään huono ole. https://www.youtube.com/watch?v=3W5mXDUsXHk Hyvin räjähtää toi kilinä tuolta jossain 2 sekunnin kohdilla. Oikee kunnon säröt iskee vaa :D ja varmaa puolet kovemmalla, kun biisi muuten. |
megatherium 16.03.2020 14:00:31 (muokattu 16.03.2020 14:00:45) | |
|
KaRa: Miksi ei kaikessa musiikissa voisi ja tulisi pyrkiä sinne? ei taidemusiikki poikkea tuossa suhteessa yhtään mitenkä Vain nämä muutamat timanttien kaltaiset epänormaalit poikkeusyksilöt ovat kyenneet tuottamaan teoksissaan älyn valtaisan keskityksen tuloksena yksilön ulkopuoliseen objektiiviseen ja teoreettiseen fokusoituneen yliluonnollisen ja luonnottoman kaltaisen korkeimman asteisen psykofyysisen tilan joka yksin teki heidät suureksi. viihdyttämistarkoituksessa sävelletty kevyt popmusiikki ei ole kyennyt samaan. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
abassimo 16.03.2020 18:48:53 (muokattu 16.03.2020 18:49:06) | |
|
megatherium: Vain nämä muutamat timanttien kaltaiset epänormaalit poikkeusyksilöt ovat kyenneet tuottamaan teoksissaan älyn valtaisan keskityksen tuloksena yksilön ulkopuoliseen objektiiviseen ja teoreettiseen fokusoituneen yliluonnollisen ja luonnottoman kaltaisen korkeimman asteisen psykofyysisen tilan joka yksin teki heidät suureksi. viihdyttämistarkoituksessa sävelletty kevyt popmusiikki ei ole kyennyt samaan. Mut eikö klassinen musiikkikin ole aluksi tehty viihdyttämistarkoitusta varten? Vai onko ne peruukkipäiset eliittiukkelit istuskellu siellä aikoinaan kuuntelemassa niitä sävellyksiä muuten, kun viihteen vuoksi? |
|
abassimo: Mut eikö klassinen musiikkikin ole aluksi tehty viihdyttämistarkoitusta varten? Osa on tehty kirkollisiin menoihin muistan että joskus rakastin, ehkä saan sen vielä takaisin |
|
sub zero: Osa on tehty kirkollisiin menoihin Kyllä, mutta eikö nää suurimpina sävellyksinä pidetyt kipaleet ole tehty pääasiassa viihdetarkoitukseen? |
megatherium 17.03.2020 08:56:08 (muokattu 17.03.2020 11:40:43) | |
|
abassimo: Kyllä, mutta eikö nää suurimpina sävellyksinä pidetyt kipaleet ole tehty pääasiassa viihdetarkoitukseen? Mozartin kutsumat salzburgin hovin roskamusiikkitehtävät kyllä kuten divertimentot, serenadit yms.oli sävelletty pääasiassa viihdetarkoitukseen mutta wienissä sävelletyt kunnianhimoisemmat pianokonsrertot ja sinfoniat sekä oopperat ja kamarimusiikki taiteellisessa funktiossaan on sävelletty sisäisestä pakosta asiantuntevaa ja korkeasti koulutettua yleisöä silmälläpitäen vaikka oopperoista toki rahvaskin pääsi nauttimaan. Mozartin järjestämissä akatemioissa hänen pianokonserttojaan kävi kuuntelemassa vain aatelisto, ylhäisöaateli, suurporvarit sekä tieteen ja taiteen johtohenkilöt. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
|
megatherium: Mozartin kutsumat salzburgin hovin roskamusiikkitehtävät kyllä kuten divertimentot, serenadit yms.oli sävelletty pääasiassa viihdetarkoitukseen Kyllähän pari serenadiakin lukeutuu Mozartin arvostetuimpien teosten joukkoon, että onko se ero muuhun tuotantoon nyt sitten niin selvä muistan että joskus rakastin, ehkä saan sen vielä takaisin |
megatherium 17.03.2020 13:00:24 (muokattu 17.03.2020 15:03:45) | |
|
sub zero: Kyllähän pari serenadiakin lukeutuu Mozartin arvostetuimpien teosten joukkoon, että onko se ero muuhun tuotantoon nyt sitten niin selvä Tarkoittanet niitä Mozartin myöhäisempiä serenadeja jotka on pääasiassa sävelletty wienissä. Niin arvostettu ja populaari kuin pieni yösoitto, eine kleine nachtmusik, onkin se on silti kepeällä mutta onnellisella kädellä kirjoitettu. Hildesheimer sanoo että populariteetti ei vähennä hiukkaakaan tämän kepeällä mutta onnellisella kädellä sävelletyn teoksen korkeaa laatua. Muut myöhäiset lajityypin teoksethan ovat puhallinserenadeja kuten kuuluisa gran partita KV 361 ja c molli serenadi nahct musique KV 388 ja Es duuri serenadi KV 375. Lähinnä tarkoitin sellaisia laadullisesti hieman heikompia teoksia kuten colloredo serenadi kv 203 tai andretter serenadi kv 185 jotka Mozart sävelsi Salzburgissa siinä 17 ja 18 vuoden ikäisenä eivätkä edusta mozartin tämän kauden sinfonioille ominaista korkeinta laatua vaan joista puhuu enemmänkin ns. vasemman käden rutiini.Myös muutamia divertimentoja Mozart sävelsi vielä wienissäkin joista eittämättä merkittävin lienee jousitriolle sävelletty kv 563 Es duuri. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
megatherium 15.04.2020 15:04:11 (muokattu 15.04.2020 15:04:15) | |
|
Länsimaisen taiteen suurimpien nerojen puhtaan ja objektiivisen musiikillisen älyn tuotteet edustavat objektivoidussa tunteessaan ainutkertaista korkeaa musiikillista laatutasoa, johon verrattuna nykyajan rokkipoppi kalpenee monotonisessa jumputuksessaan, säkeistömuotoisissa rakenteissaan ja nyyhkysentimentossaan, yltämättä lähellekään absoluuttisen musiikin ja korkeimman sinfonisen muodon mestarien teosten metafyysisiä syvyyksiä ja laajamuotoisten kompleksisten rakenteiden taidokasta monumentaalista muotoarkkitehtuuria. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
KaRa 15.04.2020 15:35:43 (muokattu 15.04.2020 15:36:12) | |
|
Mega heittää roskiin rytmimusiikin, koska se on pilkottavissa säkeistöiksi, eikä seikkaile näin samalla tavalla kuin jokin taidemusa.. sinfonia tms. Mikässiinä... Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta. |
|
Onneksi sinfonia, rondo, motetti ja sonaatti yms eivät ole muotoja. eiku! I want that you are success 2020. Thats why I make totally crazy! |
|
Epämuusikko: Onneksi sinfonia, rondo, motetti ja sonaatti yms eivät ole muotoja. eiku! Rondo ja sonaatti ovat soitinmusiikin muototyyppejä ja sinfonia ja motetti ovat sävellysmuotoja joka tosin sonaattikin voi olla. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
|
KaRa: Mega heittää roskiin rytmimusiikin, koska se on pilkottavissa säkeistöiksi, eikä seikkaile näin samalla tavalla kuin jokin taidemusa.. sinfonia tms. Mikässiinä... Korkeakulttuuria edustavista taiteista jaloin, evokatiivinen ja apoteoosimainen subliimi klassinen taidemusiikki, kuten mozart joka puhuu dionyysisen hurmion kieltä aivan toisissa ja korkeammissa sfääreissä kuin mikään alakulttuuria edustava primitiivinen popmusiikki milloinkaan, joka ei ole aitoa saati millään tavoin syvällistä, merkittävää tai suurta musiikkia lainsinkaan, päinvastoin, kaikkea muuta, ja siksi se halpahintaisilta tyylikeinoiltaan ihmisen reseptiokykyä ja älykkyyttä aliarvioivassa simppelissä struktuurissaan ja yleisön kosiskelussaan sentimentaaliselle ja pinnalliselle kertakäyttöviihteelle tyypillisessä soivassa repetitiivisessä ja tautologisessa äänikulississaan tai-maisemassaan taustamusiikkina on kaikkinensa varsin epämiellyttävä ja epäilyttäväkin musiikillisen raiskaamisen lajimuoto lyömäsoitinten luomaa mekaanisen monotonisesti ja tasaisesti jumputtavaa, korostetun läpitunkevaa ja miltei osoittelevan päällekäyvää rytmitaustaa vasten, jos sitä siksi haluaa kutsua, jo nuorena mozartin nerouden korkeimmat huiput tiedoitsemisen puhtaan subjektin tahdosta irtautuneen älyn puhtaan mielteen alueella objektiivisessa havainnossa älyn mukaisten objektivoitujen tahdonliikkeiden vastineiden objektiivisen olemuksen sinänsä tiedoinneena tahdolle uskottomaksi tulleen ja siitä erkaantuneen älyn tunkiessa tahtomisen ulos tiedoitsemisen puhtaan subjektin tajunnasta tahdonliikkeiden heijastuessa puhtaan mielteen alueelle kiihdyttäen vain näiden älyn mukaisia vastineita kokiessamme katharsiksen Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
KaRa 18.04.2020 12:35:20 (muokattu 18.04.2020 12:36:18) | |
|
megatherium: ...jos sitä siksi haluaa kutsua. Voit kutsua asioita millaisiksi vain. Mitä ahtaampi mieli, sitä terävämmät määrittelyt. Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta. |
abassimo 18.04.2020 12:56:43 (muokattu 18.04.2020 13:03:56) | |
|
megatherium: Korkeakulttuuria edustavista taiteista jaloin, evokatiivinen ja apoteoosimainen subliimi klassinen taidemusiikki... Meinasin jo alkaa lukemaan tätä ripulia, mutta sitten huomasin, että kyseessä on ilmeisesti yksi ainoa lause. Skippasin suosiolla loput, mutta arvaan sisällön olevan tavanomaisesti yhtä tyhjän kanssa. |
|
abassimo: Meinasin jo alkaa lukemaan tätä ripulia, mutta sitten huomasin, että kyseessä on ilmeisesti yksi ainoa lause. Skippasin suosiolla loput, mutta arvaan sisällön olevan tavanomaisesti yhtä tyhjän kanssa. Kannattaisi lukea sillä on siellä vähintään yksi kohta jolle lukija hörähtää pakostakin ja loput aikamoista schopenhauerilaista filosofiaa musiikin metafysiikasta. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
KaRa 18.04.2020 14:41:04 (muokattu 18.04.2020 14:41:16) | |
|
megatherium: ...schopenhauerilaista filosofiaa musiikin metafysiikasta. Kun se olisi edes sitä. Pitemminkin sitä suuremmalla syyllä ei ole väliä onko klassista vai poppia tai mitä lie, koska yhtälailla kaikki musiikki on kiinni siitä "tahdosta" mitä viljelet. Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta. |
megatherium 18.04.2020 15:18:45 (muokattu 18.04.2020 15:20:06) | |
|
KaRa: Kun se olisi edes sitä. Pitemminkin sitä suuremmalla syyllä ei ole väliä onko klassista vai poppia tai mitä lie, koska yhtälailla kaikki musiikki on kiinni siitä "tahdosta" mitä viljelet. Periaatteessa tuo on totta. Musiikki esittää välittömästi itse tahtoa. Mutta onhan popin ja klassisen taidemusiikin välillä varsinkin länsimaisen taiteen korkeinta muotoilmentymää, sinfoniaa, ajatellen valtava ero. Esim. brucknerin 9. sinfonia vaikuttaa emotionaalisesti väkevältä saksalaisen postromanttisen sinfoniakirjallisuuden voimannäytteeltä mutta hänen sinfonioidensa valtavat mittasuhteet ja taivaita tavoitteleva kompleksinen sinfonis-arkkitehtoninen muotosuunnittelu vaativat tavatonta kärsivällisyyttä jota kaikilla ei ole. Siksi nämä tyytyvät kuuntelemaan kevyttä poppia koska taiteellinen kunnianhimo, vastaanottokyky ja kärsivällisyys eivät riitä valtavien sinfoniajärkäleiden hahmottamiseen ja emotoionaalisten kokemusten saamiseen. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
KaRa 18.04.2020 15:40:41 | |
|
megatherium: Periaatteessa tuo on totta. Musiikki esittää välittömästi itse tahtoa. Mutta onhan popin ja klassisen taidemusiikin välillä varsinkin länsimaisen taiteen korkeinta muotoilmentymää, sinfoniaa, ajatellen valtava ero. Esim. brucknerin 9. sinfonia vaikuttaa emotionaalisesti väkevältä saksalaisen postromanttisen sinfoniakirjallisuuden voimannäytteeltä mutta hänen sinfonioidensa valtavat mittasuhteet ja taivaita tavoitteleva kompleksinen sinfonis-arkkitehtoninen muotosuunnittelu vaativat tavatonta kärsivällisyyttä jota kaikilla ei ole. Siksi nämä tyytyvät kuuntelemaan kevyttä poppia koska taiteellinen kunnianhimo, vastaanottokyky ja kärsivällisyys eivät riitä valtavien sinfoniajärkäleiden hahmottamiseen ja emotoionaalisten kokemusten saamiseen. Kunnianhimoton kevytpop. Joo samaa mieltä. Sellainen on kuraa. Aiemmin vain sisällytit tuohon kaiken muun musan paitsi taidemusiikin. Pääsääntöisesti teoksia pitää tarkastella sellaisena kuin ne on. Teos on teos juuri siitä syystä että tarkastelun rajapinta on teoksen ympärillä. Perustat kaiken sanomasi keskinäiseen vertailuun mikä ei ole mielekästä missään muussa mielessä kuin metafyysisellä tasolla, mutta silloin unohdetaan esim kulttuurillinen konteksti ja muut tekijät joilla on ensiarvoinen merkitys silloin kun puhutaan siitä mikä on minkäkin arvoista. Parhaimmillaan pop-musiikki on hyvällä maulla paketoitua, oivaltavaa ja ennenkaikkea omanlaistaan musiikkia. Ylimääräinen haaste popmusiikissa on masterointi, mikä ei samalla tavalla ole merkittävää muussa musassa. Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta. |
|
megatherium: Korkeakulttuuria edustavista taiteista jaloin, evokatiivinen ja apoteoosimainen subliimi klassinen taidemusiikki, kuten mozart joka puhuu dionyysisen hurmion kieltä aivan toisissa ja korkeammissa sfääreissä kuin mikään alakulttuuria edustava primitiivinen popmusiikki milloinkaan, joka ei ole aitoa saati millään tavoin syvällistä, merkittävää tai suurta musiikkia lainsinkaan, päinvastoin, kaikkea muuta, ja siksi se halpahintaisilta tyylikeinoiltaan ihmisen reseptiokykyä ja älykkyyttä aliarvioivassa simppelissä struktuurissaan ja yleisön kosiskelussaan sentimentaaliselle ja pinnalliselle kertakäyttöviihteelle tyypillisessä soivassa repetitiivisessä ja tautologisessa äänikulississaan tai-maisemassaan taustamusiikkina on kaikkinensa varsin epämiellyttävä ja epäilyttäväkin musiikillisen raiskaamisen lajimuoto lyömäsoitinten luomaa mekaanisen monotonisesti ja tasaisesti jumputtavaa, korostetun läpitunkevaa ja miltei osoittelevan päällekäyvää rytmitaustaa vasten, jos sitä siksi haluaa kutsua, jo nuorena mozartin nerouden korkeimmat huiput tiedoitsemisen puhtaan subjektin tahdosta irtautuneen älyn puhtaan mielteen alueella objektiivisessa havainnossa älyn mukaisten objektivoitujen tahdonliikkeiden vastineiden objektiivisen olemuksen sinänsä tiedoinneena tahdolle uskottomaksi tulleen ja siitä erkaantuneen älyn tunkiessa tahtomisen ulos tiedoitsemisen puhtaan subjektin tajunnasta tahdonliikkeiden heijastuessa puhtaan mielteen alueelle kiihdyttäen vain näiden älyn mukaisia vastineita kokiessamme katharsiksen Pop-muusikkona ja lyömäsoittajana: relaa välillä. I want that you are success 2020. Thats why I make totally crazy! |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|