Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lokaatioiden bongaus
1 2 3
shuffle
12.12.2016 17:07:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselle on kehittynyt kevyt mielenkiinto käydä tai ainakin tietää paikkoja, joissa jotain rock-merkittävää on joskus tapahtunut.
Tuorein tieto oli Hanhiniemen uudesta kirjasta, että "Äiti pojasta pappia toivoi" on sävelletty alunperin Hotelli Haagassa, ja "Asserin kapakka" on ilmeisesti joku kapakka siinä Hotelli Haagan vieressä.
 
Hanhiniemen Martinlaakson kämppää olen bongaillut, kirjassa mainitaan katu, ja aika varma veikkaus onkin jo kun kirjassa mainitaan että näkyi merelle asti Jos tiedätte biisin "Ote talonkirjasta", niin ymmärrätte. Se tekstihän on suora kuvaus siitä kämpän ikkunasta. Hieno teksti. Olisi jännä seistä siinä samalla parvekkeella ja kuunnella "mä vedän parvekkeella röökii, raikkaat aamupakokaasut, on pakkasta ja kaupunki on hiljaa"
 
Sami Yaffalle propsit, että mainitsi kirjassaan tarkan lapsuudenosoitteensa. Andyn vanhan osoitteen Vuosaaressa tiedänkin ja Makkosen. Tämmöinen harrastus, ei mitään järkee. Kertomukset siitä missä joku biisi on syntynyt ovat mielenkiintoisia ja niitä voisi olla rokkielämänkerroissa enemmänkin.
 
Oasiksen jätkiä ei näkynyt koskaan, vaikka asuin 1994 Manchesterissa Whalley Rangen ja Burnagen rajalla:) Kivenheiton päässä jätkien lapsuudenhoodeista. Myöhästyin pari vuotta ilmeisesti. On mielenkiintoista olla jossain paikassa missä on esimerkiksi perustettu tunnettu bändi. Bändin musa kuulostaa sen jälkeen vähän toisenlaiselta, tuntee sen ympäristön mistä se on lähtenyt.
 
Millbrookin edesmennyttä studiota olen yrittänyt bongata Myllypurosta huonolla menestyksellä. Siellähän tehtiin iso pala suomalaista rockhistoriaa. Nyt kukaan ei tunnu enää muistavan missä se oli, jossain kellarissa kuulemma.
 
Vessajono
12.12.2016 18:02:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shuffle: Tuorein tieto oli Hanhiniemen uudesta kirjasta, että "Äiti pojasta pappia toivoi" on sävelletty alunperin Hotelli Haagassa, ja "Asserin kapakka" on ilmeisesti joku kapakka siinä Hotelli Haagan vieressä.
 
Asserin kapakka oli kylläkin Alavudella. Paikkana oli käsittääkseni entisen Halpa-hallin talon kellari, joskaan en kyllä tiedä mikä entinen tai nykyinen se talo on silloin 80-luvulla ollut. Paikallisväriähän Hanhiniemen teksteistä on aina löytynyt kosolti.
 
Pillit meni paskaks ja sukset perseeseen.
HaloOfFlies
12.12.2016 19:03:27 (muokattu 12.12.2016 19:12:59)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.ne … c03633d9964bffc82edbb4b&oe=58ECE07B
 
Asfalttiprinssin säkeistössä "Luona Sipoonkirkon seison ja katsomaan jään" ollaan juuri tuossa kadunkulmassa. Itse Sipoonkirkko on jo purettu ajat sitten ja sen tilalle on rakennettu kuvassa näkyvä kerrostalo. Kadunkulma löytyy Olympiastadionin läheltä.
 
Pikkupoikana tuli vietettyä paljon aikaa Merikadun kentällä, josta Zen Cafe laulaa biisissä Mies eikä poika enää.
 
https://upload.wikimedia.org/wikipe … e/ea/Ruiskuhuone_Raahe_20130511.JPG
 
Tuon talon yläkerrassa Samuli Putro sävelsi Tavalliset hautajaiset-levyn biisit.
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
ferodoz
12.12.2016 21:04:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Los Angelesissa on tullut pyörittyä spottailemassa Mötley Cruen sekä Guns N' Rosesin kirjojen innoittamia paikkoja. Whiskey a go-go, Mötley house, Sunset strip, Troubadour, Nikki Sixxin "heroin house", jnejne.
 
Samaten New Yorkissa ja New Jerseyssä Bon Jovi aiheista spottailua jonkinverran. Kivaa puuhaa.
 
Just a face in the crowd.
Bullitt
12.12.2016 21:23:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Los Angelesissa on tullut pyörittyä spottailemassa Mötley Cruen sekä Guns N' Rosesin kirjojen innoittamia paikkoja. Whiskey a go-go, Mötley house, Sunset strip, Troubadour, Nikki Sixxin "heroin house", jnejne.
 
Samaten New Yorkissa ja New Jerseyssä Bon Jovi aiheista spottailua jonkinverran. Kivaa puuhaa.

 
Los Angelesissa ollessa piti itsekin käydä Whiskey a go-gossa ja Rainbowssa. Whiskeyssä oli jopa keikka tuolloin, mutta bändi oli jotain maailman paskinta emo-core-kone-sekamelskaa, josta tuskin tarvitsee sen kummemmim kiikkustuolissa enää muistella.
 
Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen.
Lunnu
12.12.2016 21:34:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mut mä oonki käyny tavastialla jossa hurriganes esiinty 74. En tosin tota keikkaa kattomassa mutta myöhemmin.
Mitä mä voitin?
 
Nostalgy is not what it used to be
phiit
12.12.2016 21:50:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

qal: Mut mä oonki käyny tavastialla jossa hurriganes esiinty 74. En tosin tota keikkaa kattomassa mutta myöhemmin.
Mitä mä voitin?

 
Lämmintä vettä kraanasta, onneksi olkoon! :)
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Marlowe
12.12.2016 21:56:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Beatlesin jalanjäljissä on tullut tallustettua niin Lontoossa kuin Liverpoolissa, eli toisin sanoen vierailtua Lennonin ja McCartneyn kotitaloissa, käveltyä Abbey Roadin yli, pistäydyttyä Cavern-klubin replikaversiossa ja muuta semmoista. Mukavaa lisäväriä turismiin on tuonut se.
 
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby)
Funkånaut
12.12.2016 22:25:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käynyt paikalla, mistä jo Pasi Jääskeläinen lauloi levytyssessiossaan vuonna 1904. https://www.youtube.com/watch?v=M517Mk6eXI0
 
"Art can never exist without naked beauty displayed." - William Blake
jyrivaan
13.12.2016 00:19:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäpä olen ihan työkeikan perästä saanut kunnian vierailla treenikämpällä jossa muuan Dingokin treenasi vuonna -83.
 
Kyllä tuo pyhiinvaelluksesta menee ja se on nykyisellään paikka mihin vain harvat ja valitut pääsee.
 
nahkalipsi
13.12.2016 08:06:14 (muokattu 13.12.2016 08:11:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Losissa kävin katsastamassa GN'R alkuaikojen huudeja mitä Slashin ja muiden kirjoista tuli bongattua.
Esmes se "hellhole" missä ne käytännössä asui ja sävelsi appetiten biisejä. Itse storage unit on purettu jo aikaa sitten mutta pelkästään käyminen samassa osotteessa oli ihan tolkuttoman hieno kokemus koska oon ihan diehard -fani.
 
Samalla tietysti Rainbow jne ja käytiinpä myös toteamassa, että El Compadressa oli tosiaan huonot drinkit kuten Slash sanoi.
 
Roses are red, violets are blue. All my base are belong to you
Tympee Huttunen
13.12.2016 08:12:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otin kuvan siitä kebab-paikasta, jossa Mika Myllylä "löi naista". Eli naiset vittuili karpaasille niin kauan, että tämä pakeni tilanteesta vissiin tönäisten toista.
 
Jucciz
14.12.2016 02:52:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shuffle: "mä vedän parvekkeella henkeen raikkaat aamupakokaasut, on pakkasta ja kaupunki on harmaa".
 
Hieno biisi kyllä. Pari väärin muistettua sanaa vaan pisti silmään.
Kefiiri
14.12.2016 10:07:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen kävellyt samat portaat ylös mitä Peitsamo käveli alas!
 
En ole musiikin asiantuntija.
jyrivaan
14.12.2016 13:47:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Mä olen kävellyt samat portaat ylös mitä Peitsamo käveli alas!
 
Ja minä olin viime talvena samoissa liukuportaissa Kauko Röyhkän kanssa. Sopisi tosin vaikka julkkisbongauksia-ketjuun tämä.
 
jukkajylli
14.12.2016 15:23:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Topi Sorsakoski tanssi mun ja kavereiden pöydän päällä Natsalla, kun luvattiin sille tuoppi siitä hyvästä. Sekava Veltto Virtanen pummasi kitaraansa kieliä meiltä Tampereen YO-talolla. Ei annettu. T.T.Oksala pummas kaljaa ja kyseli yösijaa O'Malley'sissä. Pullon olutta sai. Albert Järvinen ei päässyt Vanhalle (tai Blosikseen?) sisään, vaikka päästimme kunnioituksesta mykkinä hänet ohitsemme ovella. Poke sanoi tietävänsä helevetin hyvin kuka se on. Espoossa kotikulmilla en ensin uskonut, että yksi noista k-kaupan edessä notkuvista spurguista on Cisse Häkkinen. Kovan onnen staroja, joista Veltto lienee vielä hengissä.
 
En tiedä liittyykö tää aiheeseen. Tuli vain mieleen.
 
Stidi alla.
nahkalipsi
14.12.2016 15:43:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukkajylli: En tiedä liittyykö tää aiheeseen. Tuli vain mieleen.
 
Eihän se liittynyt. Mutta hauskat stoorit enivei!
 
Roses are red, violets are blue. All my base are belong to you
jukkajylli
14.12.2016 16:17:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nahkalipsi: Eihän se liittynyt. Mutta hauskat stoorit enivei!
 
Heh, mutta tulihan siinä muutama lokaatio mainittua..
 
Stidi alla.
Funkånaut
14.12.2016 17:03:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käynyt samassa salissa, jossa Mozart johti Don Giovanni -oopperan kantaesityksen.
 
"Lucifer son of the mourning, I'm gonna chase you out of earth!"
jra
14.12.2016 19:37:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käynyt paikalla missä Markiisi de Sade vietti aikaansa ja talossa missä jazzmies aloitteli uraansa. Edellisen musiikillisista saavutuksista en kyllä tiedä, kait ne paremmissa piireissä kaikki silloin soitti ja sävelsi. Yhteistä noille on se, että molemmat rakennukset tuhoutuivat vandaalien toimesta.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «