Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuka keksisi kitaran taas uudelleen?
1 2
sammakko54
02.09.2017 01:04:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitara on vuosien saatossa muuttanut soundiaan rajusti. Nykyään kuitenkin tuntuu että mitään uutta ei ole tullut 5-10 vuoteen. Nykyajan listamusassa ei kitaraa juuri kuule. Voiko nyt vihdoin sanoa tämän kuuluisan Beatlesille sanotun lauseen että kitarabändien aika on ohi. Mistä löytyisi uusi tapa soittaa kitaraa?
 
Hippien kaveri.
phiit
02.09.2017 01:19:55 (muokattu 02.09.2017 01:20:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sammakko54: Kitara on vuosien saatossa muuttanut soundiaan rajusti. Nykyään kuitenkin tuntuu että mitään uutta ei ole tullut 5-10 vuoteen. Nykyajan listamusassa ei kitaraa juuri kuule. Voiko nyt vihdoin sanoa tämän kuuluisan Beatlesille sanotun lauseen että kitarabändien aika on ohi. Mistä löytyisi uusi tapa soittaa kitaraa?
 
Samaa p:tahan se on ollu kitaran keksimisestä lähtien, soundi vaan muuttunu. Kitara on soitin siinä missä muutkin, biisit ratkaisee eikä tekninen suorittaminen.
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
sammakko54
02.09.2017 01:29:04 (muokattu 02.09.2017 01:29:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Samaa p:tahan se on ollu kitaran keksimisestä lähtien, soundi vaan muuttunu. Kitara on soitin siinä missä muutkin, biisit ratkaisee eikä tekninen suorittaminen.
 
Uutta soundia tässä haenkin. Tuntuu että kaikki digivehkeet yrittävät mallintaa paremmin ja paremmin vanhoja analogisia laitteita. Aivan uusia äänenmuokkaustapoja tulee harvemmin.
 
Hippien kaveri.
phiit
02.09.2017 01:44:54 (muokattu 02.09.2017 01:45:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sammakko54: Uutta soundia tässä haenkin. Tuntuu että kaikki digivehkeet yrittävät mallintaa paremmin ja paremmin vanhoja analogisia laitteita. Aivan uusia äänenmuokkaustapoja tulee harvemmin.
 
Nojuu, sit kyllä hankalampi nakki :) ei sitä koskaan tiedä mitä seuraavaksi jos edes tullakseen
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
JamieR
02.09.2017 10:45:23 (muokattu 02.09.2017 10:47:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sammakko54: Kitara on vuosien saatossa muuttanut soundiaan rajusti. Nykyään kuitenkin tuntuu että mitään uutta ei ole tullut 5-10 vuoteen. Nykyajan listamusassa ei kitaraa juuri kuule. Voiko nyt vihdoin sanoa tämän kuuluisan Beatlesille sanotun lauseen että kitarabändien aika on ohi. Mistä löytyisi uusi tapa soittaa kitaraa?
 
Miksi pitäisi tulla jokin uusi tapa? Itse olen sitä mieltä että asia on päinvastoin. Mun mielestä tulisi enemmän arvostaa ihan vaan kitaran omaa soundia; puuta ja kieliä. Ne ovat kuitenkin se tärkein asia. Jos sen sijaan halutaan mennä kovin kauas niistä ja niille ominaisesta soundista, niin ehkä sitten ei tosiaan kannata kitaraa soittaa. Kaikilla soittimilla on rajansa eikä kokeilullisuutta voi loputtomiin jatkaa.
 
Mutta kitarabändien aika ei ole todellakaan ohitse. Koko ajan tulee uusia bändejä ja isot festarit on täynnä yhtyeitä joilla on kitaristeja. Ja soittajat soittavat kitaroita usein ihan sillä perinteisellä tavalla ja meno on hyvää. Ei se kitaramusiikki ole minnekään kadonnut. Toki jos keskittyy vaan ja yksinomaan siihen radioiden listamusaan, niin ei kitaroita ehkä kovin paljoa kuule. Kitarabändien keskeinen ongelma on se etteivät ne myy tarpeeksi paljoa saadakseen suurta yleisöä. Isommat levy-yhtiöt tekevät sopimuksia pitkälti vaan toisenlaisten artistien ja bändien kanssa. Kitarabändit nähdään liian suurina riskeinä, niiden ei uskota myyvän tarpeeksi.
 
Mielenkiintoistahan tässä on se että kitarabändit ovat menossa takaisin sinne mistä alunperin tulivat; autotalleihin ja pieniin klubeihin. Ehkä sitten jossain vaiheessa taas joku bändi pääsee sieltä isommille areenoille pysyvästi ja kitarmusasta tulee jälleen myyvää taidetta. Mutten millään usko kitaramusiikin loppuvan nyt 2010-luvulla.
 
joku muu sikko
02.09.2017 11:07:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Samaa p:tahan se on ollu kitaran keksimisestä lähtien, soundi vaan muuttunu. Kitara on soitin siinä missä muutkin, biisit ratkaisee eikä tekninen suorittaminen.
 
Minusta on viimeiset 20v näyttänyt siltä, että vain suurimmaksi osaksi vain tekninen suorittaminen ratkaisee. Kun ne hyvät biisit tuli tehtyä kaikki jo kuuskyt- kahekskytluvuilla.
 
Vanha pappa huutelee nimimerkin takaa. -obiwan-
Sergei Fallinen
02.09.2017 14:07:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sammakko54: Kitara on vuosien saatossa muuttanut soundiaan rajusti. Nykyään kuitenkin tuntuu että mitään uutta ei ole tullut 5-10 vuoteen. Nykyajan listamusassa ei kitaraa juuri kuule. Voiko nyt vihdoin sanoa tämän kuuluisan Beatlesille sanotun lauseen että kitarabändien aika on ohi. Mistä löytyisi uusi tapa soittaa kitaraa?
 
5-10 vuoteen? Olisiko 25-30 lähempänä totuutta.
 
carnation
02.09.2017 14:38:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: 5-10 vuoteen? Olisiko 25-30 lähempänä totuutta.
 
Mitään uutta ei ole keksitty sitten saviruukkuun puhaltelun ja kivien yhteen hakkaamisen.
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Arkka
02.09.2017 17:14:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tulee kyl vastaan usein uusia tekniikoita ainakin, mutta ne on kyl lähes järjestään harrastelijain Youtube-videoissa; harvemmin radiosta kuulee. Suurelta osin ne on myöskin vähän sellasta fidget spinner poskessa -meininkiä. Joskus toki löytyy jotain ihan jännääkin.
 
Jos tarkoitat persoonallista soittamista ilman temppuilua, niin sellasta uutta Hendrixiä (joka siis erottu selkeesti muista kyllä muutenkin kuin temppuilijana, vaikka olikin paljolti vaikuttajiensa summa) ei tuu heti mieleen.
 
Ja jos tarkoitat puhtaasti saundia, niin nykyään on se huono, että sen oman sankarin saundia lähelle pääsee kuka vaan - viimeistään studiossa.
 
joku muu sikko: Kun ne hyvät biisit tuli tehtyä kaikki jo omassa nuoruudessani.
 
FTFY.
 
Spedemix
02.09.2017 21:19:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuka keksisi Saksofonin taas uudelleen? Entäs kontrabasson?
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
Funkånaut
03.09.2017 00:06:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

carnation: Mitään uutta ei ole keksitty sitten saviruukkuun puhaltelun ja kivien yhteen hakkaamisen.
 
Olen kuullut musiikista. Pidän kivimusiikista.
 
"Meidän miesten täytyy ymmärtää naiset globaalisti." - Vesa Keskinen
mrk
03.09.2017 00:33:01 (muokattu 03.09.2017 00:33:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitara + listamusa yhdistelmällä menee ainakin livenä hyvin. Yksi jäbä akustisen kitaran kanssa myynyt loppuun stadioneita ympäri eurooppaa ensi kesälle:
 
http://www.edsheeran.com/euuk2018tour
 
"Short On Long Term Goals"
Kefiiri
03.09.2017 07:40:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkånaut: Olen kuullut musiikista. Pidän kivimusiikista.
 
Tai kuten Pelle Miljoona klassisesta musiikista: joo oon mä kuullut sen.
 
En ole musiikin asiantuntija.
LaMotta
03.09.2017 10:22:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä kehittelen uutta mullistavaa liikkumisvälinettä. Siinä voisi olla neljän pyörän päällä oleva alusta joka liikkuisi jonkinlaisen laitteen avulla.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Matti_77
03.09.2017 10:30:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Tässä kehittelen uutta mullistavaa liikkumisvälinettä. Siinä voisi olla neljän pyörän päällä oleva alusta joka liikkuisi jonkinlaisen laitteen avulla.
 
Liittoudutaan, mä oon just keksimässä pyörää. :-P
 
aivokuolio
03.09.2017 10:41:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sammakko54: Voiko nyt vihdoin sanoa tämän kuuluisan Beatlesille sanotun lauseen että kitarabändien aika on ohi.
 
Ei voi. Aika helvetisti noita kitarabändejä tuntuu edelleen olevan.
 
Sergei Fallinen
03.09.2017 11:16:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rahvaan tyhmyyden ja huonon maun aika ei ole koskaan ohi.
 
Kailis
05.09.2017 14:19:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Tai kuten Pelle Miljoona klassisesta musiikista: joo oon mä kuullut sen.
 
Tää oli hyvä! Mistä bongasit?
 
JuhaHo: Pien yrittäjän kohdalla tämä näkyy, kun pöydän vastapuolelle sattuu oman elämänsä huutoneuvoskeisari, joka teeskentelee sydänhalvausta hintoja kuullessaan, oli ne posi- tai negatiivisia.
lurkki
05.09.2017 17:41:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai kuten joku m.net fb-ryhmässä: "Soitan HM-2:sta!"
 
Ymmärrän, että haluat osallistua keskusteluun, mutta täällä tuo keskustelu on viety paljon pidemmälle ja ymmärrys on paljon korkeammalla tasolla kuin sinulla. Joten - älä tule puhumaan asioista joista et tiedä mitään, vaan ota selvää.
Kefiiri
05.09.2017 21:20:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Tää oli hyvä! Mistä bongasit?
 
Valitettavasti en muista, luin jostain muutama vuosi sitten.
 
En ole musiikin asiantuntija.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «