Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kun vain tuttu musiikki "toimii".
1 2 3 4
Jester44
25.03.2017 21:10:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko törmännyt tilanteeseen jossa mikään uusi musiikki ei toimi, olkoon se tehty vaikka kuinka kauan sitten, mutta uusi juuri sinulle. Vain ennestään tuttu musiikki kiinnostaa.
 
Itse olen metallimusiikkityyppi, aloin metallimusiikkia kuunnella enemmän 90 luvun lopulla about 16 vuotiaana ja kaikki mitä olen tähän mennessä kuullut käy, kaikki ennestään tuntematon, ei vaan toimi..
 
Lienenkö jumittunut tapoihini tai muistoihin joita tuttuun musiikkiin liittyy.. en vaan osaa enää kotona ollessa ajatuksen kanssa kuunnella jotain ihan uutta. Vaikkapa autolla ajellessa asia on toinen, eipä siihen musiikkiin niin täysillä kerkeä keskittymään.
 
Funkånaut
25.03.2017 22:57:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luojan kiitos en.
 
"Polkaista rauhassa nyt. Toisknpäin on nyt täasä." - haitaripartio
EilaPertti
25.03.2017 23:52:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuntuu aika kammottavalta tilalta noin niinku henkisesti.
 
"Puutyöt kiinnosti niin pirusti, mä olin siellä ihan ihmeissäni että miten nää kiinnostaa niin saatanasti"
Ali
26.03.2017 00:20:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En. Etsin koko ajan uutta musiikkia, sitä seuraavaa uutta vau- tai ahaa-elämystä. Välillä tämä jopa tuntuu hieman raskaalta, kun uutta kiinnostavaa ei musaa ei satu löytämään, mutta onneksi tällöin voi palata lataamaan akkuja vanhojen suosikkien parissa.
 
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs
Spedemix
26.03.2017 14:54:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, kyllä mä osittain hiffaan OP:n ajatuksen. Mulla on itelläni kausia jolloin vain "tuttu" musa toimii. Yleensä jossain kohtaa tulee vaihe jossa mietin kannattaako musaa kuunnella enää laisinkaan. Kokemus on opettanut että juuri ninä hetkinä kannattaa kokeilla jotain tuntematonta musaa. Siitä yleensä alkaa uusien musagenrejen kuunteleminen ainakin ittelläni.
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
patarouva
27.03.2017 09:30:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin maallikkona tuntuu, että tuo tilanne tulee iän myötä helposti eteen, ellei sitä aktiivisesti estä tai siis todellakin tietoisesti etsi ja kuuntele uutta musiikkia - myös silloin, kun se ei vaan tunnu toimivan. Oma mukavuusalue on kai aina ne nuoruuden biisit. Eikös tuo pari vuotta vanha tutkimuskin sano samaa: http://www.huhmagazine.co.uk/9467/n … -we-stop-liking-new-music-at-age-33
 
Milkop
27.03.2017 11:29:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

patarouva: Näin maallikkona tuntuu, että tuo tilanne tulee iän myötä helposti eteen
 
Itsellä on mennyt kyllä täysin päinvastoin. Junnarina sitä kuunteli pelkkää heviä ja joku räppi oli paskinta paskaa. Nyt taas hevin kuuntelu on jäänyt lähes kokonaan, kun taas räppi, elektro, etno ym. ovat alkaneet kiinnostaa enemmän. Kai sitä on jotenkin "tajunnut", että maailma on täynnä hienoa (uutta ja vanhaa) musiikkia ja olisi melko typerää olla tutustumatta siihen imo. Mutta eihän sekään ole toisaalta kuin itseltä pois jos haluaa jumittaa siinä yhdessä lokerossa :)
 
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
HaloOfFlies
27.03.2017 11:34:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kyllä mun kohdalla pidä paikkaansa. Vaikka tietysti on mukavaa kuunnella niitä vanhoja suosikkeja, niin löydän kyllä uusiakin itseäni kiinnostavia biisejä. Joskus ne ovat ihan uusilta tuttavuuksilta, joskus taas vanhoilta tutuilta artisteilta.
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Tympee Huttunen
27.03.2017 12:37:15 (muokattu 27.03.2017 12:38:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuttu fiilis. Aika harvoin törmää todella hyvään uuteen musiikkiin. Useammin törmää vanhaan, vielä löytämättömään, tarjontaan, joka toimii täysillä. Toki joskus törmää uusiin toimiviin bändeihin ja silloin sitä hädässä ostaa koko discografian vain hieman pettyäkseen lopulta. On helpottava tietää, että arkistoissa on vielä paljon löytämätöntä herkkua, mutta vähän ahdistavaa ettei ole mukana uuden musan aallossa niin hyvin.
 
Yle klassinen tarjoaa hyviä fiiliksiä paljon, kun randomina tulee toimivaa tarjontaa vaikka millä mitalla. Kunhan ei erehdy barokkipimputteluita kuuntelemaan.
 
sticky fingers
27.03.2017 12:57:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HaloOfFlies: Ei kyllä mun kohdalla pidä paikkaansa. Vaikka tietysti on mukavaa kuunnella niitä vanhoja suosikkeja, niin löydän kyllä uusiakin itseäni kiinnostavia biisejä. Joskus ne ovat ihan uusilta tuttavuuksilta, joskus taas vanhoilta tutuilta artisteilta.
 
Kaikki uusi musiikki on hyvää, kunhan se on tehty 1990- luvulla? 2000- luvun musiikki on paskaa, niinkö?
 
"'I've got, as they say, a well-develped talent for observation when it's already too late and some unpleasantness has happened"
Epämuusikko
27.03.2017 15:09:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua ahdistaa tämä skenaario edustamastani ja symppaamastani liveaktinäkökulmasta. Coverbändikulttuuri edistää moista regressiota.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Vessajono
27.03.2017 15:15:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Coverbändikulttuuri edistää moista regressiota.
 
Mut onko se syy vai seuraus?
 
Lennu: Mene paskaan, Pink Floyd on maailman paras pändi. Parempi ku Santa Cruz. Nobelanereita juotu vuonna 2017: 166
Bullitt
27.03.2017 17:44:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuntuu että tämä menee omalla kohdallani vähän aalloittain, välillä saattaa olla pitkiäkin aikoja kun ei tule kuunneltua juuri muuta kuin tuttua musaa ja taas välillä sitä alkaa taas innostumaan kaikesta uudesta. Noina "taantumuskausinakin" silti tuntuu, että livenä uusi musiikki toimii paremmin, mitä levyltä kuunnellessa.
 
"Muta laki mahdollistaa poikkeustilanteissa esmes veljentyttären kanssa avioitumisen. Mutta kajoaminen tyttärentytär on nopeampi." - Funkånaut
Oan
27.03.2017 18:06:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

patarouva: Näin maallikkona tuntuu, että tuo tilanne tulee iän myötä helposti eteen, ellei sitä aktiivisesti estä tai siis todellakin tietoisesti etsi ja kuuntele uutta musiikkia - myös silloin, kun se ei vaan tunnu toimivan. Oma mukavuusalue on kai aina ne nuoruuden biisit. Eikös tuo pari vuotta vanha tutkimuskin sano samaa: http://www.huhmagazine.co.uk/9467/n … -we-stop-liking-new-music-at-age-33
 
Ei sano.
 
Tässä pidempi juttu: https://skynetandebert.com/2015/04/ … stop-keeping-up-with-popular-music/
 
Ton (melko puutteellisen datan) perusteella lähinnä sen hetken suosituimman musan kuuntelu vähenee iän myötä. Kuuntelijalle uuteen mutta vähemmän suosittuun musiikkin tutustumisesta tuo ei kerro mitään.
 
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
Gary Enfield
27.03.2017 19:17:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aina joskus tulee aikoja kun mikään musa ei toimi, mutta kyllä se on aina nimenomaan uusi musa joka saa taas liikkeelle, ei vanha. Jos en kuuntele uutta en kyllä kuuntele vanhaakaan.
 
Epämuusikko
27.03.2017 19:33:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Mut onko se syy vai seuraus?
 
Hyvä kysymys.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Vessajono
27.03.2017 19:56:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Hyvä kysymys.
 
Niin, kumpi tapahtui ensin: lakkasko bändit soittamasta omaa musaa vai lakkasko yleisöä kiinnostamasta bändien oma musa? Kyllä mäkin huomattavasti mieluummin esittäisin originaalimatskua mutta laskutkin pitäis saada maksettua ja silleen.
 
Mä luulen, että rockbändeistä tulee väistämättä jossain vaiheessa samanlaista marginaalitouhua mitä esimerkiks jazz on Suomessa nykyään. Tai ehkä se osaksi jo sitä onkin, mene ja tiedä.
 
Lennu: Mene paskaan, Pink Floyd on maailman paras pändi. Parempi ku Santa Cruz. Nobelanereita juotu vuonna 2017: 166
phiit
27.03.2017 20:00:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gary Enfield: mutta kyllä se on aina nimenomaan uusi musa joka saa taas liikkeelle, ei vanha.
 
Päinvastoin, vanhoista löytyy se kipinä miksi musiikista ikinä alkoi diggailemaankaan ja kun kaikki uus on paskaa niin vanhat pelastaa :)
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
StJerky
27.03.2017 20:27:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oan: Tässä pidempi juttu: https://skynetandebert.com/2015/04/ … stop-keeping-up-with-popular-music/
 
Ton (melko puutteellisen datan) perusteella lähinnä sen hetken suosituimman musan kuuntelu vähenee iän myötä. Kuuntelijalle uuteen mutta vähemmän suosittuun musiikkin tutustumisesta tuo ei kerro mitään.

 
Kieltämättä jonkin Deep Purplen tai Uriah Heepin uusi levy kiinnostaa enemmän kuin tämän hetken listamusa.
 
Gary Enfield
27.03.2017 20:39:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Päinvastoin, vanhoista löytyy se kipinä miksi musiikista ikinä alkoi diggailemaankaan ja kun kaikki uus on paskaa niin vanhat pelastaa :)
 
No, pääasia että kipinä löytyy. Mutta tota ketjun aihetta, vain tuttu musa toimii, en muista kokeneeni.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «