Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Musahaaveilu TE-toimistossa?
1 2 3
Börje
13.12.2017 05:12:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Irtisanoudun paskasta duunista ja ajatuksena olis keskittyä jonkun aikaa (esim. 1 vuosi) musiikin tekoon liiton rahoilla. Lääkäriltä sain lausunnon kyvyttömyydestä jatkaa kyseisessä hommassa. Miten käsityksenne mukaan TE-toimistossa suhtaudutaan tähän? Kun sieltä tietysti kysellään uuden työpaikan tai koulutuksen hakemisesta, niin kuinka pahasti nauretaan ja räitään päin naamaa, jos totisella naamalla kertoo kuinka haluaisi nyt katsoa musakortin ja koittaa tehdä tulevaisuudessa tavalla tai toisella musiikista ammatin? Ajatuksena siis tehdä omia biisejä sekä lähetellä artisteille ja myös levy- ja /kustannusyhtiöille biisejään. Youtube-kanavan suhteenkin on tullut ajatuksia. Ylipäätään eri reittejä koittaa saada hommaa edes vähän auki tässä vuoden aikana.
 
Vai olisiko parempi homma vaan leikkiä hakevansa töitä ja käydä tahallaan ryssimässä työhaastattelut? Niin kai monet sen homman hoitaa?
 
Nyt en ensisijaisesti kaipaa vittuilua siitä kuinka on poijalla epätoivoiset yritykset. Musbisneksen karuus on kyllä tiedossa, mutta mielummin koittais vähän tosissaan mielummin kuin kiroisi ja katuisi.
 
Stradlin
13.12.2017 08:23:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuu varmaan virkailijasta, mutta ainakaan omien kokemusten mukaan ei naureta, päinvastoin. Mulla oli työttömänä ollessa enemmänkin sitä ongelmaa että TE-toimiston ideat oli luokkaa "Ai tykkäät pelata tietsikalla? No hei mitä jos ryhtyisit pelejä tekemään, ne on ne angry birdsitkin tosi suosittuja nykyään". Itse halusin ihan tavallista työtä jolla tulee toimeen, mutta siellä oltiin innostuneita juurikin pelialasta, kirjailijan hommista ja myös musiikkia pidettiin ihan vakavasti otettavana vaihtoehtona uravalinnaksi, tykkäänhän kuitenkin makuuhuoneessa soitella kitaraa n. kerran viikossa.
 
"Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz
Iiwana-80
13.12.2017 09:03:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näinkin voi käydä: Musiikin harrastaja katsottiin yhtäkkiä yrittäjäksi vaaditaan maksamaan 8500 euroa: https://yle.fi/uutiset/3-9592502
 
jperala
13.12.2017 09:36:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mitä olen seurannut varsin läheltä tätä toimintaa niin ensin pitää ilmoittautua työnhakijaksi ja hakea aktiivisesti muita hommia, yrittäjäksi jos haluaa niin kannattaa neuvotella siihen puoleen perehtyneen virkailijan kanssa näitä löytyy TE toimistoissa, ainoastaan ajanvarauksella pääsee heidän juttusilla.
 
En ole siis itse mikään virkailija mutta ammatin valinnasta johtuen olen joutunut näitä ohjeita kuuntelemaan aika paljon :)
 
Rickenbacker 4003 Ruby Red
Krice
13.12.2017 09:40:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Börje: Lääkäriltä sain lausunnon kyvyttömyydestä jatkaa kyseisessä hommassa. Miten käsityksenne mukaan TE-toimistossa suhtaudutaan tähän?
 
Tähän voisi sanoa, että jos olet työkyvytön niin eläke on se oikea vaihtoehto sinulle, ei työttömyysturva. Näin käsittäisin itse tämän asian. Jos saat eläkettä niin sen jälkeen ei tarvitse ainakaan huolehtia siitä laskeeko te-toimisto musiikin tekemisen yrittäjätoiminnaksi, kuten tuossa yllämainitussa tapauksessa. Tuskinpa kannattaa harrastuksistaan juurikaan kertoa te-toimistolle.
 
elon arska
13.12.2017 11:00:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Börje Vai olisiko parempi homma vaan leikkiä hakevansa töitä ja käydä tahallaan ryssimässä työhaastattelut? Niin kai monet sen homman hoitaa?
 
Jos meinaat liiton rahoilla musaa tehdä niin tämä toimintamalli on ainoa ratkaisu. Sitten kun liiton rahat katkeaa niin jatkat työhaastatteluiden ryssimistä työmarkkinatuella.
 
Missään nimessä ei kannata kertoa mistään harrastuksista te-virkailijalle. Siten pääsee helpoimmalla.
 
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
nisumaka
13.12.2017 12:40:50 (muokattu 13.12.2017 12:41:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä itse olen kuullut, niin kannattaa puhua mahdollisimman vähän. Pitää kertoa halusta työllistyä ja nähdä vähän vaivaa. Työtä todennäköisesti kun kuitenkaan ei saa. Ei tarvitse mennä 9e päivässä töihin. Älä missään nimessä tuo esille haluasi alkaa free-lancer muusikoksi, joksika he sinut tulkitsevat hyvin mielellään. Valitettavasti kuten edellä sanottiin, on olemassa vain yksi tie, jos haluat ansiosidonnaista tai vastaavaa nauttia. Varo karenssia, koska silloin sekin kirjautuu TE-toimiston järjestelmiin kannaltasi huonona juttuna.
 
Börje
13.12.2017 17:33:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Tähän voisi sanoa, että jos olet työkyvytön niin eläke on se oikea vaihtoehto sinulle, ei työttömyysturva. Näin käsittäisin itse tämän asian. Jos saat eläkettä niin sen jälkeen ei tarvitse ainakaan huolehtia siitä laskeeko te-toimisto musiikin tekemisen yrittäjätoiminnaksi, kuten tuossa yllämainitussa tapauksessa. Tuskinpa kannattaa harrastuksistaan juurikaan kertoa te-toimistolle.
 
Emmä mitään eläkettä saa, kun olen kuitenkin aika hyvässä kuosissa. Tuo raskas 3-vuoro ei vaan enää toiminut kun oli aiemmin burn outtia ja viime aikoinakin väsymystä, sekä refluksitautia. Sen omaehtoisesta irtisanoutumisesta aiheutuvan 3 kk:n karenssin voi hyvällä tuurilla välttää, kun sain tosiaan psykiatrilta lausunnon, että "ei kykene ainakaan nykyiseen työhön." Nyt kun katsoin ni hän kirjoitti myös: "Tekee biisejä kotona, tarjonnut niitä artisteille." Ei saatana. :D En kai mä nyt joudu ton takia kuseen, no täytyy vain voimakkaasti vähätellä tuota väitettä.
 
Mutta vastauksistanne päätellen ei näköjään pahemmin kannata puhua tuosta keskittymisestä musaan.
 
Liiton rahoilla voin ehkä pärjätä, mutta sitten KELA-rahoilla eläminen ei onnistu, koska mm. elatusmaksu ja bensamenot lasta katsomaan.
 
Carvel
13.12.2017 17:38:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missä se vanha ketju jossa joku uhosi lopettavansa päiväduunit ja menevänsä mökille viikoksi(?) ja tulevansa parhaan äänitetyn HEWIalbumin kanssa sieltä ulos ja näyttävänsä kaikille. Kysymysmerkki.
 
jannu
13.12.2017 18:20:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Carvel: Missä se vanha ketju jossa joku uhosi lopettavansa päiväduunit ja menevänsä mökille viikoksi(?) ja tulevansa parhaan äänitetyn HEWIalbumin kanssa sieltä ulos ja näyttävänsä kaikille. Kysymysmerkki.
 
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=44&t=103969
 
"You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Saatanan kojootti
Carvel
13.12.2017 18:32:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=44&t=103969
 
Tuhahdin. Kiitoksia. Kyse oli kuitenkin toisesta HEWItopikista :)
 
Vessajono
13.12.2017 18:36:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=44&t=103969
 
Öheiss +++
 
Carvel: Tuhahdin. Kiitoksia. Kyse oli kuitenkin toisesta HEWItopikista :)
 
Ettei tässä vaan olisi kyse legendaarisesta "Irti oravan pyörästä - kohti unelmaa" -ketjusta. Se on valitettavasti bittiavaruudessa.
 
"Ohan se nyt helvetin paljon järkevämpää treenata balalaikkaa ku suunnitella jotain saatanan vetypommia." Nobelanereita juotu vuonna 2017: 474
Dr. Funkenstein
13.12.2017 18:38:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Ettei tässä vaan olisi kyse legendaarisesta "Irti oravan pyörästä - kohti unelmaa" -ketjusta. Se on valitettavasti bittiavaruudessa.
 
Näin luulen minäkin.
 
Se ketju oli kyllä lähellä kaikkien aikojen kovinta Mnettiä. Ai että.
 
LaMotta
13.12.2017 18:38:14 (muokattu 13.12.2017 19:25:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Palkaton jääkiekon peluu sarjatasolla riitti myös työttömyyskorvauksen eväämiseen. Tästä uutisoitiin jonkun jääkiekkomuian kohdalla tällä viikolla.
 
https://yle.fi/urheilu/3-9972567
 
Börje: Vai olisiko parempi homma vaan leikkiä hakevansa töitä ja käydä tahallaan ryssimässä työhaastattelut? Niin kai monet sen homman hoitaa?
 
Jotenkin näin. Jos ilmoittautuessasi kerrot kuinka homma on niin pahoin pelkään, että et saa liiton rahoja. Työttömyyskorvauksen saannin edellytyksenä on se, että on ensisijaisesti työmarkkinoiden käytössä. Toissijaisesti työnhaunkin pitäisi olla aktiivista.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Vessajono
13.12.2017 18:42:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dr. Funkenstein: Näin luulen minäkin.
 
Se ketju oli kyllä lähellä kaikkien aikojen kovinta Mnettiä. Ai että.

 
Kyllä. Karjuttaa vieläkin kun joku kyseenalaisti jonkin aloittajan näkemyksen, mihin tämä totesi ettei tämä ole "paska housuja (sic) varten" ja sai vastaukseksi "tietenkään tämä ei ole paska housuja varten, tämä on nettisivu muusikoita varten". Luultavasti koko mnet-historian paras postaus.
 
"Ohan se nyt helvetin paljon järkevämpää treenata balalaikkaa ku suunnitella jotain saatanan vetypommia." Nobelanereita juotu vuonna 2017: 474
Dr. Funkenstein
13.12.2017 18:44:48 (muokattu 13.12.2017 18:47:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Kyllä. Karjuttaa vieläkin kun joku kyseenalaisti jonkin aloittajan näkemyksen, mihin tämä totesi ettei tämä ole "paska housuja (sic) varten" ja sai vastaukseksi "tietenkään tämä ei ole paska housuja varten, tämä on nettisivu muusikoita varten". Luultavasti koko mnet-historian paras postaus.
 
Voi veljet.
 
Samoin: Huomenna ajattelin säveltää ensimmäisen biisin, mutta tänään vielä maistelen terästettyä glögiä ja lämmitän saunaa... Tämä toistui noin viikon.
 
Visio Kallion kuppiloista kesällä löytyvistä bändikavereista oli huippukohta, kunnes jäsen Guru (?) keksi alkaa vääntää aloittajan äkäisiä postauksia punk-lyriikoiden muotoon.
 
AI TÄMÄ ONKIN TEILLE JOKU VITSI!
 
Börje
13.12.2017 18:51:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Palkaton jääkiekon peluu sarjatasolla riitti myös työttömyyskorvauksen eväämiseen. Tästä uutisoitiin jonkun jääkiekkomuian kohdalla tällä viikolla.
 

 
Jotenkin näin. Jos ilmoittautuessasi kerrot kuinka homma on niin pahoin pelkään, että et saa liiton rahoja. Työttömyyskorvauksen saannin edellytyksenä on se, että on ensisijaisesti työmarkkinoiden käytössä. Toissijaisesti työnhaunkin pitäisi olla aktiivista.

 
Okei. Eli työhakemuksia sitten vain täyttelemään. Miten ne siellä määrittelee yleensä onko työnhaku tarpeeksi aktiivista? Ja miten minä todistan väitteeni? Entä, jos työhaastattelussa sanon vaikka, että ei napostele, niin meneekö siitä herkästi tieto TE-toimistoon?
 
Tämä nyt kuulostaa siltä, että olen tolkuton työnvieroksuja. Kyse ei kuitenkaan ole ihan siitä - 10 vuotta sitä tuli paiskittua sen verran raskasta työtä, että jotkut ei kestäisi 10 tuntia. Mutta myönnetään kuitenkin, eihän sitä hotsita nyt oikein monikaan homma, eikä opiskelu, varsinkaan kun on hiukan innoissaan ajatuksesta, että voisi keskittyä musiikkihommeleihin joksikin aikaa.
 
LaMotta
13.12.2017 18:57:09 (muokattu 13.12.2017 18:57:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Börje: Okei. Eli työhakemuksia sitten vain täyttelemään. Miten ne siellä määrittelee yleensä onko työnhaku tarpeeksi aktiivista? Ja miten minä todistan väitteeni? Entä, jos työhaastattelussa sanon vaikka, että ei napostele, niin meneekö siitä herkästi tieto TE-toimistoon?
 
Alkumetreillä tulet ilmeisesti kuulumaan ns 'muutosturvan' piiriin? Tähänkin voit tietty tutustua jo etukäteen. Virkailijat kyselee tapaamisissa sitä, että mitä olet tehnyt työttömyyden katkaisemisen hyväksi. Työpaikoillakin ymmärtävät yleensä yskän ja laittavat palautelomakkeeseen mieluummin vaikka, ettei hakija ollut sopiva tai jotain.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Arkka
13.12.2017 21:16:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika harva työkkäristä töihin joutuu varsinkaan kun et ole pitkäaikaistyötön, josta kunta joutuu maksamaan sakkoa (tai ainakin ennen joutui, kaippa vieläkin).
 
Eka tapaaminen menee varmaan niin, että virkailija tsekkailee, että sun tiedot on ajantasalla ja vähän kyselee mikä vois kiinnostaa. Sitten se selaa mollia ja ehdottaa jotain ja sää sanot "enpä tiä onko ihan mun juttu" tms. Tää toistuu pari kertaa ja sit se antaa sulle jotain esitteitä esim. yrittämisestä (jos kerrot musaideoista) ja koulutuksista ja varaa ajan esim. 3 kk päähän.
 
Ota se psykiatrin lausunto mukaan. Sillä väistät varmaan melkein minkä vaan homman tarvittaessa. Ja monen homman ihan aiheestakin varmasti, ottaen huomioon mitä hommia työkkärillä on tarjota.
 
Suurin osa virkailijoista on tosiaan ihan fiksuja ja ymmärtäväisiä.
 
Nyt oon pari viikkoa ollut töissä paikassa, joka löyty työkkärin kautta ja hommaa ehdottaneelle (ei siis pakottanut) virkailijalle kun soitin ja ilmotin, että natsas, niin se sai suunnilleen orgasmin. Selkeesti poikkeustilanne :)
 
Prophet
13.12.2017 21:26:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Öheiss +++
 

 
Ettei tässä vaan olisi kyse legendaarisesta "Irti oravan pyörästä - kohti unelmaa" -ketjusta. Se on valitettavasti bittiavaruudessa.

 
Vieläkö kyseinen nimimerkki kirjoittaa Mnettiin? Tyypin idolina oli varmasti Aleksis Kivi, joka sulkeutui mökkiinsä tekemään luomistyötä. Tai sitten Kummelin "Luomisen tuskaa".
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «