Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten kuuntelette musiikkinne?
1 2 3 4 5 6
Epämuusikko
05.11.2019 11:40:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua ei haittaa kuulokkeilla kuuntelu, joskus niillä on parempi "immersio". Mutta en olekaan hifistipuristi ainakaan siltä osin.
 
So smooth you can hear the beard.
Juhani_t
05.11.2019 12:27:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nahkalipsi: Tartutaas tähän! Mitäs mnetin kaikkitietävät hifistelijät on mieltä?
 
Mä olen sitä mieltä, että kunnon kaiuttimilla saa paremmin kaiken irti.
Mulla on aktiivimonitorit jotka kuulostaa aivan järkyttävän hyvältä. Kun nämä aikoinaan hommasin niin olin ihan puulla päähän lyöty kuinka hyvältä musiikki voikaan kuulostaa. Kuulokkeista ei samaa "leveyttä" saa irti.
En tosin koskaan olekaan millään ns. kultasilla liittimillä varustetuilla kuulokkeilla mitään kuunnellutkaan.
 
Ja eihän musiikkia miksata tahi masteroida kuulokkeet päässä?
 
Kertokaas

 
Joskus kuulokkeet, joskus kaiuttimet. Vähän riippuu äänitteestä ja olosuhteista.
 
megatherium
05.11.2019 14:09:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

täällä missä olen ei ole kuulokkeita mukana joten kuuntelen vaan istuvaltani tästä koneelta kajareista mutta parempi äänentoistokin voisi olla.
 
Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa
Henri Henri Olavi
05.11.2019 14:21:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

megatherium: täällä missä olen ei ole kuulokkeita mukana joten kuuntelen vaan istuvaltani tästä koneelta kajareista mutta parempi äänentoistokin voisi olla.
 
Kuunteletko sinä Mozartia tai Beethovenia tietokoneen kajareista? Häpeäisit!
 
It's always gonna be sour grapes with you boy, until you get right with Jesus!
megatherium
05.11.2019 15:22:32 (muokattu 06.11.2019 10:55:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Kuunteletko sinä Mozartia tai Beethovenia tietokoneen kajareista? Häpeäisit!
 
Niinpä, muuta ei voi eikä juuri nyt edes nappaa kun äly nukkuu laiskana. laitan jotakin mozartia soimaan ettei aika käy pitkäksi. minusta on myös hauskaa arvioida uudelleen aliarvioimiani teoksia jospa saisin niistä kiksit. Mutta ehkä se kiintiö on tullut jo täyteen kun hetken kuuntelemani kalervo tuukkasen meri sinfonian 3. osa allegro ja 4. larghetto vaahtopäille nousseiden maininkien kuohunnassaan( 17 minuuttista 1. osaa ei löydy tuubista )johdatti minut ekstaattiseen tilaan henkeä haukkoen kun siban 5. sai lähinnä haukottelemaan lyhyiden kolmisävelaiheidensa diatonisuudessa. vaihtelu virkistää. piristi kummasti. ja laajensi tajuntaa tuo sea symphony. ei alvariinsa mozartia ja beethovenia.
 
Hieman ärsyttää kun tuubista ei löydy kalervo tuukkasen meri sinfonian laajaa 17 minuuttista avausosaa ja siellä taitaa olla se 2. osa lyhyt ja kevyt väliosa intermezzo merkitty virheellisesti ykkösosaksi I largo-allegro. kiusallista. juuri tuo aaltomainen melodiikka lähes impressionistisessa pehmeydessään on niin kiehtovaa. levyllä se kyllä on mutta palautin sen jo kirjastoon.
 
Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa
Juhani_t
05.11.2019 16:58:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

megatherium: Niinpä, muuta ei voi eikä juuri nyt edes nappaa
 
Puistattavaa julkeutta. Nyt kyllä käyt taittamassa sopivan koivunoksan pihalta ja tanssitat sitä paljailla pakaroillasi oikein olan takaa.
 
megatherium
05.11.2019 18:00:08 (muokattu 06.11.2019 09:16:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhani_t: Puistattavaa julkeutta. Nyt kyllä käyt taittamassa sopivan koivunoksan pihalta ja tanssitat sitä paljailla pakaroillasi oikein olan takaa.
 
Ja minä kun luulin että se koivuniemenherra tanssii saksanpolkkaa vaan siellä pieksämäellä
 
Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa
krautio
07.11.2019 22:36:28 (muokattu 07.11.2019 22:37:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjoitin jo tänne, mutta eipä jostain syystä näy tekstiä...hmmm, laitetaan uudestaan:
 
Möin ja hävitin nyt syksyllä 99 prosenttia kaikista cd- ja dvd-levyistä. Spotify on ollut käytössä jo 6-7 vuotta, mutta viime viikolla sain ihan uuden äänikortin, joka toistaa hi-res-tiedostoja. Olen testaillut eri vaihtoehtoja ja olen kääntymässä vahvasti Audirvana-softaan, joka on alusta mm. Tidalille ja Hiresaudio:lle. Pyrin nyt kuuntelmaan vain 24-bittisiä streameja, mutta läheskään kaikki levyt eivät löydy tuolla tasolla, mutta lisää tulee koko ajan.
 
Hey Ho, Let's Go!
Kefiiri
07.11.2019 22:46:08 (muokattu 07.11.2019 22:46:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen nyttemmin ryhtynyt taas hommaamaan vinyyleitä. Spotifyä tulee kuunneltua, mutta visuaalisen oheismateriaalin puuttuminen tekee kokemuksesta vaillinaisen. Tällainen vanha kääpä on tottunut hypistelemään levyjen kansia ja nauttimaan detaljeista kirjasinten fontteja myöten, pelkkä musiikki on vain... musiikkia :D
 
En ole musiikin asiantuntija.
megatherium
08.11.2019 12:48:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaikkia levytettyjä sinfonioita ei ole tallennettu cd:levylle vaan jotkin niistä on kuunneltavissa vain vinyyliltä, mm. ahti patalakki karjalaisen uusklassinen sääskisinfonia jonka tilasin netistä.
 
Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa
Muovinen
08.11.2019 15:05:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikaisemmin kuuntelin pääasiassa CD:ltä tai sitten jos istuin pidempiä pätkiä koneella vaikka kuvia editoiden, niin sitten mp3 -kokoelmasta tai YouTubesta jotain pyörimään. Autoon tuli poltettua mp3-levyjä sitä mukaa kun rippasi biisejä uusimmilta hopealevyiltä. Sitten tuli hommattua vinyylisoitin joku kesä takaperin ja levyjäkin ostan tasaisesti mutta kotona on aika vähän hetkiä kun musaa pystyy kuuntelemaan.
 
Viikonloppuaamuina laitan perheen aamupalan taustalle usein jotain iisiä kamaa soimaan, vaikka Mark Laneganin sooloja tai jotain modernihkoa jazzia. Välillä haastan perheen korvia elektronisilla häröäänillä. Töissä on välillä mahdollisuus kuunnella koko päivä musaa, kun on reissussa ja silloin mukana kulkee JBL:n BT-pötkylä, ns. one-note-bass-machine. Puolituntisen työmatkan käytän aika usein omien tekeleiden miksausten tsekkaamiseen nappikuulokeympäristössä tai keskeneräisten biisien kehittelyyn raakiledemoja kuunnellen. Joskus ei jaksa musaa autossa ja silloin joko podcast tai Yle Puhe päälle.
 
Nyt vasta jokunen kuukausi takaperin laitoin vihdoin Spotifyn breemiumin ja musan kuuntelu sai taas uusia ulottuvuuksia. Piti hankkia kotistereoihinkin BT-vastaanotin. Vinyylilevyjen ostaminen on pahasti notkahtanut tämän johdosta mutta uusia bändejä ja levyjä löytyy kuunneltavaksi harva se päivä ja mitä enemmän kuuntelee, sitä paremmin softa tuntuu osaavan suositella pätevää kamaa. Kuuntelen myös nyt paljon enemmän musaa ylipäätään.
 
Silti se ihannetilanne olisi hyvä vinyyli, takassa tuli ja lasissa joku hyvä tynnyrikypsytelty stout. Eikä kiire minnekään.
krautio
18.11.2019 19:44:59 (muokattu 18.11.2019 19:45:27)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen nyt viikon pari kuunnellut musiikkia Tidalin ja Hiresaudion kautta. Sitä nyt ihmettelen, että suomalaisten bändien ja artistien musiikkia ei julkaista 24-bittisenä käytännössä ollenkaan. Olen törmännyt vain kolmeen levyyn, jotka ovat olleet 24-bittisiä eli Nightwishin Decades ja Endless Forms Most Beautiful ja Children of Bodomin Hexed. Nämä ovat löytyneet Hiresaudion puolelta.
 
Vinkatkaapa, jos on muita suomalaisartistien hi-res-julkaisuja. Sinänsä erikoista, että bändit eivät latauta noita omia julkaisuja 24-bittisenä, koska nykyään kaikki äänitetään, miksataan ja masteroidaan tuossa bittimäärässä.
 
Hey Ho, Let's Go!
Henri Henri Olavi
18.11.2019 20:27:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan vähän säännöstellään, ettei lopu tila kesken. En tiedä paljonko netissä on vielä tilaa, mutta jos sinne alettaisiin laittamaan kaikkea musaa 24-bittisenä, niin varmaan tila loppuisi jo Kari Peitsamon tuotannon puolessa välissä.
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
Black Zombie 82
23.11.2019 22:37:17 (muokattu 23.11.2019 22:39:19)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko kuunnella radiota, kun levysoitin meni särki.
 
janik
23.11.2019 22:57:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Vähän paremmille bluetooth-ämyreille on paikkansa, mutta suoraan kännykästä ei toden totta pitäisi kuunnella ikinä mitään musiikkia.
 
Vahva tämä, johonkin sointujen blokkaukseen välttää mutta ei muuhun.
 
Jucciz
27.11.2019 21:25:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janik: Vahva tämä, johonkin sointujen blokkaukseen välttää mutta ei muuhun.
 
Vähänkin rikkaammat soinnut jäävät tulkkaamatta, etenkään jos bassoäänestä ei saa selvää.
Epämuusikko
28.11.2019 08:01:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Vähänkin rikkaammat soinnut jäävät tulkkaamatta, etenkään jos top note of voicingista ei saa selvää.
 
So smooth you can hear the beard.
megatherium
29.11.2019 14:13:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään kuuntelin melartinin 5. sinfoniaa samsungin älyluurilla ja sain kiksit
 
Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa
Henri Henri Olavi
29.11.2019 14:18:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai sulla nyt kuitenkin oli luurit päässä?
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
megatherium
29.11.2019 15:52:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Kai sulla nyt kuitenkin oli luurit päässä?
 
Ei ollut kun kuuntelin seisaallani kännykkä korvassa.
 
Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «