Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hassisen Kone - Hyvä Olla (oikeanpuoleinen kitara)
1
tlintonen
16.10.2019 22:40:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minua on jo pitkään kiehtonut Hassisen koneen Rumat sävelet-albumin päättävä kappale "Hyvä Olla", sen kappaleen alun synkkä ja masentunut tunnelma. Olen itsekin tehnyt siitä coverin vuosi sitten, ja nyt jälkeenpäin voin sanoa, että olen coveriini hyvin pettynyt. Yritin laulussani imitoida Ismo Alankoa ja metsäänhän siinä mentiin. Minua kuitenkin kiinnostaisi tietää, onko teillä yhtä hyvä korva kuin eräällä koulukaverillani. Hänellä nimittäin oli taito tunnistaa kappaleista soitetun kitaran malli, vahvistin ja mille asetuksille se oli asetettu. Minua kiinnostaa tuo Hyvä Olla-kappaleen oikeaan kanavaan miksattu kitara, se kuulostaa hyvin "mutetetulta". Joka videosta, jonka olen nähnyt, tiedän, että Reijo Heiskanen taisi soittaa aina Fender Stratocasteria, mutta minkälainen vahvistin (asetuksineen), mikkikytkentä yms. vaaditaan, että saadaan noin "mutattu" soundi. Muokkasin Audacityllä biisistä sellaisen version, jossa voitte keskittyä nimenomaan kuuntelemaan tuota oikeaan kanavaan miksattua kitaraa. https://www.youtube.com/watch?v=y8A8EIEOMrw
Kiitos jo etukäteen!
 
shuffle
19.10.2019 17:24:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa ihan tavalliselta demppaamiselta.
 
Olen aina tykännyt kyseisen biisin bassoraidasta. Opettelin sen kokonaan aikanaan 90-luvun alussa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «