Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pappa pudonnut kärreiltä ?
1 2 3
Kefiiri
27.08.2018 08:28:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: Paleface on kuulema 2010-luvun Irwin. Kestäisköhän kuunnella vai meneekö liian hapokkaaksi.
 
Palefacea kyllä kannattaa kuunnella, se on jättänyt pois sen paskanjauhannan joka rapissa just ärsyttää. Irwinistä tulee mieleen ekana semmoinen rasittava rentturomantiikka, mutta Irwinin yhteiskuntakriittisyys kai on se johon tuolla rinnastuksella viitataan.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Funkånaut
27.08.2018 11:15:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvemmin se suosituin rokkikaan tarjoaa skenen sykähdyttävimpiä hetkiä keskittyneesti kuuntelemalla. Mitä enemmän genren biisejä analysoi, sitä nopeammin alkaa kaipaamaan yllätyksellisyyttä sun muuta. Joka ei tarkoita, että "yksinkertaisemmissa hyvän menon" biiseissä on vikaa. Onhan "tavan radiokuuntelijalle" esmes Pink Floydin hittilevyt huomattavasti helpommin lähestyttäviä ku King Crimsonin hapokkaimmat vedot.
 
Kynnys "tavan tallaajalle" kuunnella jatsia riippuu melko paljon siitä, onko tarjolla Miles Davisin Kind of Blue vai Cecil Taylorin Conquistador. "Klasarissa" vastaavana vois käyttää Beethovenia ja Stravinskia. Harrastelijoille "helpommin lähestyttävää, perehtyneemmille "monimutkaisempaa." Ja kas kummaa, aiheesta on kehitetty teoriakin. https://www.frontiersin.org/files/A … TML/image_m/fnins-11-00147-g001.jpg Mitä enemmän musiikiin/genreen perehtyy, sitä enemmän "tykkäämisalue" siirtyy kohti monimutkaisempaa.
 
Jos jengille altistuminen räppiin on bileissä/yökerhossa Cheekia, niin ei se tarkoita sinänsä muuta ku Cheekin musa -> hyvät bileet -> hyvä mieli. Mun on hivenen vaikea uskoa, että MF Doomia https://www.youtube.com/watch?v=g3Jmuhy5O04 luukuttava saa Cheekin musasta oikein mitään irti ja toisknpäin.
 
Onhan vakavempien leffaharrastajienkin suosimat leffat melko eri leffoja ku katsotuimmat elokuvat. Kulttuurin alalla ihan yleistä kirjoista ja maalauksista lähtien.
 
"Ei kannata ryhtyä matkimaan Don Quijotea. Parasta on vain tyytyä jäätelön syöntiin."
Ali
27.08.2018 13:04:58 (muokattu 27.08.2018 13:06:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Avopuoliso seurasi tätä "spektaakkelia" olohuoneessa koiramme kanssa. Sillat-biisi oli koiralle liikaa ja hän lähti pakoon makuhuoneeseen. Luulen, että Cheekin ymmärtäminen vaatii ihmiseltä (koiramme on myös naaras) XX-kromosomia, kun kyllähän silmämääräisesti arvioiden yleisö koostui 90-prosenttisesti naisista (tai naisoletetuista).
 
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs
seppo69
27.08.2018 13:21:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkånaut: Mitä enemmän musiikiin/genreen perehtyy, sitä enemmän "tykkäämisalue" siirtyy kohti monimutkaisempaa.
 
Näin kai on kaikessa harrastustoiminnassa. Samalla lailla viinihommissa maku kehittyy ja sitä alkaa kaipaamaan ja huomaamaan uusia vivahteita.
 
Räppiä kannattais kaikkien kuunnella. Omasta mielestä paras genre jos haluaa oppia vaikkapa, että miten groove rakentuu ja kuinka yksinkertaisista elementeistä voidaan rakentaa tykki biisi. Myös sanoituspuolella on loistavia oivalluksia.
 
Tässä esimerkkiä groovesta: https://youtu.be/qXNsINpnqSA
 
Tämän tekstistä tykkään ja on myös hyvä biisi: https://youtu.be/bwM0F1klgJM
 
Welho-77: Noi sun tyhmä fantasiat on sairaita.
2randpo
27.08.2018 13:59:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

seppo69: Näin kai on kaikessa harrastustoiminnassa. Samalla lailla viinihommissa maku kehittyy ja sitä alkaa kaipaamaan ja huomaamaan uusia vivahteita.
 
Ja kovimmat Hi-fi-harrastajat ei välttämättä edes kuuntele musiikkia vaan esim. jotain luontoääniä, linnunlaulua, viheltelyä yms.
 
Musa on musaa ja sitä on hyvää ja huonoa. Ja sitä voi ja kannattaa kuunnella välillä keskittyneemmin, välillä tausta"tapettina". Eli myöskään mitään pyhäkköä musan kuuntelemisen ympärille ei tarvitse rakennella.
 
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
tumes
27.08.2018 17:05:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musiikin hyvyys tai huonous on niitä ikuisuuskysymyksiä joihin ei voi ottaa kantaa. Omalla kohdalla korva on se joka sanoo valutetaanko sinne hunajaa vai kusta. Eli kun kusta pannaan kusen joukkoon niin tuntuuko se missään ?
Netistä löytyy eri musiikkigenret ja niitten alalajit joita on jokseenkin mälytön määrä , kaikki pitää lokeroida.
Eikö voitais vain olla ?
 
lurkki
27.08.2018 18:00:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minähän olen itse pudonnut kehityksen kelkasta jo 45:na kunnellessani vain Radio Helsinkiä. En ole koskaan kuullut sieltä, tai muualtakaan yhtään Cheekin kappaletta ja kun musaharrastekin painottuu lauletun klasarin puolelle - näin voi näköjään käydä. Ja käykin.
 
Ymmärrän, että haluat osallistua keskusteluun, mutta täällä tuo keskustelu on viety paljon pidemmälle ja ymmärrys on paljon korkeammalla tasolla kuin sinulla. Joten - älä tule puhumaan asioista joista et tiedä mitään, vaan ota selvää.
Wradlin
27.08.2018 19:25:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainahan nuorille on ollut oma poppinsa. Elvis, Beatles, Deep Purple, Mötley Crüe, Nirvana, Cheek. Bändejä ja artisteja tulee ja menee, jokaiselle on varmasti jotakin.
 
Itse kun tietää mikä on parasta, niin muuhun voi suhtautua hymähdellen.
 
Cheekkiä en varsinaisesti ole kuunnellut, mutta eipä hiteiltä ole voinut välttyäkään. Cheekin musiikillisesta annista sen verran, että Timantit on ikuisia tulee jäämään popin ikivihreäksi. Ja avasi kyllä portit kotimaan artisteille isoille areenoilla. Sekä varmasti avaa muillekin näkemystä artistin kokonaiskonseptin suunnittelusta, se on harvalla ollut kovin vahvaa.
 
"Wradlin knows everything about biting balls off from reindeers. He is also very good friend of Santa Claus, famous finnish character Joulupukki." -Kailis
Lunnu
27.08.2018 21:59:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lurkki: Minähän olen itse pudonnut kehityksen kelkasta jo 45:na kunnellessani vain Radio Helsinkiä. En ole koskaan kuullut sieltä, tai muualtakaan yhtään Cheekin kappaletta ja kun musaharrastekin painottuu lauletun klasarin puolelle - näin voi näköjään käydä. Ja käykin.
 
Tämä kyllä. Itse tykkään kuunnella myös pääsääntöisesti kaikkea muuta kuin toisten keksimän sävelkierron päälle tyhjänpäiväisyyksiä puhuvien tyyppien taltiointeja. Ja vaikka esim YLE suomesta tulee pääsääntöisesti (ainakin päiväsaikaan) ihan silkkaa paskaa niin tuolta (keekki) moskalta,olen jostain kohtalon oikusta onnistunut välttymään - ainakin pääsääntöisesti. Riittävästi olen sivukorvalla joutunut sitä aistimaan että enempää en halua sitä kuulla.
 
Nostalgy is not what it used to be
Vessajono
27.08.2018 22:58:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä en oo missään kärryillä koskaan ollutkaan. Joskus 15-vuotiaana vihasin intohimoisesti kaikkea hip hopia ja rapia, koska olin maailman kovin punkkari. Jossain vaiheessa sit tajusin, että kulttuureina niissä on pirun paljon samaa kuin punkissa ja lopulta sitä on löytänyt paljon hyvää musaa, kunhan vaan ensin ymmärsi sen, että Suomessa on tehty ja tehdään helvetin paljon enemmän ja helvetin paljon parempaakin musiikkia kuin ne listoja jyräävät Cheekit ja Elastiset.
 
Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä.
kirosanoja ja loukkaavaa tekstiä
28.08.2018 02:35:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumes: Joo-o. Oon 56-vee. Mää yritin ja yritän laajentaa tajuntaani.Ilman kemikaaleja...
 
Koita niitä kemikaaleja, niistä on sulle hyötyä. ...5 g kuivattuja taikasieniä ja hämähäkinseitit katoaa ullakolta - simbsalabim!
 
sanavapaus on kaunis asia, rukoillaan kaikki yhdessä taivaan isää että suomessakin opittaisiin arvostamaan sitä.
 
amen!
 
I'm shopping around for something to do that no one will like.
tumes
28.08.2018 08:24:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noin 12 vuotta selvempää kautta joista vimoset 2 vuotta täysin. Musiikki voi pelastaa urheilulta vaan minun kohdalla se pelasti viinalta. Pelasti ja pelasti , me lennetään kaikki Ohotan mereen loppupeleissä...
Ei Keekissä mikään sillai ärsytä , hyvät massit takonu , onnittelut siitä muttamutta , kait mää musiikista haen sitä rosoa johon tarttua ( vrt. vuoreen kiipeilijä ) , jos se pinta on kliinisen puhdas ja liukas niin ei siitä saa kiinni.
Kun itsekin askaroin omia biisejä niin kait sitä on übertyhymä kun ei pyri tekemään mahdollisimman myyvää kamaa. Eikäkö musiikki on mulle se kantava voimavara , laulan kuulemma myös unissani. Muutamia livekeikkoja tehnyt ja kun joku oma biisi on uponnu johonki nii se palkkiohan ei ole millää rahalla mitattavissa. Ymmärrän, täytyy syödä ja maksaa laskut mut Kela ja sossu on sitä varten. Mut tää dilemma on aina ollut ja tulee varmaan aina olemaan et mistä lähtökohdista musiikkia tehdään, ollako vai eikö olla kaupallinen.
 
Spiral
28.08.2018 09:32:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumes: kait mää musiikista haen sitä rosoa johon tarttua ( vrt. vuoreen kiipeilijä ) , jos se pinta on kliinisen puhdas ja liukas niin ei siitä saa kiinni.
 
Kai siinä on rosoa jos se niin monia ärsyttää?
 
öl m
28.08.2018 09:57:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumes: hyvät massit takonu
 
Jännä, että aina kun Cheekistä on puhe, muistetaan mainita kuinka hyvin se on urallaan tienannut. Eihän sillä pitäisi musiikin ymmärtämisen tai ymmärtämättömyyden kannalta olla mitään väliä. Kai se osittain juontuu tuollaisesta bling-bling-elämäntyylistä, joka nivoutuu erottamattomasti Cheekin kaltaisen kokoomusräppärin imagon/brändin ympärille.
 
NHR: Eiköhän tuokin riippune pääasiallisesti siitä, ovatko puut itsessään yhä pysty- vai jo vaakasuorassa. Ei tosin mitenkään välttämättä sittenkään taaskaan.
Funkånaut
28.08.2018 10:26:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Sekä varmasti avaa muillekin näkemystä artistin kokonaiskonseptin suunnittelusta, se on harvalla ollut kovin vahvaa.
 
Ehdottomasti tämä. Ei "isoilla" keikoilla käydä pelkän musiikin takia, täytyy olla muutakin jengiä kiinnostavaa paletissa mukana. Oli se reilua tai ei.
 
"Ei kannata ryhtyä matkimaan Don Quijotea. Parasta on vain tyytyä jäätelön syöntiin."
Iiwana-80
28.08.2018 12:33:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

öl m: kuinka hyvin se on urallaan tienannut. Eihän sillä pitäisi musiikin ymmärtämisen tai ymmärtämättömyyden kannalta olla mitään väliä.
 
Niin oikeestaan kyllä sillä on väliä. Otetaan esimerkiksi sellainen mitättömyys kun vaikka Mozart, joka parhaina aikoinaan teki todella hyvät tilit, on hyvinkin jäänyt historiikin lehdille. Vaikka itse en hänen tekeleistään juurikaan perusta, niin kyllä yleinen käsitys taitaa olla, että merkittävän elämäntyön se kuitenkin teki.
 
StJerky
28.08.2018 13:38:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

öl m: Jännä, että aina kun Cheekistä on puhe, muistetaan mainita kuinka hyvin se on urallaan tienannut.
 
"No, sitten juttelimme vähän musiikista.
Pentti piti paljon jostain Jacksonista,
Kun se tienaa niin hyvin. Mikäs siinä."
 
jannu
28.08.2018 14:10:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iiwana-80: Niin oikeestaan kyllä sillä on väliä. Otetaan esimerkiksi sellainen mitättömyys kun vaikka Mozart, joka parhaina aikoinaan teki todella hyvät tilit, on hyvinkin jäänyt historiikin lehdille. Vaikka itse en hänen tekeleistään juurikaan perusta, niin kyllä yleinen käsitys taitaa olla, että merkittävän elämäntyön se kuitenkin teki.
 
Ei oteta, kehno analogia. Mozart tai joku muu yli sata vuotta sitten kuollut taidemusiikkisäveltäjä ei ole juuri millään tasolla kovinkaan vertailukelpo meidän aikamme populaarimusiikkiilmiöiden kanssa. Paitsi tietysti se yhdistää, että oikeiden ihmisten vetäessä oikeista naruista itse musiikki saattaa jäädä elämään vielä vuosisatojenkin päästä, siinä missä se voi myös unohtua joskus täysin tekijästään riippumattomista syistä.
 
"You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Saatanan kojootti
Eki C
28.08.2018 15:51:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

öl m: Jännä, että aina kun Cheekistä on puhe, muistetaan mainita kuinka hyvin se on urallaan tienannut. Eihän sillä pitäisi musiikin ymmärtämisen tai ymmärtämättömyyden kannalta olla mitään väliä. Kai se osittain juontuu tuollaisesta bling-bling-elämäntyylistä, joka nivoutuu erottamattomasti Cheekin kaltaisen kokoomusräppärin imagon/brändin ympärille.
 
Tämä oli osuvaa: "bling bling...kokoomusräppäri"
 
"Taking care of business, working at nothing all day"
tumes
28.08.2018 17:36:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Jännä, että aina kun Cheekistä on puhe, muistetaan mainita kuinka hyvin se on urallaan tienannut. Eihän sillä pitäisi musiikin ymmärtämisen tai ymmärtämättömyyden kannalta olla mitään väliä. "
 
Ehkä se on jännää vai olisko se vaan fakta joka aina yhdistetään Cheekiin ?
Nimenomaan sillä ei pitäisi olla väliä.
Alunperin puhuin tarttumapinnasta , en vain saa otetta joka siis hämmentää itseäni . Tosin ei Siikki ole ainoa , joka ei kolise . Päinvastaisiakin esimerkkejä on , esim Mari Boine iski kuin karvapersenortti. Ollaan jossain hyvin juurilla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «