Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miksi muusikot ovat yhteistyökyvyttömiä egoisteja?
1 2
Robert FIN
19.08.2017 23:26:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikko kertoo kaiken olennaisen. Olen yrittänyt jo useaan otteeseen kasata bändiä, mutta juttu kaatuu aina siihen, että kaikkien muusikoiden pitää päteä ja päsmäröidä, koska he luulevat olevansa suurimpia rock staroja koko maailmassa. Bändiä ei edes voi saada vireille kun kaikki haluavat tehdä juuri sitä omaa kapeaa genreään ja eivät jousta. Aina pitää saada tehdä omaa lempijuttuu ja soittaa lempibiisii. Mutta kun bändi ei voi toimia niin, että aina voi soittaa omaa lempparijuttuu, pitää joustaa ja antaa muille tilaa ja keksiä jotain yhteistä uutta musiikkia. Tämä yhteistyökyvyttömyys on kyllä ennen näkemätöntä. Olen tällä hetkellä mukana indie peliprojektissa ja huomasin kuinka helppoa on kasata tiimi pelin tekoa varten kun siinä ei olla niin genreuskoisia vaan uskalletaan tehdä jotain uniikkia. Siinä olen tulllut hyvin toimeen kaikkien kanssa, kuten kaikessa muussakin. Jopa bändinaluissa minusta on pidetty koska olen nöyrä ja joustava. Mutta miksi muusikot on niin egoisteja, että pitää saada tehdä vaan omaa lempparia eikä voi tehdä töitä muiden kanssa??
 
Omat kitarakamat: Squier Classic Vibe 60s Stratocaster (+DiMarzio Super Distortion), Yamaha THR10X
tomaattiorava
19.08.2017 23:31:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sää oot vaa kusipää eikä kukaa tykkää susta.
 
Robert FIN
20.08.2017 00:03:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Et tainnut edes lukea kirjoitusta. noob!
 
Just kerroin siinä, että oon tosi mukautuvainen musajutuissa, ja oon saanut siitä
hyvää palautettakin. Lisäksi esim. peliprojekti sujuu huoletta kun kaikki suostuu kokeilemaan juttuja. Sen sijaan suurin osa tapaamistani muusikoista eivät ole yhteistyökykyisiä, koska he haluavat vauvamaisesti soittaa vaan omaa lempibiisiä, mikä ei toimi koska kaikilla ihmisillä on ikioma musamaku.
 
Omat kitarakamat: Squier Classic Vibe 60s Stratocaster (+DiMarzio Super Distortion), Yamaha THR10X
Bullitt
20.08.2017 00:35:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Robert FIN: Et tainnut edes lukea kirjoitusta. noob!
 
Just kerroin siinä, että oon tosi mukautuvainen musajutuissa, ja oon saanut siitä
hyvää palautettakin. Lisäksi esim. peliprojekti sujuu huoletta kun kaikki suostuu kokeilemaan juttuja. Sen sijaan suurin osa tapaamistani muusikoista eivät ole yhteistyökykyisiä, koska he haluavat vauvamaisesti soittaa vaan omaa lempibiisiä, mikä ei toimi koska kaikilla ihmisillä on ikioma musamaku.

 
No miks pitäis väkisin soittaa jotain paskaa mistä ei itse tykkää? Etsi sellaisia bänditovereita joilla on sama musamaku kuin itsellä niin ei tartte kuunnella toisten lempibiisejä.
 
"Yhdistelmä nyt voitolla kakka" - haitaripartio
Jeszse
20.08.2017 08:03:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Robert FIN: Et tainnut edes lukea kirjoitusta. noob!
 
Just kerroin siinä, että oon tosi mukautuvainen musajutuissa, ja oon saanut siitä
hyvää palautettakin. Lisäksi esim. peliprojekti sujuu huoletta kun kaikki suostuu kokeilemaan juttuja. Sen sijaan suurin osa tapaamistani muusikoista eivät ole yhteistyökykyisiä, koska he haluavat vauvamaisesti soittaa vaan omaa lempibiisiä, mikä ei toimi koska kaikilla ihmisillä on ikioma musamaku.

 
Siis sanot olevas tosi mukautuvainen ja samalla nillität ku jengi ei suostu soittaan sitä mitä sinä haluat?
 
Ok.
 
Thunderbolt and lightning very very frightening me. -Galileo
Tympee Huttunen
20.08.2017 08:48:54 (muokattu 20.08.2017 08:49:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä hommat menee pieleen, kun toisia pitää neuvoa, että soita noin ja noin - olettaen siis että tyyppi omaa jossain määrin sävelkorvaa. Ylipäätään sellainen tiukka genreajattelu on varsin rajoittavaa. Jos neljä punkkaria perustaa punk-bändin, se kuulostaa geneeriseltä punk-bändiltä hieman kärjistäen. Jos siellä joukossa olisi vaikka flamencosta innostunut tyyppi, niin koko asetelma olisi kiinnostavampi JOS hänen sallittaisiin tuovan omaa juttua esiin.
 
Funkånaut
20.08.2017 09:11:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tympee Huttunen: Mun mielestä hommat menee pieleen, kun toisia pitää neuvoa, että soita noin ja noin - olettaen siis että tyyppi omaa jossain määrin sävelkorvaa. Ylipäätään sellainen tiukka genreajattelu on varsin rajoittavaa. Jos neljä punkkaria perustaa punk-bändin, se kuulostaa geneeriseltä punk-bändiltä hieman kärjistäen. Jos siellä joukossa olisi vaikka flamencosta innostunut tyyppi, niin koko asetelma olisi kiinnostavampi JOS hänen sallittaisiin tuovan omaa juttua esiin.
 
Tuo liika genre-uskollisuus tekee monista bändeistä vallan tylsää kuunneltavaa. Ekoista tahdeista jo arvaa oikein, mitä tuleman pitää kappalerakenteiden ja muiden muodossa.
 
Monasti jos joukossa olis muutakin musaa kuin soitettavaa kuuntelevia ja jossakin määrin vois niitä muitakin "genrejä" tuoda soppaan mukaan, niin lopputulos olisi ainakin monipuolisempi ja ennalta-arvaamattomampi. Ja useimmiten täten kiinnostavampi kuin vertailukohteena toimiva täysin geneerinen kama. Jos miettii vaikka historian suuria populaarimusiikin (ja sen) alalajien kokoonpanoja, niin järjestään niissä on soittajilla ollut erilaiset taustat ja jossakin määrin näkemykset musiikin suhteen.
 
Eli kyllä, jos soittajalla on sävelkorvaa niin lähtökohtaisesti parempi antaa soittaa omasta elämästä sovituksia uusia biisejä sovitettaessa.
 
"Meidän miesten täytyy ymmärtää naiset globaalisti." - Vesa Keskinen
trih
20.08.2017 11:59:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musahan on aika egotouhua joka tapauksessa. Se on totta, että on vaikeaa jos bändissä on meisselin kasvatusta tarvitseva henkilö. Sellainenhan haittaa ongelmillaan bändin toimintaa. Tai sitten voi suhtautua huumorilla siihen epätoivoiseen machoräpellykseen :D
 
Krice
20.08.2017 12:15:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta suomalaiset on muutenkin aika yhteistyökyvyttömiä, joten ei ihmekään. Yleensä ottaen varmaan niissä maissa, joissa sosiaaliset kyvyt on parempia myös musiikin tekeminen onnistuu paremmin yhtyepohjalta. Toisaalta jos tuon ongelman tiedostaa varsinkin itsessään niin se on jo puolet ratkaisusta.
 
Lautuma
20.08.2017 13:02:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändit tarvitsevat diktaatttoreita, jotka sanovat miten asiat tehdään, mikä nuotti tulee seuraavaksi. Kompromisseista ei synny kuin kompromissimusaa. Kompromissit tuhoavat musiikin siinä missä kompressointikin, jos siihen liikaa luotetaan. Kosusen Orvo kehitti Rääkkylässä 80-luvun alussa ilmanpaineella toimivan kitatan. Letkun toinen pää kiinni kompuraan, toinen kitaran jakkiin. 100 baria painetta, ja jumalauta että musiikki räjähti Rääkkylän kunnantalon juhlasalissa Orvon kytkiessä letkun kitaraan. Orvo täytti koko kunnantalon antaen itsestään kaiken yleisölle. Juhlasalia siivottiin viikkotolkulla, mutta edellenkin saattaa kesken Matteuspassion putkahtaa jostain nurkasta tuppo kuivanutta verta ja hiuksia.
 
I'm sorry to differ with you sir, but you are the caretaker. You've always been the caretaker. I should know sir - I've always been here.
Sergei Fallinen
20.08.2017 13:10:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rikkaan ei tarvi kertoa olevansa rikas, se on ilmeistä.
 
Älykkään ei tarvi kertoa olevansa älykäs. Sen kyllä huomaa keskusteltuaan puoli minuuttia hänen kanssaan.
 
Oikeasti persoonalliset ja mielenkiintoiset tyypit harvoin kirjoittavat Tinder-profiiliinsa "minulla on luonnetta ja elämän kokemusta vaikka muille jakaa".
 
Ei-hauskan ihmisen tunnistaa siitä, että hänen tarvitsee eksplisiittisesti kertoa olevansa huumorintajuinen. Huumori jos jokin osaa kyllä itse puhua puolestaan.
 
...ja...
 
Yhteistyökykyinen ihminen päätyy kuin kohtalon johdattamana aina sellaisten ihmisten pariin, joiden kanssa yhteispeli toimii.
 
McLeach
20.08.2017 13:44:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta onhan se jo lähtökohtaisesti aika villi ajatus että tyhjästä nyhtästään bändi kasaan random jampoista. En edes pysty kuvittelemaan että olisin täysillä messissä bändissä, joka ei osaltaan edes koostusi kavereista, perheenjäsenistä tai läheisistä kenen kanssa synkkaa. Musiikin teko kun on myös aika paljon muutakin kuin että suostutaan soittamaan samaa biisiä.
 
Muutenkin toi genrerajoitusten ylittäminen alkaa olla aika vanha vitsi. Yleensä kaikki ketkä väittää ettei kuulu johonki genreen ja vihaa jaottelua, on erittäin helppo laittaa johonkin genreen. Ja ihan omakohtaisten kokemusten perusteella voin sanoa että selkeä punainen lanka ei ole ollenkaan huono juttu jos haluaa bändillä edetä ja harjoittaa markkinointia. Ei tule ainakaan ihan heti mieleen mitään suosikkilevyä jossa positiivisella tavalla genrejä rikottaisiin.
 
Mitä egoisteihin tulee, itse en ole moisiin törmännyt. Tiet ovat risteytyneet ihan muista syistä jos on. Ja onhan siinä jo hieman ristiriitaisuutta että pitäisi löytää samoista asioista diggaavaa porukkaa, jotka eivät kuitenkaan saa tuoda mieltymyksiään esille. On se vaikeeta, perusta bilebändi. Siinä se sielu ja ego kuolee kaikilla ihan yhtä hitaasti ja varmasti.
 
Funkånaut
20.08.2017 14:42:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: Muutenkin toi genrerajoitusten ylittäminen alkaa olla aika vanha vitsi. Yleensä kaikki ketkä väittää ettei kuulu johonki genreen ja vihaa jaottelua, on erittäin helppo laittaa johonkin genreen. Ja ihan omakohtaisten kokemusten perusteella voin sanoa että selkeä punainen lanka ei ole ollenkaan huono juttu jos haluaa bändillä edetä ja harjoittaa markkinointia. Ei tule ainakaan ihan heti mieleen mitään suosikkilevyä jossa positiivisella tavalla genrejä rikottaisiin.
 
http://www.audiofemme.com/wp-conten … ploads/2013/12/Queen-Audiofemme.jpg
 
"Meidän miesten täytyy ymmärtää naiset globaalisti." - Vesa Keskinen
Sax-pappa
20.08.2017 15:30:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: Mutta onhan se jo lähtökohtaisesti aika villi ajatus että tyhjästä nyhtästään bändi kasaan random jampoista. En edes pysty kuvittelemaan että olisin täysillä messissä bändissä, joka ei osaltaan edes koostusi kavereista, perheenjäsenistä tai läheisistä kenen kanssa synkkaa. Musiikin teko kun on myös aika paljon muutakin kuin että suostutaan soittamaan samaa biisiä.
 
Tällainen on omakin kokemus. Poislukien soittokunnat ja muut instituutiot kestävimmät bändiprojektit ovat syntyneet työkavereiden tai muuta kautta tuttujen kanssa. Sitten on ollut kertaluontoisia, yhtä tapahtumaa varten koottuja bändejä, jotka ovat toimineet niissä puitteissa hyvin ilman jatkuvuustavoitetta.
 
GiovanniDiRondo
20.08.2017 15:56:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei siinä ole yleensä kyse muusta kuin lahjattomuudesta. Jos soittajalla on kyky hahmottaa musiikin kokonaisuus ja oman soittimensa osuus siinä, ei tarvitse nillittää ja alkaa egoilemaan. Useimmat soittajat on vaan yksinkertaisesti huonoja. Ne opettelevat ulkokohtaisesti muutamia toimivia juttuja ja yrittävät sitten päteä niiden avulla.
 
Bändissä tärkein tehtäväni on tukea laulajan tulkintaa ja sitä tekstiä mitä hän tulkitsee.
McLeach
20.08.2017 17:10:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkånaut: http://www.audiofemme.com/wp-conten … ploads/2013/12/Queen-Audiofemme.jpg
 
Tämä on kyllä ilahduttava poikkeus. Tosin tuohon harva pystyy ja tuskin kannattaa pyrkiäkkään.
 
Berzerkowitz
21.08.2017 05:01:07 (muokattu 21.08.2017 05:21:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuorisolaiset ny on sellasii.
Jops siin 30+ iäs ymmrätis oppii oleen urpoilematta niinku.
Tai sit ei.
 
Kefiiri
21.08.2017 12:18:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Berzerkowitz: Nuorisolaiset ny on sellasii.
Jops siin 30+ iäs ymmrätis oppii oleen urpoilematta niinku.
Tai sit ei.

 
Nuorisohan kuuntelee & soittaa vain heviä, ja vanhat patut vain bluesia! Ei voi voittaa.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Sax-pappa
21.08.2017 12:20:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Nuorisohan kuuntelee & soittaa vain heviä, ja vanhat patut vain bluesia! Ei voi voittaa.
 
Älkää unohtako humppaa ja jatsia : )
 
jukkajylli
21.08.2017 13:03:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi jeesus että toi yleistäminen on syvältä.
 
Stidi alla.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «