Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä nuotteja netissä?
1
lujateo
21.03.2017 21:39:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
Olen aika tuore kitaran ja laulun opiskelija. Jostain täytyy saada nuotteja ja joitakin olen netistä löytänyt. Täällä on varmaan paljon kokeneita tässä, joten mitä suosittelet mistä saisi haluamalleen biisille tulostettua nuotit laulua ja kitaraa varten ehkä myös muita soittimia.
 
Marlowe
21.03.2017 21:55:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäs jos menisit kirjastoon? Valikoima on pääkaupunkiseudulla oikein hyvä ja nuottien selailu sekä varailu onnistuu netistä käsin kätevästi.
 
http://www.helmet.fi/fi-FI
 
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby)
Nelisormimangusti
22.03.2017 11:09:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Googleen biisin nimi ja "sheet music".
 
Outo luku on luonnollinen luku, joka on runsas mutta ei puolitäydellinen.
mikey_a84
08.06.2017 19:58:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musicnotes.com, sieltä löytyy paljon kaikenlaista eikä hintakaan päätä huimaa. Aika paljon siellä käkyy myös nykyhittejä.
 
Klassista jos etsit, niin ehdoton paikka on www.imslp.net. Vanhoja teoksia ja nuotteja, myös kitaralla/luutulle ja lauluäänelle löytyy :)
 
Jucciz
18.06.2017 02:39:59 (muokattu 18.06.2017 02:41:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noin yleisesti ottaen tämä ketju kuvaa nykypäivän ajattelua hyvin. Kaikenhan saa ilmaiseksi netistä, eikä mistään kuulu maksaa: ei musiikista, ei nuoteista tai mistään muustakaan. Ne syntyvät tosta vaan, ilmestyvät nettiin, eikä tekijä varmaankaan ole niistä korvausta vailla. Sitten ihmetellään, kun yhä useampi luovan alan tekijä lyö hanskat tiskiin, kun mitään mahdollisuuksia hommalla elämiseen ei näin nettiaikana ole.
 
Näkökulma vain, vaan hyvin läheltä seuraamisen tulos. Kokeilkaapa itse.
mikey_a84
18.06.2017 10:44:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Noin yleisesti ottaen tämä ketju kuvaa nykypäivän ajattelua hyvin. Kaikenhan saa ilmaiseksi netistä, eikä mistään kuulu maksaa: ei musiikista, ei nuoteista tai mistään muustakaan. Ne syntyvät tosta vaan, ilmestyvät nettiin, eikä tekijä varmaankaan ole niistä korvausta vailla. Sitten ihmetellään, kun yhä useampi luovan alan tekijä lyö hanskat tiskiin, kun mitään mahdollisuuksia hommalla elämiseen ei näin nettiaikana ole.
 
Näkökulma vain, vaan hyvin läheltä seuraamisen tulos. Kokeilkaapa itse.

 
"Maailma muuttuu, Eskoseni."
 
Siinä olet kyllä ihan oikeassa, että luovan alan työntekijöille ja yrittäjille pitäisi maksaa PALJON enemmän palkkaa tekemisistään. Tämä ala kun ei ole niitä maailman helpoimpia.
 
Epämuusikko
18.06.2017 11:51:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjasto on kova.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Arkka
18.06.2017 12:42:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjasto on kova.
 
Jucciz: Noin yleisesti ottaen tämä ketju kuvaa nykypäivän ajattelua hyvin. Kaikenhan saa ilmaiseksi netistä, eikä mistään kuulu maksaa: ei musiikista, ei nuoteista tai mistään muustakaan.
 
Ei sillä, etteikö näin nykyään ajateltaisi, mutta eipä tää ketju mitenkään erityisen hyvin sitä mun mielestä kuvasta. Aloittaja ei puhunut ilmaisesta mitään ja esim. em. musicnotes.com nimenomaan myy nuotteja.
 
Jucciz
18.06.2017 13:18:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikey_a84: "Maailma muuttuu, Eskoseni."
 
Siinä olet kyllä ihan oikeassa, että luovan alan työntekijöille ja yrittäjille pitäisi maksaa PALJON enemmän palkkaa tekemisistään. Tämä ala kun ei ole niitä maailman helpoimpia.

 
Kuvaavaa on, että kun olen haastatellut vanhempia kollegoita, on käynyt selväksi, että esim. keikkamuusikon palkka on pysynyt rahamäärällisesti samana jo ainakin viimeiset 20 vuotta. Maailma ympärillä on "hieman" kallistunut siinä välissä. Tuntuu, että muusikot eivät ole kovin hyviä pitämään omia puoliaaan ja vielä huonompia puhaltamaan yhteen hiileen, jotta yhtenä rintamana koetettaisiin saada asioihin muutosta. Ne harvat, joilla hyvähintaista keikkaa on, ovat kaikista varovaisimpia ottamaan kantaa nykytilanteeseen (lue: pitävät visusti turpansa kiinni), jotta asiat eivät omalla kohdalla muuttuisi, vaikka samalla kertaa yli 90 prosentilla kollegoista työstä saatava korvaus ei riitä elämiseen.
 
Arkka: Kirjasto on kova.
 
Kyllä. Ja niistä niteistä on jopa joku maksanut.
 
Ei sillä, etteikö näin nykyään ajateltaisi, mutta eipä tää ketju mitenkään erityisen hyvin sitä mun mielestä kuvasta. Aloittaja ei puhunut ilmaisesta mitään ja esim. em. musicnotes.com nimenomaan myy nuotteja.
 
Juu, en toki varsinaisesti syyllistä ketjun aloittajaa. Kunhan tuli mieleen, miten näihin asioihin yleisesti ottaen suhtaudutaan nykyaikana.
blackmore81
21.06.2017 21:53:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://ostinato.fi/
 
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «